AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
ElektromobilitaNovinkyTeslaTopky

Po tomto sklapne každý hejter: Slovák na Tesle najazdil 400 tisíc km. V takomto stave je jej batéria!

Slovák najazdil na svojej Tesla Model 3 cez cez 400 000 km. Degradácia batérie je minimálna, kapacita klesla len o 12 %.

Lukáš Zachar
9. augusta 2023 11:37
Lukáš Zachar
Zdieľať
Zdroj: Tesla Model S (FOTO Al Abut / flickr.com)/Getty Images/Pixabay
Zdieľať

Hoci sú elektromobily podstatnou časťou budúcnosti osobnej dopravy nielen v Európe, stále sa nájde kopa takých, ktorí na ne nemajú pekného slova. Najčastejšie sú elektromobily kritizované kvôli batérii, teda jej dojazdu, výdrži a degradácie. Nie vždy je však táto kritika na mieste, o čom nás na svojom Instagrame presvedčil Kristián Kratochvíl, hrdý majiteľ elektromobilu Tesla Model X.

Ako píše server TECHBYTE.sk, Kristián na svojom elektromobile často absolvuje dlhé cesty po Európe. Elektromobil tak nepriamo podrobil viacerým záťažovým testom A ako sa zdá, vozidlo obstálo na jednotku.

Tesla zažiarila, batéria stratila minimum kapacity

Kristián nedávno na Instagram zavesil príspevok, v ktorom uvádza, že jeho Model X má najazdených už 400 000 km. Už len toto číslo dokazuje, že batérie aj starších elektromobilov dokážu mať poriadnu výdrž a netreba ich po pár desiatkach tisícov km hádzať do koša.

NEWSBYTE
ŠOKUJÚCE rozhodnutie: Volkswagen končí s výrobou v Číne, tisíce ľudí bez práce.

ŠOKUJÚCE rozhodnutie: Volkswagen končí s výrobou v Číne, tisíce ľudí bez práce.

Pohreb inovácie: Skladací iPhone prichádza neskoro a slabo. Stráca Apple svoj lesk?

Pohreb inovácie: Skladací iPhone prichádza neskoro a slabo. Stráca Apple svoj lesk?

Slovensko zmenilo postoj: Nečakaný obrat v EÚ, ktorý môže tvrdo zasiahnuť našu ekonomiku

Slovensko zmenilo postoj: Nečakaný obrat v EÚ, ktorý môže tvrdo zasiahnuť našu ekonomiku

ŠOKUJÚCE rozhodnutie: Volkswagen končí s výrobou v Číne, tisíce ľudí bez práce.
ŠOKUJÚCE rozhodnutie: Volkswagen končí s výrobou v Číne, tisíce ľudí bez práce.
Pohreb inovácie: Skladací iPhone prichádza neskoro a slabo. Stráca Apple svoj lesk?
Pohreb inovácie: Skladací iPhone prichádza neskoro a slabo. Stráca Apple svoj lesk?
Slovensko zmenilo postoj: Nečakaný obrat v EÚ, ktorý môže tvrdo zasiahnuť našu ekonomiku
Slovensko zmenilo postoj: Nečakaný obrat v EÚ, ktorý môže tvrdo zasiahnuť našu ekonomiku

Ešte pozoruhodnejšia je však štatistika týkajúca sa degradácie. Kristián v komentári pod príspevkom uvádza, že batéria stratila z pôvodnej kapacity len 12 %. Ide o priam famózny výsledok, a to nielen kvôli tomu, že vydržala na 400 00 km, ale aj kvôli jej veku. Kristiánov Model X bol totiž vyrobený ešte v roku 2018, čo znamená, že má približne 5 rokov.

O to prekvapivejšie je ešte zistenie, že Kristián k batérii nechoval zrovna šetrný prístup. Cestoval na dlhé trasy, pričom vo väčšine prípadov využíval rýchle nabíjačky. Tie síce dokážu nabiť vozidlo do pár minút, no pýtajú si za to daň na životnosti batérie. Aj napriek tomu si však batéria v Kristiánovom Modeli X dokázala udržať takmer 90 % pôvodnej kapacity.

Tesla
Tesla Model X | Zdroj: Tesla

Pre Teslu je Kristiánov príspevok veľkou pochvalou a palcom hore. Nie každá automobilka produkujúca elektrické vozidlá sa môže pochváliť takto skvelým výsledkom. Možno pritom očakávať, že vďaka ďalším investíciám do výskumu a vývoja sa Tesle podarí získať ešte efektívnejšie batérie, pri ktorých už nebude degradácia batérie hlavnou obavou, ale len jedným z mnoha vedľajších efektov opotrebenia.

Revolúcia na obzore

Nie je to však len Tesla, ktorá prispieva k vývoju špičkových batérií. Približne v polovici júla sme ťa prostredníctvom nášho webu informovali o novom type akumulátora, ktorý do svojich vozidiel začína montovať čínska automobilka NIO. Konkrétne ide o tzv. solid-state akumulátor s pevným elektrolytom, ktorý bude v porovnaní so staršími typmi podstatne ľahší, efektívnejší a trvácnejší.

Nová 150 kWh batéria spoločnosti NIO vraj dosahuje hmotnosť len 575 kg, čo je len o 20 kg viac, než koľko vážia 100 kWh používané v súčasných elektromobiloch NIO. Dojazd už zodpovedá rastu kapacity – predĺžiť by sa mal zhruba o polovicu.

Štítky:tesla
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

Slováci môžu sledovať filmy ZADARMO: Na Netflix prichádza KONKURENCIA, ktorú si obľúbite

Lukáš Zachar
3 Min Read

Hodiny smrti už v predaji: Nosiť ich chce veľa ľudí, no odborníci varujú pred možnými následkami

Lukáš Zachar
3 Min Read

EÚ zavádza nové pravidlá: Batérie čaká revolúcia, zmena zasiahne aj Slovákov

Lukáš Zachar
3 Min Read

iPhone 17 Air prichádza s veľkou slabinou: Výdrž batérie spôsobí používateľom vrásky (čo nás čaká)

Lukáš Zachar
2 Min Read

Môže sa vám páčiť

Apple

Pohreb inovácií: Skladací iPhone bude prepadák? Apple hrá na istotu a možno za to draho zaplatí

3 Min Read
Novinky

Obľúbená televízna stanica končí: Slovákov čaká náhrada, ale s OBMEDZENIAMI (čo sa deje)

3 Min Read
Novinky

EÚ schválila historický rozpočet: Na obranu a vesmír pôjde rekordných 131 miliárd eur, zmení to budúcnosť bezpečnosti?

3 Min Read
Novinky

Smartfóny dostali funkciu, ktorá MÔŽE ZACHRAŇOVAŤ ŽIVOTY: Ako funguje novinka od Xiaomi?

2 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?