AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkySmartphonyZariadeniaZaujímavostiZaujímavosti

Smartfóny v reštaurácii: Ako fotenie jedla spôsobilo chaos

Samuel Slavkovský
22. novembra 2014 17:42
Samuel Slavkovský
Zdieľať
Zdieľať

[dropcap size=small]S[/dropcap]martfóny zmenili svet. V niektorých prípadoch vo veľmi negatívnom zmysle a dokonca aj v oblastiach života, v ktorých by ste to nečakali. Môže mať moderná technológia nepriaznivý vplyv na reštaurácie? O tom sa dočítate v nasledujúcom článku. Je to skutočný príbeh z jedného New Yorského podniku.

„Sme populárna reštaurácia pre lokálnych ľudí, aj pre turistov. Fungujeme už veľa rokov. Zatiaľ čo množstvo zákazníkov, ktorých denne obslúžime sa nezmenilo, v poslednej dobe sa nám veľmi predĺžli čakacie doby, či už na stôl, na jedlo alebo na nápoje. To sa nezmenilo, ani keď sme pribrali viac personálu a z menu sme vyňali niektoré položky, aby sa zákazníci ľahšie rozhodovali.

Jednou z najčastejších sťažností na našu, a ďalšie reštaurácie v okolí je, že čašníci sú príliš pomalí a často treba dlho čakať na stôl.

NEWSBYTE
Paušál zadarmo až na pol roka: Orange prináša jedinečnú akciu, ktorá šetrí desiatky eur (ako ju získať)

Paušál zadarmo až na pol roka: Orange prináša jedinečnú akciu, ktorá šetrí desiatky eur (ako ju získať)

Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí

Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí

RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí

RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí

Paušál zadarmo až na pol roka: Orange prináša jedinečnú akciu, ktorá šetrí desiatky eur (ako ju získať)
Paušál zadarmo až na pol roka: Orange prináša jedinečnú akciu, ktorá šetrí desiatky eur (ako ju získať)
Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí
Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí
RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí
RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí

Rozhodli sme sa zavolať firmu ktorá by nám pomohla vyriešiť celý problém. Samozrejme, jednou z prvých reakcií bolo, že možno personál potrebuje lepší tréning a kuchári nestíhajú pripraviť jedlo včas.

Ako aj iné reštaurácie v New Yorku, máme bezpečnostný systém. Dnes už využívame digitálne kamery, no pred desiatimi rokmi sme na zaznamenávanie aktvity používali vysokokapacitné videopásky. V akýkoľvek moment našu reštauráciu monitorovali štyri špeciálne systémy od Sony. Videopásky sme vyhadzovali každých deväťdesiat dní.

Firma ktorú sme si najali nám poradila, aby sme prezreli niektoré staršie záznamy a analyzovali z nich správanie zamestnancov. Išli sme teda dole do skladu, no tam už žiadne zábery neboli.

Nakoniec sme, našťastie, zopár záznamov našli v starých kamerách. Každé zariadenie v sebe malo jednu kazetu, ktorú sme pri výmene systémov zabudli vybrať.

Nálepky s dátumom na kazetách boli z utorka prvého júla 2004. Bol to veľmi rušný deň. Nahrali sme teda dáta do počítača a porovnali sme ich s podobne náročným dňom z prítomnosti.

2004

Zákazníci prídu dovnútra.

Sú usadení a dostanú menu. Traja zo 45 zákazníkov požiadali o výmenu stola.

Priemerne osem minút strávili pred zatvorením menu aby ukázali, že už majú vybrané.

Čašník sa takmer okamžite zastavil pri stole a zaznamenal si objednávku.

Prvé jedlo bolo na stole priemerne do ôsmich minút.

Dvaja zo 45 zákazníkov vrátili jedlo späť.

Čašníci po oku sledovali svoje stoly, aby mohli rýchlo odpovedať, ak by zákazníci niečo potrebovali.

Potom čo hostia dojedli, blok bol už na stole a do piatich minút odišli.

Priemerný čas od začiatku do konca: 1:05

2014

Zákazníci vošli dovnútra.

Predtým než dostali menu, 18 zo 45 zákazníkov požiadalo o výmenu stolu.

Pred otvorením menu si vybrali z vrecka svoje mobily, niektorí fotili, zatiaľ čo ostatní robili niečo iné (nevieme čo, nemonitorujeme WIFI aktivitu našich zákazníkov).

Sedem zo 45 zákazníkov privolalo čašníkov a ukazovalo im niečo na mobile. To trvá približne päť minút čašníkovho času. Opýtali sme sa na to personálu a vysvetlil nám, že hostia občas majú problém s pripojením na WIFI a preto žiadajú o pomoc.

Nakoniec čašníci prišli ku stolu a pýtali si objednávku. Väčšina hostí ešte ani neotvorila menu a žiada o trochu viac času.

Zákazníci otvoria menu, stále držia v ruke mobil a pokračujú v činnosti. 

Čašníci sa vrátia po objednávku. Zákazníci väčšinou opäť žiadajú o čas.

Nakoniec si objednajú.

Priemerný čas medzi príchodom do reštaurácie a objednaním jedla je 21 minút.

Jedlo prichádza približne do šiestich minút.

 26 zo 45 hostí strávi priemerne tri minúty fotením jedla.

14 zo 45 zákazníkov fotí jeden druhého s jedlom v ruke alebo pri jedení. Toto zaberá približne ďalšie štyri minúty, pretože si musia nové fotografie navzájom ukázať.

9 zo 45 hostí posiela jedlo späť, pretože im vychladlo. Je jasné, že ak by hneď začali jesť, nebolo by nutné ho opäť prihrievať.

27  zo 45 zákazníkov požiadalo čašníka, aby ich spoločne vyfotil. Štrnásti potom požiadali o ďalšie fotky, keďže tie prvé sa im nepáčili. Celý proces trvá priemerne ďalších päť minút čašníkovho času, takže nemôže obslúžiť ďalšie stoly.

Vo väčšine prípadov sú zákazníci neustále zahľadení do svojich smartfónov, a tak im zjesť pripravené jedlo trvá o dvadsať minút dlhšie, ako pred desiatimi rokmi. Navyše, keď už majú na stole blok, prejde ďalších pätnásť minút, než ho zaplatia.

8 zo 45 hostí počas odchodu narazí do ostatných zákazníkov (alebo v jednom prípade do čašníka), pretože sa nepozerajú pred seba ale sledujú smartfón.

Priemerný čas od začiatku do konca: 1:55

Takže, toľko k moderným technológiám. Ste aj vy podobní zákazníci, ako hostia v New Yorských reštauráciách? Zažili ste niečo podobné? Pracujete v reštaurácii a stretávate sa s rovnakými problémami? Podeľte sa s vašimi príbehmi v komentároch.

Zdroj: V
Štítky:ludiaReštauráciesmartfony
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
BySamuel Slavkovský
Follow:
Samuel sa rozhodol, že v dospelosti bude pracovať tam, kde sa narodil... v nemocnici. Stačí mu "už len" vyštudovať medicínu. Vždy sa zaujímal o technológie, v osemnástich ho očarili smartfóny, tablety a iné prenosné technológie. Okrem toho miluje hudbu, gitaru, kvalitnú poéziu a prózu, jednoducho umenie. Dlhý čas strávil písaním o vesmíre. Prvú skúsenosť s Androidom mu sprostredkovala Sony Xperia X8 (napriek tomu je to jeho obľúbený operačný systém).

Najčítanejšie

Slovenských divákov čaká ZMENA: Obľúbené české stanice budú čoskoro spoplatnené, náklady môžu vzrásť (čo sa deje)

Lukáš Zachar
4 Min Read

Nevídaný incident na palube lietadla: Neznámy objekt vo výške 11 km zranil pilota a ROZBIL čelné sklo

Lukáš Zachar
3 Min Read

Vianočná revolúcia od O2: Najmodernejšia sieť a ponuky, ktoré potešia každého Slováka

Lukáš Zachar
4 Min Read

Slovensko mení pravidlá: Nový zákon OVPLYVNÍ každého, zákazníci a obchodníci by mali zbystriť

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Novinky

Živnostníci si môžu vydýchnuť: Vláda ZRUŠÍ plánované zvýšenie odvodov a vráti im preplatky (čo to znamená)

3 Min Read
Aplikácie

Pozor na nový podvod: Podvodníci zneužívajú meno štátneho úradu, hrozí strata peňazí aj krádež identity

3 Min Read
Elektromobilita

Zlodeji decimujú infraštruktúru: Krádeže káblov z nabíjačiek spôsobujú chaos, náklady rastú do závratných súm

3 Min Read
Aplikácie

Startup Awards Slovensko 2025: Slovenské talenty bojujú o 250-tisíc €, ich nápady menia svet

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?