AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
GoogleNovinkyO2OperátoriTlačová správaZaujímavostiZaujímavosti

Slováci sa pred nákupom v kamennej pobočke stále viac spoliehajú na informácie z internetu

Cesta slovenských spotrebiteľov stále častejšie začína práve na internete. Podľa prieskumu agentúry Millward Brown realizovaného v spolupráci so spoločnosťami Google a O2 Slovakia, bolo až 31% nákupov zákazníkov v mobilného operátora uskutočnených na základe informácií, ktoré si vyhľadali na internete.

Eva Cimbálková
3. marca 2016 12:10
Eva Cimbálková
Zdieľať
Zdieľať

Cesta slovenských spotrebiteľov stále častejšie začína práve na internete. Podľa prieskumu agentúry Millward Brown realizovaného v spolupráci so spoločnosťami Google a O2 Slovakia, bolo až 31% nákupov zákazníkov v mobilného operátora uskutočnených na základe informácií, ktoré si vyhľadali na internete. Tento prieskum bol realizovaný v lete 2015 na vzorke 1500 respondentov.

Internet zohráva v spotrebiteľskom správaní Slovákov čoraz významnejšiu úlohu. Podľa výsledkov štúdie nielenže narastá celkový počet tržieb online, ale navyše až 4 z 10 nákupov na pobočke sú ovplyvnené informáciami, ktoré si zákazník našiel na internete. Ten má aj čoraz väčší vplyv na finálne rozhodnutie zákazníka o kúpe (11% zo všetkých nákupov). Pre mnohých tak internet tvorí často prvý zdroj informácií, ktorý ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutia.

Hovoríme o tzv. ROPO efekte – z angl. Research Online, Purchase Offline – prieskum online, nákup offline. Tento jav sa pomerne zaujímavo odrazil aj na výsledkoch posledného Consumer Commerce Barometra, z ktorého vyplýva, že na Slovensku je až 36% nákupov v kamennej predajni ovplyvnených prieskumom online, podobne tak aj u našich susedov v Českej republike (33%) a Poľsku (36%).

NEWSBYTE
Revolúcia v medicíne: Tieto vakcíny môžu ZNIŽIŤ riziko demencie o desiatky percent

Revolúcia v medicíne: Tieto vakcíny môžu ZNIŽIŤ riziko demencie o desiatky percent

Rusko odhalilo továreň na drony ukrytu v Tatárstane: Mladí učni vyrábajú zbrane s „dedičstvom Stalina“

Rusko odhalilo továreň na drony ukrytu v Tatárstane: Mladí učni vyrábajú zbrane s „dedičstvom Stalina“

Pozor: Štát začal kontrolovať daňové bonusy. Tisíce rodičov musia vrátiť stovky eur, pozrite sa prečo

Pozor: Štát začal kontrolovať daňové bonusy. Tisíce rodičov musia vrátiť stovky eur, pozrite sa prečo

Revolúcia v medicíne: Tieto vakcíny môžu ZNIŽIŤ riziko demencie o desiatky percent
Revolúcia v medicíne: Tieto vakcíny môžu ZNIŽIŤ riziko demencie o desiatky percent
Rusko odhalilo továreň na drony ukrytu v Tatárstane: Mladí učni vyrábajú zbrane s „dedičstvom Stalina“
Rusko odhalilo továreň na drony ukrytu v Tatárstane: Mladí učni vyrábajú zbrane s „dedičstvom Stalina“
Pozor: Štát začal kontrolovať daňové bonusy. Tisíce rodičov musia vrátiť stovky eur, pozrite sa prečo
Pozor: Štát začal kontrolovať daňové bonusy. Tisíce rodičov musia vrátiť stovky eur, pozrite sa prečo

obr_1

„Mnoho firiem si neuvedomuje dôležitú úlohu internetu a jeho vplyv na predaj v kamennej pobočke. Práve výsledky prieskumu realizovaného na vzorke zákazníkov spoločnosti O2 nám dávajú jasný signál o význame internetu pri nákupných rozhodnutiach Slovákov. Online sa v čoraz väčšej miere podieľa na tržbách v offline, čo vyjadruje aj tzv. ROPO efekt. Platí to rovnako aj pre spoločnosti, ktoré nedisponujú vlastnými e-shopmi, no napriek tomu sa pre nich internet stáva čoraz dôležitejším komunikačným kanálom,“ komentoval výsledky štúdie Rasťo Kulich, Country Manager spoločnosti Google Slovensko.

obr_2

„Online prostredie nie je len priestorom pre získavanie a zhromažďovanie informácií, v našom vnímaní je aj jedným z najdôležitejších predajných kanálov. Až tretina všetkých nákupov O2 produktov a služieb je ovplyvnená informáciami na internete, priamy nákup z pohodlia obývačky tvorí až 10% celkového objemu. Trendom bude jeho ďalšie navyšovanie, preto je pre nás online prostredie prioritou, keďže už dnes je tretím najsilnejším predajným kanálom. V O2 nás baví pretvárať dostupné inovácia na komfortné a reálne využiteľné služby pre život našich zákazníkov. Sústredíme sa najmä na jednoduchosť týchto služieb, čo nám umožňuje priblížiť ich zákazníkom ešte viac,“ uviedla hovorkyňa O2 Martina Jamrichová a dodáva: „Sila onlinu je nám dlhodobo známa a aj preto sme v minulom roku pretransformovali náš e-shop na tzv. samoobslužnú zónu. Kroky, ktorými zákazník prechádza pri online nákupe sú indentické s tými, ktoré absolvuje v kamennej predajni.“

Štítky:e-shopinformacieinternetkamenne obchodyzakaznici
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByEva Cimbálková
Follow:
Študentka marketingu, milovníčka radu Galaxy Note a gramatiky. Evka je neoddeliteľnou súčasťou nášho tímu.

Najčítanejšie

PlayStation 6 prichádza: Nová generácia s OBROVSKÝM výkonom, no cena môže šokovať hráčov

Lukáš Zachar
2 Min Read

Obľúbená televízna stanica končí: Slovákov čaká náhrada, ale s OBMEDZENIAMI (čo sa deje)

Lukáš Zachar
3 Min Read

Posledná rana súkromiu: Rakúsko schválilo zákon o sledovaní šifrovaných správ, odborníci varujú pred rizikami

Lukáš Zachar
3 Min Read

Pohreb inovácií: Skladací iPhone bude prepadák? Apple hrá na istotu a možno za to draho zaplatí

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Aplikácie

Podvodníci útočia vo veľkom: Slováci sú terčom sofistikovanej phishingovej kampane, ide o obľúbené služby (na toto si dajte pozor)

3 Min Read
Novinky

Používatelia v neistote: WhatsApp zavádza reklamy, súkromie je vraj stále prioritou

4 Min Read
Novinky

Revolúcia v boji NATO: Nová stíhačka BEZ PILOTA sa začne vyrábať priamo v Európe

3 Min Read
Novinky

Rusko zasahuje do volieb: Odhalené operácie GRU a tisíce falošných účtov, NATO aj EÚ varujú pred hrozbou

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?