Operátor Slovak Telekom pred pár dňami oznámil, že od 1. mája 2022 zvyšuje ceny svojich mobilných a pevných služieb. Týka sa to ako nových, tak existujúcich zákazníkov. Keďže ide o zásadnejšiu zmenu, súčasným zákazníkom umožňuje odstúpiť od zmluvy, pokiaľ s úpravami nesúhlasia.
Telekom zdražuje viac-menej plošne. Prekopal ponuku mobilných paušálov, internetových aj televíznych služieb. Výnimkou sú ale hlasové programy pevných liniek a predplatené karty Easy, Predplatenka a Juro.
Operátor zmeny vo svojich službách obhajuje rastúcou mierou inflácie, zvyšovaním cien energií a vstupných nákladov a zároveň drahšími vysielacími právami domácich i zahraničných vysielacích spoločností.
Pre správnosť treba uviesť, že Telekom výmenou za vyššie ceny zákazníkom poskytne vyššie rýchlosti internetového pripojenia, viac dát v paušáloch alebo napríklad väčší počet televíznych staníc. Podrobnosti TU a TU.
Koľko budem od 1. mája platiť?
Zákazníkov Telekomu logicky zaujíma, koľko budú po novom za svoje služby platiť. Operátor klientov o zmenách v týchto dňoch informuje formou krátkej textovej správy a e-mailu. Okrem iného v nich odkazuje na stránku telekom.sk/zmena, kde zákazníci zistia, ako sa zmeny dotknú ich služieb.
Ak ste správu od Telekomu prehliadli, prípadne vám ešte nebola doručená, navštívte vyššie uvedený zvýraznený odkaz. Do textových polí zadajte vaše meno, priezvisko a rodné číslo. Použiť tiež môžete kód adresáta z pravej strany faktúry.
Kliknutím na tlačidlo „Spoznať zmeny svojich služieb“ vám stránka naservíruje prehľaď všetkých zmien vrátane cien, ktoré budete od 1. mája operátorovi uhrádzať. Príklad môžete vidieť nižšie.

Pokiaľ sa vám nové podmienky nepozdávajú, môžete odstúpiť od zmluvy bez toho, aby ste museli operátorovi zaplatiť zmluvnú pokutu, respektíve sankciu za porušenie viazanosti. Aj to má ale svoje pravidlá.
Telekom: Odstúpenie od zmluvy
Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy v zmysle zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách. Učiniť tak musí do jedného mesiaca od oznámenia zmien, najneskôr do 30. 4. 2022.
Pre tento účel môže osobne navštíviť niektorú z predajní Telekomu. Ide to aj písomnou formou. Žiadosť je potrebné zaslať na adresu Slovak Telekom, Centrum služieb zákazníkom, Bajkalská 28, 81762 Bratislava.
K dispozícii je tiež webový formulár (TU) alebo e-mail marketing@telekom.sk. Zákazník si musí pripraviť oskenovaný a podpísaný dokument, ktorý vloží do prílohy. Pozor, tento spôsob odstúpenia od zmluvy je možný len v prípade, ak nedochádza k vráteniu zariadenia.
Pokiaľ si zákazník k službám vzal mobilný telefón, televízor alebo iné akciové zariadenie na splátky, ponechá si ho. Dospláca ho v pôvodných mesačných splátkach s tým, že doplatí iba pomernú časť dotácie poskytnutej k akciovému zariadeniu.
Ak si bude chcieť klient preniesť svoje mobilné číslo k inému operátorovi, musí navštíviť predajné miesto, kde mu bude umožnené odstúpiť od zmluvy bez doúčtovania ceny za službu a následne požiada o prenos telefónneho čísla u iného operátora, ku ktorému má záujem prejsť.
Ako mohol štát pustiť na slovensko takýchto operátorov a dať povolenie operátorom takéto veci robiť . To už na slovensku nič neplatí ? Ako možme veriť bankám inštitúciam , keď si len tak rušia zmluvy, kde je ochrana zákazníka ? Neuveritelné ,demontáž . Najprv vás naláka na výhodné paušáli a potom zmení pravidlá. Keby zákazník, chcel len tak odstúpiť od zmluvy s operátorom to sú sankcie. A tak ľudia prestávajú dôverovať inštitúciam. Kde sú kompetentný. Za chvíľu na slovensku nebudú platiť ani dopravné predpisy.
Lenže oni nič nerušia žiadne zmluvy , ale naopak kôli zdražovaniu ich služieb umožňujú svojim zákazníkom odstúpiť bez sankcii od existujúcich zmluv …!! Možno len treba pozornejšie čítať …?
Ty si teda riadna trúba!
tak si to trúba prečítaj ešte raz …!
Fakt si to precitaj, tecko sankcie nedava ale si musis doplatit dotovane zariadenie aj o benefit ak chces hned odist. V pomaranci neodides len tak, tam je to pravda, ciselko ti len tak nedaju. Ale tu je clanok o tecku. V kazdom pripade na slovrnsku treba operatora co dokaze poskytnut tv baliky volitelne od zakladneho balika, teda ze klient si sam voli skladbu programov.
Ak máš záujem, prečítaj si, čo som odpísala xaverovi, nechce sa mi to písať 2x.
no a ty si asi trombón ak tomu nechápeš čo ti napísal!
Možno Ty s buratínom nechápeš. Ja som podpísala s nimi zmluvu, ktorá by mala platiť. Ak si toto môžu dovoliť oni, potom by malo platiť, že aj ja budem mať kedykoľvek možnosť vypovedať/zmeniť zmluvu im a tiež budem taká zhovievavá, že im nedám sankcie. Môžem povedať, že mne sa zvýšili náklady, a už nepotrebujem niektorý program a buď mi dáte služby lacnejšie, a keď nie, tak môžete som mnou zmluvu rozviazať. Podotýkam, že nemám od nich ani telefón/zariadenie, a napriek tomu cenu navyšujú. Ja nemám záujem o žiadny program navyše. A keď tomuto nechápete, tak to je váš problém, nie môj.
odíď od nich! budeš mať menej vrások a o to kvalitnejší život!
++++++
môžeš ukončiť zmluvu! a urobíš správne!
„veľkého operátora“ som poslal do <>
Na dedinách nie sú dotiahnuté optické káble. Keby boli, tak by tento operátor skrachoval, keďže tie jeho ceny za internet sú príšerné.
Zlodeji si neukroja predsa zo ziskov 😁
To vidis u vsetkeho napriec tovarmi a sluzbami. A ked nieco z toho raz zdrazie, kedy sa to vrati do povodnej ceny aj ked sa vse vrati do normalu, mam na mysli aj dostupnost cipov, plastov atd. Nikdy
Dôvod mohli kľudne dať – vojna, tak prečo sa nenabaliť, čoskoro kvôli vojne na ukrajine zdražie aj minerálka zo slovenského potoka, síce nemá nič spoločné s vojnou ale tak je to dobrá výhovorka na ošklbanie ľudí no nie ? :D
Som rad ze nepatrim pod tohoto darmozraca
He, he, Ukrošom dávajú zadarmo, Slovák do zaplatí! Tak to má byť! Nebudete si doma rozhodovať Slováci!
odpoj sa budeš v poho!
Ja na rozdiel od vás platím 13 eúr mesačne a mám všetko in, dokonca aj online internet 24/7/30. Takže keď vy budete paltiť aj 100 éčiek mesačne je mi to jedno🤣🤣👎👎👎
Kto ma v hlave biedno,tomu je to jedno.Ale ved ano,nech to platia tvoje deti,tvoje vnucata,to je dobre.
Aj online internet mas paradny,24/7/30. To ti ide online internet 24min.7hod.30dni
Lubo7772, biedno v hlave má vaša matka,
a prečo by mi mali plaťiť účty deti? Vám paltia účty deti? To ste neschopák zarobiť a deťom ešte pomôcť:?
Vnúčatá akosi nemôžu, niet ich…
máš tento krát pravdu! aj ja tak mám!
Radsej dam jemu,ako tebe!
Lubo7772, vy z vášho vlastného môžete dávať komu len chcete! Kľudne aj ukrošským náckom!
Ked mi na klientskom povedal, viete to je kvoli inflacii. A ja mu ze jasne, skor aby vam v kancelariach bolo stale teplucko. Tak sa ho pytam o kolko viac budem platit, lebo mam obe pevne sluzby od vas po optike. To fakt o tych 5,5e? Chlap zobral a lustroval asi medzi 10 A4, lebo zial to este neovladal. Nakoniec musel zapisat a ratat na kalkulacke kolko je 0,95e a 0,50e te toto usetrim a este volaco. Reku ze viete dnes ste na nakupe v kaufe a zajtra to iste je o 10e drahsie. A ja reku, to mozno, ale u vas utratim kazdy mesiac o 3,30e viac cize za rok cca 40e fuc a vy mi davate tri trapne programy navyse, pritom ja ani vyse tych 250 z cca 300 nesledujem. Keby ste radsej markizu vyhodili z balika, bolo by to pre vas aj pre mna vyhodne. Ticho… Tak som podakoval a budeme sa musiet rozlucit
Hlavne že máme silno protikorupčnú vládu. Nevadí že všetko zdražuje. A prezidentka vojnového Slovenského štátu dostane možno medailu – nejakú významnú. Tak sa tešme…
Za ficovlád zarábali pred zdanením 65 miliónov ročne. Prečo dvíhajú ceny sa treba pýtať súkromnej spoločnosti. Vlády na to dosah nemajú. Iba ak by pritvrdili muziku a to mali už pred 10-15 rokmi zamedziť takýmto obrovským ziskom za niekedy tak mizerné služby. Telekomu som dal výpoved v roku 2001 a nechcem o nich ani počuť.