AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
AktuálneNovinkyTopky

Reklamy aj tam, kde by ste ich nečakali: TOTO vás jednoznačne nepoteší

Google zvyšuje objem reklám vo svojich službách. Po novom sa s nimi stretneme aj vo vyhľadávači v prostredí Google Play Store.

Lukáš Zachar
17. novembra 2022 10:44
Lukáš Zachar
Zdieľať
Foto: Orange
Zdieľať

Hoci Google zastrešuje širokú škálu aktivít, jeho primárnym zdrojom príjmov sú reklamy. Preto sa asi niet čo čudovať, že inzerciu rozširuje do stále väčšieho množstvia oblastí vo svojich službách, a to dokonca aj na také, kde by to väčšina nečakala. Najnovšie zvýšenie objemu reklám zo strany amerického giganta je však pozoruhodnejšie ako doposiaľ.

Ako si všimol server 9to5Google, v prostredí Google Play Store vo verzii 33.0.17.21 sa objavil nový typ inzercie. Konkrétne sa má zobrazovať po otvorení vyhľadávacieho poľa. Tam, kde sa zvyčajne zobrazovali predtým vyhľadávané položky (respektíve história vyhľadávania), sa po novom zobrazujú odkazy na náhodné aplikácie, s ktorými ste sa dovtedy nemuseli stretnúť.

Web poskytol aj vizuálny príklad. Ako môžete vidieť, namiesto histórie vyhľadávania sa v menu zobrazujú odkazy na hry Summoners War: Chronicles, Call of Duty Mobile Season 10 a Fishdom Solitaire. Pochopiteľne, pôvodná domnienka bola, že ide o platenú reklamu, a teda ďalšiu snahu Google o posilnenie príjmov z inzercie. Tak tomu ale údajne nie je. A práve to je to, čo je pozoruhodné.

Google Play Store - reklamy
Pôvodné (vľavo) vs nové (vpravo) zobrazenie | Zdroj: 9to5Google

Google chce používateľom „rozšíriť obzory“

Hovorca Google pre 9to5Google povedal, že ide o novú funkciu zameranú na rozšírenie obzorov používateľa. Aplikácie, ktoré sa zobrazujú po klepnutí na vyhľadávacie pole, majú rôzny charakter. Môžu to byť napríklad veľké aktualizácie, prebiehajúce udalosti alebo ponuky, ktoré môžu byť pre daného používateľa zaujímavé. Čo je kľúčové – nejde o platenú reklamu.

„Toto nie sú platené reklamy. Google Play testuje funkciu organického objavovania, ktorá upozorňuje na aplikácie a hry s významnými aktualizáciami, prebiehajúcimi udalosťami alebo ponukami, ktoré by mohli používateľov zaujímať. Túto funkciu testujeme, aby sme používateľom služby Google Play pomohli nájsť radostnejšie a užitočnejšie zážitky a aby sme podporili náš vývojársky ekosystém,“ uvádza hovorca Google.

Úmysel je to síce pekný, no na väčšinu používateľov bude mať s veľkou pravdepodobnosťou úplne opačný efekt. Mnohí používatelia vnímajú takéto návrhy ako rušivé, nie užitočné.

Aký máte názor na toto umiestňovanie reklám vy?

Štítky:googlereklamy
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

Booking má problém: Obľúbenú platformu žaluje 25 krajín EÚ, ceny dovoleniek sa môžu výrazne zmeniť

Lukáš Zachar
3 Min Read

POZOR na zajtrajšok: WhatsApp prestáva fungovať tisícom Slovákov, skontrolujte si svoj telefón

Lukáš Zachar
3 Min Read

Slovákov zasiahla nová vlna podvodov: Útočníci cez WhatsApp pripravujú ľudí o peniaze, polícia varuje, že škody môžu byť veľké

Lukáš Zachar
3 Min Read

YouTube pritvrdzuje: Platiaci používatelia dostanú viac reklám, Google priznáva, že potrebuje peniaze

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Aplikácie

MIMORIADNE varovanie: Obávaný vírus Crocodilus útočí na smartfóny Slovákov, oklamané sú už stovky ľudí

3 Min Read
Aplikácie

Nová umelá inteligencia desí aj odborníkov: Model od Anthropic vie klamať, intrigovať a dokonca vydierať ľudí

4 Min Read
Aplikácie

POZOR: YouTube končí na obľúbených smartfónoch, tisíce Slovákov stratia prístup k populárnej aplikácii (ZOZNAM zariadení)

4 Min Read
Novinky

Koniec zdieľania čísla: WhatsApp prichádza s novinkou, ktorá poteší každého používateľa

4 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?