AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkySmartphonyZariadeniaZaujímavostiZaujímavosti

Smartfóny v reštaurácii: Ako fotenie jedla spôsobilo chaos

Samuel Slavkovský
22. novembra 2014 17:42
Samuel Slavkovský
Zdieľať
Zdieľať

[dropcap size=small]S[/dropcap]martfóny zmenili svet. V niektorých prípadoch vo veľmi negatívnom zmysle a dokonca aj v oblastiach života, v ktorých by ste to nečakali. Môže mať moderná technológia nepriaznivý vplyv na reštaurácie? O tom sa dočítate v nasledujúcom článku. Je to skutočný príbeh z jedného New Yorského podniku.

„Sme populárna reštaurácia pre lokálnych ľudí, aj pre turistov. Fungujeme už veľa rokov. Zatiaľ čo množstvo zákazníkov, ktorých denne obslúžime sa nezmenilo, v poslednej dobe sa nám veľmi predĺžli čakacie doby, či už na stôl, na jedlo alebo na nápoje. To sa nezmenilo, ani keď sme pribrali viac personálu a z menu sme vyňali niektoré položky, aby sa zákazníci ľahšie rozhodovali.

Jednou z najčastejších sťažností na našu, a ďalšie reštaurácie v okolí je, že čašníci sú príliš pomalí a často treba dlho čakať na stôl.

NEWSBYTE
POZOR: Európska únia mení pravidlá hry pre vodičov aj automobilky. Čakajú nás lacnejšie opravy, ale aj drahšie autá?

POZOR: Európska únia mení pravidlá hry pre vodičov aj automobilky. Čakajú nás lacnejšie opravy, ale aj drahšie autá?

Kolaps na obzore? Kľúčový slovenský úrad varuje: Ak nezačne vyberať viac pokút, hrozí mu zánik

Kolaps na obzore? Kľúčový slovenský úrad varuje: Ak nezačne vyberať viac pokút, hrozí mu zánik

Británia mení pravidlá internetu: Biometria a doklady totožnosti budú podmienkou prístupu k citlivému obsahu

Británia mení pravidlá internetu: Biometria a doklady totožnosti budú podmienkou prístupu k citlivému obsahu

POZOR: Európska únia mení pravidlá hry pre vodičov aj automobilky. Čakajú nás lacnejšie opravy, ale aj drahšie autá?
POZOR: Európska únia mení pravidlá hry pre vodičov aj automobilky. Čakajú nás lacnejšie opravy, ale aj drahšie autá?
Kolaps na obzore? Kľúčový slovenský úrad varuje: Ak nezačne vyberať viac pokút, hrozí mu zánik
Kolaps na obzore? Kľúčový slovenský úrad varuje: Ak nezačne vyberať viac pokút, hrozí mu zánik
Británia mení pravidlá internetu: Biometria a doklady totožnosti budú podmienkou prístupu k citlivému obsahu
Británia mení pravidlá internetu: Biometria a doklady totožnosti budú podmienkou prístupu k citlivému obsahu

Rozhodli sme sa zavolať firmu ktorá by nám pomohla vyriešiť celý problém. Samozrejme, jednou z prvých reakcií bolo, že možno personál potrebuje lepší tréning a kuchári nestíhajú pripraviť jedlo včas.

Ako aj iné reštaurácie v New Yorku, máme bezpečnostný systém. Dnes už využívame digitálne kamery, no pred desiatimi rokmi sme na zaznamenávanie aktvity používali vysokokapacitné videopásky. V akýkoľvek moment našu reštauráciu monitorovali štyri špeciálne systémy od Sony. Videopásky sme vyhadzovali každých deväťdesiat dní.

Firma ktorú sme si najali nám poradila, aby sme prezreli niektoré staršie záznamy a analyzovali z nich správanie zamestnancov. Išli sme teda dole do skladu, no tam už žiadne zábery neboli.

Nakoniec sme, našťastie, zopár záznamov našli v starých kamerách. Každé zariadenie v sebe malo jednu kazetu, ktorú sme pri výmene systémov zabudli vybrať.

Nálepky s dátumom na kazetách boli z utorka prvého júla 2004. Bol to veľmi rušný deň. Nahrali sme teda dáta do počítača a porovnali sme ich s podobne náročným dňom z prítomnosti.

2004

Zákazníci prídu dovnútra.

Sú usadení a dostanú menu. Traja zo 45 zákazníkov požiadali o výmenu stola.

Priemerne osem minút strávili pred zatvorením menu aby ukázali, že už majú vybrané.

Čašník sa takmer okamžite zastavil pri stole a zaznamenal si objednávku.

Prvé jedlo bolo na stole priemerne do ôsmich minút.

Dvaja zo 45 zákazníkov vrátili jedlo späť.

Čašníci po oku sledovali svoje stoly, aby mohli rýchlo odpovedať, ak by zákazníci niečo potrebovali.

Potom čo hostia dojedli, blok bol už na stole a do piatich minút odišli.

Priemerný čas od začiatku do konca: 1:05

2014

Zákazníci vošli dovnútra.

Predtým než dostali menu, 18 zo 45 zákazníkov požiadalo o výmenu stolu.

Pred otvorením menu si vybrali z vrecka svoje mobily, niektorí fotili, zatiaľ čo ostatní robili niečo iné (nevieme čo, nemonitorujeme WIFI aktivitu našich zákazníkov).

Sedem zo 45 zákazníkov privolalo čašníkov a ukazovalo im niečo na mobile. To trvá približne päť minút čašníkovho času. Opýtali sme sa na to personálu a vysvetlil nám, že hostia občas majú problém s pripojením na WIFI a preto žiadajú o pomoc.

Nakoniec čašníci prišli ku stolu a pýtali si objednávku. Väčšina hostí ešte ani neotvorila menu a žiada o trochu viac času.

Zákazníci otvoria menu, stále držia v ruke mobil a pokračujú v činnosti. 

Čašníci sa vrátia po objednávku. Zákazníci väčšinou opäť žiadajú o čas.

Nakoniec si objednajú.

Priemerný čas medzi príchodom do reštaurácie a objednaním jedla je 21 minút.

Jedlo prichádza približne do šiestich minút.

 26 zo 45 hostí strávi priemerne tri minúty fotením jedla.

14 zo 45 zákazníkov fotí jeden druhého s jedlom v ruke alebo pri jedení. Toto zaberá približne ďalšie štyri minúty, pretože si musia nové fotografie navzájom ukázať.

9 zo 45 hostí posiela jedlo späť, pretože im vychladlo. Je jasné, že ak by hneď začali jesť, nebolo by nutné ho opäť prihrievať.

27  zo 45 zákazníkov požiadalo čašníka, aby ich spoločne vyfotil. Štrnásti potom požiadali o ďalšie fotky, keďže tie prvé sa im nepáčili. Celý proces trvá priemerne ďalších päť minút čašníkovho času, takže nemôže obslúžiť ďalšie stoly.

Vo väčšine prípadov sú zákazníci neustále zahľadení do svojich smartfónov, a tak im zjesť pripravené jedlo trvá o dvadsať minút dlhšie, ako pred desiatimi rokmi. Navyše, keď už majú na stole blok, prejde ďalších pätnásť minút, než ho zaplatia.

8 zo 45 hostí počas odchodu narazí do ostatných zákazníkov (alebo v jednom prípade do čašníka), pretože sa nepozerajú pred seba ale sledujú smartfón.

Priemerný čas od začiatku do konca: 1:55

Takže, toľko k moderným technológiám. Ste aj vy podobní zákazníci, ako hostia v New Yorských reštauráciách? Zažili ste niečo podobné? Pracujete v reštaurácii a stretávate sa s rovnakými problémami? Podeľte sa s vašimi príbehmi v komentároch.

Zdroj: V
Štítky:ludiaReštauráciesmartfony
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
BySamuel Slavkovský
Follow:
Samuel sa rozhodol, že v dospelosti bude pracovať tam, kde sa narodil... v nemocnici. Stačí mu "už len" vyštudovať medicínu. Vždy sa zaujímal o technológie, v osemnástich ho očarili smartfóny, tablety a iné prenosné technológie. Okrem toho miluje hudbu, gitaru, kvalitnú poéziu a prózu, jednoducho umenie. Dlhý čas strávil písaním o vesmíre. Prvú skúsenosť s Androidom mu sprostredkovala Sony Xperia X8 (napriek tomu je to jeho obľúbený operačný systém).

Najčítanejšie

Podvodníci útočia vo veľkom: Slováci sú terčom sofistikovanej phishingovej kampane, ide o obľúbené služby (na toto si dajte pozor)

Lukáš Zachar
3 Min Read

Prichádza digitálna REVOLÚCIA: ECB zavádza digitálne euro, hotovosť ohrozená? Ako to ovplyvní Slovákov?

Lukáš Zachar
3 Min Read

Tatra banka prichádza s revolučnou službou: Klientom ponúka bezpečnú podporu na diaľku, ktorá šetrí čas aj starosti

Lukáš Zachar
4 Min Read

– Slovenský trh sa mení: Telcos priniesla MOBILNÚ revolúciu, ktorú nám závidia aj v zahraničí – Ekologická budúcnosť je TU: Repasované telefóny od Telcos menia pravidlá hry – Kvalita za zlomok ceny: Slovenská spoločnosť Telcos ukazuje, ako na to – Slovensko na čele trendu: Telcos spája EKOLOGIU a moderné technológie – Repasované telefóny sú IN: Slovenská firma prepísala pravidlá trhu, ušetríte až 40 %

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Elektromobilita

EÚ pripravuje revolúciu pre vodičov: Autá budú opraviteľnejšie a udržateľnejšie, automobilky čakajú veľké zmeny

4 Min Read
Novinky

Prístup na internet sa mení: Občania budú musieť ukázať občiansky a odovzdať biometrické údaje. Doplatí na to anonymita?

3 Min Read
Novinky

Automobilky plánujú revolúciu: Európa vyhlásila vojnu Google aj Apple, vodiči pocítia veľké zmeny

4 Min Read
Novinky

EU zasiahla: Facebook prestane zobrazovať politickú reklamu (čo to znamená pre Slovensko)

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?