AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
AktuálneNovinkyTopky

Slovenská pošta sa chváli: Schválili sme len 40 % reklamácií, ostatné neboli opodstatnené

Lukáš Zachar
5. apríla 2023 12:27
Lukáš Zachar
Zdieľať
Zdieľať

V priebehu roka 2022 vybavila Slovenská pošta, a.s., celkom 55 229 reklamácií, čo v porovnaní s rokom 2021 znamená pokles o 17 315 reklamácií, v percentuálnom vyjadrení to predstavuje pokles o 23,87 %. V rámci zásielok vnútroštátneho styku a medzinárodného styku bolo počas roka 2022 prijatých 51 950 reklamácií a za rok 2022 bolo vybavených 55 850 reklamácií. Lehota na vybavenie je 30 kalendárnych dní (v medzinárodnom styku 60 kalendárnych dní), z čoho je zrejmé, že časť reklamácií evidovaných ku koncu roka 2021 bola vybavená v nasledujúcom roku 2022.

Najčastejšie dôvody reklamácií boli nedodanie doručeniek, nedodanie zásielok a tiež nedostatky spojené s distribúciou zásielok a peňazí, čo z celkového počtu prijatých reklamácií predstavuje 79,02%. Nárast zaznamenávame v prípade reklamácií nepoštových služieb (8,67%), v prípade ostatných reklamácií zaznamenávame pokles.

Slovenská pošta
Zdroj: Slovenská pošta (FB)

Opodstatnených reklamácií bolo len 40 %

Z celkového počtu prijatých reklamácií bolo 22 332 opodstatnených, čo predstavuje 40,44 %. V prípade posúdenia reklamácií z pohľadu ich opodstatnenosti v porovnaní s rokom 2021 sme zaznamenali nárast len pri reklamáciách nepoštových služieb (11,15%), v prípade ostatných reklamácií zaznamenávame pokles.

NEWSBYTE
Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod

Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod

Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?

Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?

Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov

Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov

Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod
Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod
Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?
Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?
Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov
Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov

S tým súvisí aj počet reklamácií podaných prostredníctvom aplikácie webEPH, kde po prvý krát zaznamenávame pokles počtu takto podaných reklamácií oproti minulému roku. Za rok 2022 bolo prijatých prostredníctvom aplikácie webEPH 28 062 reklamácií (v roku 2021 to bolo 39 863 ks), čo predstavuje pokles o 29,6 %. Pokiaľ ale tento údaj porovnáme s rokom 2020, ktorý sa celkovým počtom reklamácií približuje roku 2022, zaznamenávame nárast takto podaných reklamácií o 25,1 % (v roku 2020 prostredníctvom aplikácie webEPH prijatých 22 426 reklamácií), z čoho môžeme dedukovať príklon zákazníkov k takémuto spôsobu podávania reklamácií.

V prípade reklamácií podaných použitím eReklamačného listu sme zaznamenali tiež pokles počtu podaných reklamácií, pretože pokiaľ v roku 2021 bolo podaných 5 073 reklamácií, tak v roku 2022 to bolo len 3 958, čo predstavuje pokles o 22 %. Tento pokles reklamácií, podaných elektronicky, samozrejme, priamo súvisí s poklesom počtu podaných reklamácií ako takých.

Slovenská pošta
Foto: Slovenská pošta

Pošta: V roku 2022 sa ľudia sťažovali menej

V rok 2022 prijala Slovenská pošta, a. s., celkovo 3 933 sťažností a iných podaní, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2021 pokles o -1 848 sťažností a iných podaní, v percentuálnom prevedení je to pokles o -32,0%. V nadväznosti na štatistiky z posledných piatich rokov ide o najnižší počet predmetných podaní, ktoré Slovenská pošta, a. s., zaevidovala počas roka. Pokles počtu predmetných podaní možno pravdepodobne pripísať realizovanému nižšiemu podaju zásielok, ako aj uvoľneniu protipandemických opatrení a obmedzení z predchádzajúcich rokov, ktorých dodržiavanie resp. nedodržiavanie vyvolávalo v mnohých prípadoch nespokojnosť na strane zákazníkov.

V priebehu roka 2022 bolo 1 734 sťažností vyhodnotených ako opodstatnených, čo v percentuálnom vyjadrení predstavuje mierny nárast o 2,0%. Miera potvrdeného pochybenia na strane Slovenskej pošty, a. s., sa pohybuje dlhodobo na úrovni okolo 40%.

Najviac sťažností bolo smerovaných na oblasť dodania alebo vyberania poštových zásielok, najmä nedodržiavanie lehoty prepravy a dodávania zásielok bez potvrdenia prevzatia adresátom alebo oprávneným prijímateľom, na základe čoho je možné zásielku považovať za nedodanú. V oblasti expresných zásielok bol tento problém čiastočne eliminovaný zavedením potvrdzovania prevzatia zásielky tzv. PIN kódom.

Zdroj: TS Pošty

Štítky:Slovenská pošta
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

Máte tento telefón? Android 16 nevyjde na stovky modelov, majitelia SÚ SKLAMANÍ

Lukáš Zachar
3 Min Read

Dátum je odhalený: Apple už čoskoro predstaví nové iPhony 17, jeden model vyvoláva veľké očakávania

Lukáš Zachar
4 Min Read

Slovensko v ohrození: populárna čínska služba tajne posiela citlivé údaje do zahraničia, úrady varujú pred hrozbou (čo sa deje)

Lukáš Zachar
3 Min Read

Samsung rozhodol: Obľúbené AI funkcie v zariadeniach Galaxy ostanú navždy bezplatné, no prémiový obsah môže byť spoplatnený

Lukáš Zachar
4 Min Read

Môže sa vám páčiť

Novinky

Veľká rana pre Slovensko: IT gigant prepúšťa 150 ľudí, doplatia na to zamestnanci

2 Min Read
Novinky

Samsung šokoval: Galaxy Z Fold7 prišiel o obľúbenú funkciu, výrobca má na to jasný dôvod

4 Min Read
Novinky

Od 1. augusta príde ZDRAŽOVANIE: Operátor zavádza nový poplatok, klienti môžu odstúpiť od zmluvy

3 Min Read
Aplikácie

Nebezpečný malvér ohrozuje Android zariadenia: Používatelia prichádzajú o citlivé údaje (čo sa deje)

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?