Plánujete cestu do Chorvátska a zvažujete, či vyraziť s elektromobilom alebo klasickým autom? Server Elektrickevozy.cz porovnal, koľko stojí cesta autom so spaľovacím autom a koľko s elektromobilom, konkrétne s Tesla Model 3 Long Range. Pozrite si výsledky. Redaktori cestu začali v Prahe a končili v Splite. Ide o trasu dlhú 1 033 kilometrov a je porovnateľná s cestou zo Slovenska do Dubrovnika.

Trasa cez Rakúsko a Slovinsko
Pri trase z Prahy do Splitu cez Rakúsko a Slovinsko budete s Teslou Model 3 potrebovať približne 439 kWh na celú cestu tam a späť. Pri cene 0,40 EUR za kWh vás nabíjanie vyjde na 175,60 EUR.
- Náklady na nabíjanie Tesly: 175,60 EUR
- Náklady na tankovanie klasického auta: 311 EUR
- Náklady na diaľničné známky a mýto: 96,30 EUR (Rakúsko: 11,50 EUR, Slovinsko: 32 EUR, Chorvátsko: 52,80 EUR)
Trasa cez Slovensko a Maďarsko
Ak sa rozhodnete pre trasu cez Slovensko a Maďarsko, spotrebujete približne 426 kWh. Pri rovnakej cene za kWh vás nabíjanie vyjde na 170,40 EUR.
- Náklady na nabíjanie Tesly: 170,40 EUR
- Náklady na tankovanie klasického auta: 302 EUR
- Náklady na diaľničné známky a mýto: 81,08 EUR (Slovensko: 12 EUR, Maďarsko: 16,80 EUR, Chorvátsko: 52,80 EUR)
Ako je vidieť z prepočtov, cesta s elektromobilom je výrazne lacnejšia. Náklady na nabíjanie sú približne polovičné v porovnaní s tankovaním klasického auta. Okrem finančných úspor je cesta elektromobilom aj ekologickejšia, čo je dôležitý faktor v dnešnej dobe.

Ďalšie poplatky
Okrem nákladov na nabíjanie je potrebné počítať aj s ďalšími poplatkami, ako sú diaľničné známky a mýto. Tieto náklady sa môžu líšiť v závislosti od trasy, ktorú si zvolíte. V tomto príklade boli zohľadnené najbežnejšie trasy cez Rakúsko, Slovinsko, Slovensko a Maďarsko.
Nabíjanie je lacnejšie než tankovanie, čo môže byť významný faktor pri rozhodovaní, akým spôsobom cestovať do Chorvátska. Aj keď ceny nabíjania a paliva môžu kolísať, elektromobilita ponúka nielen finančné úspory, ale aj ekologické benefity.
Cesta do Chorvátska s elektromobilom tak môže byť nielen ekonomickejšia, ale aj šetrnejšia k životnému prostrediu. Ak plánujete svoju ďalšiu dovolenku, zvážte túto možnosť a užite si cestu s menšími nákladmi a väčším ohľadom na našu planétu.
a čo tak LPG? Tam už sa ceny vyrovnávajú?
Len klamu aby presadili nebezpecne el.auta
Nebezpečné? Prezraď čím sú Nebezpečné?
Ja som síce nešiel do Dubrovnika ale cca o 250 km bližšie. Pred cestou som nemal už plnú nádrž ale napriek tomu mi stačila na Zagrebsku pumpu, ešte nebola prazdna, na diaľnici cca 60 EUR. Neviem akým spalovakom ste to išli. A ešte podotýkam išiel som cez Madarsko čiže cca 16 EUR za známku a na Chorvátskom mýte som minul cca 40 EUR.
Auto s motorom 2.0 TDi , 65l nádrž prejde cca 1.000km = 110€ ! … a ony že 300€ :o)
možno mali deravú nádrž ….článok je určený pre menej chápavých
No skor to vidim, ze menej chapavi/pozorni ten clanok necitali, inak by sa dozvedeli, ze sa jedna o trasu dlhu 2000km. A v originali pisu, ze tam priratavali este jednu plnu nadrz/nabijanie pred cestou.
2000km + jedna plna nadrz navyse.
Pridajme ešte náklady na kúpu elektrického auta a ešte by ma zaujímalo koľko času strávil elektromobil na nabíjačke ? To tiež patrí k nákladom …. Elektromobilita nie je zlý smer ,ale ešte nie je na požadovanom stupni vývoja Tak treba dávať zavádzajúce informácie ? Kecy o lacnejšej ceste sú pre menej chápavých ,tí tomu asi uveria ….
LOL 311€? asi isli lietadlom. WV Touran 5,2/100=1000km 52l, 52l x1,56=81,xx€ cesta tam +myto a dialnica… Tesla nie je lacnejsia ani nahodou.
2000km, treba citat clanok pozorne. A v povodnom clanku pisu, ze pocitali s priemernou spotrebou 7l/100km. Treba ratat s tym, ze ked ides po dialnici, tak mas vyssiu spotrebu nez na okreskach.
to tam isli starym 7 litrovym mustangom a aj to je akosi moc
Ja som platil Bratislava-Makarska za naftu tam a spať 160€.Kde ste prišli k 300eckam??!
jasné, seno žereme 😄
Môj 20ročný dvojliter spraví 3000km za 300€ keď jazdím ako prasa.
Takže toto je buď reklama, alebo túto "akožeštúdiu" robil niekto, kto stál dva dni v kolóne s naštartovaným motorom.
A zarátali tam aj dvojnásobnú cenu elektroauta ? Dve prespatia v hoteli navyše po ceste?
Dalšia vec ja robím západné slovensko , dubrovník na jednu nádrž a to sa mi tam vojde tak za 100€ . Auto je automat , plne naložený a nešetrím plyn.
Takéto sračky , klamstvá. Že 300 € ?
Supercharger mas nabity asi za 30m-1h, cize ano cesta sa predlzi ale nie tak katastrofalne. A treba riadne citat clanok, ceny su za cestu tam aj nazad + jedna nadrz, ktora je ale uvedena len v originalnom clanku. Cize podla tvojho prikladu to vychadza presne 300Eur
Iba nesmie byť pred tebou ďalších napr staci 4 ľudí, že? Čo na pumpe v sezóne bežne býva.
A že potrebuješ tankovať dva razy hneď sa pocty radikálne menia.
To je v poriadku, to nikto nevyvracia. Ale nie je to taka katastrofa ako si to pisal, ze stravis kvoli tomu dve noci navyse na ceste.
No to bolo myslene sarkasticky.
Ale je jasné, že čím viac bude tých áut pribúdať aj rady sa budú zväčšovať. Najmä na vytazenych úsekoch. A kým na bežnej pumpe do par minút odídeš aj keď je pred tebou 10 aut tu to tak nebude.
A samozrejme nie vsade je supercharger. . A cesta tam aj naspat ma nevyjde na palive viac ako 200 €. Či máš inu matematiku?
Ale tu bol priklad priamo s pouzitim superchargeru. Cize mas tu specificky priklad a ty sa stazujes, ze nie je vseobecny. A rataj teda so mnou, cesta tam = jedna nadrz, cesta nazad = jedna nadrz + jedna nadrz navyse. Cize 1+1+1=3. 3x100E = 300E, ci ty mas nejaku inu vyssiu matematiku?
Jaku jednu nádrž navyše? Kde komu mam natankovať navyše jednu nádrž? Pri plnej nádrzi mi píše dojazd okolo 1300- 1400 km. Do Dubrovníka to nemám ani 1100 km. Dve cesty, nádrže a ešte stále mam dojazd rezervu 300-400 km. To aku ďalšiu nádrž?
Presne! Trasu Bern-Bratislava (950 km) robím pri ideálnej premávke za 8,5 hodiny so spotrebou 6,0-6,2 L s pohodlným trojlitrovým dieselom(CH-120 km/hod,D-do 240 km/hod,A-do 158km/hod a občas pokuta) na jednu nádrž. Ktoré elektro to dá?
Tento článok je určený asi pre debilov🤔
1000km že 311eur na spalováku🤣🤣🤣
…alebo ten čo to počítal bol najbaný🤣🤣🤣
…
Tesla 175eur
Ja na nafte do 100eur
…
nech nám pán redaktor povie aké auto bral di uvahy pri výpočte…na Ferrari predpokladám že nikto necestuje na dovolenku do Chorvatska….väčšina slovákov a čechov sa tam klepe na dieseli
Presne tak.
Pozor, je to tu trosku blbo popisane. Jedna sa o cestu tam aj nazad. Cize 2000km. To uz tie sumy nie su take ustrelene
Vieš čítat? Prečítaj si článok ešte raz.
Jasne tam máš napísane že ide o cestu do chorvatska. Z PRAHY do SPLITU 1033km.
Citaj prosim cely clanok "Pri trase z Prahy do Splitu cez Rakúsko a Slovinsko budete s Teslou Model 3 potrebovať približne 439 kWh na celú cestu tam a späť." A v original clanku sa este dozvies, ze tankovali/nabijali este jednu nadrz navyse.
To ste išli na traktore? 😂😂😂
Vidim, ze tu viacero diskutujucich prehliadlo ten fakt, ze sa jedna o trasu dlhu 2000km. 1000km je to len jednym smerom a spotreba je ratana na cestu tam aj nazad.
V povodnom clanku sa potom uvadza, ze ratali s priemernou spotrebou spalovaka 7l benzinu na 100km. A pridali tam este jedno nabijanie a tankovanie pred cestou.
Zabudli ste pripocitat 40+ K euro za nove EV, teraz mam 4 rocneho ceeda benzin, bolo by velmi neekologicke kupovat nove auto aj ked je to EV. Ak chcete byt ekologicky nie je lepsie ist vlakom? Alebo najlepsie treba sediet doma aj ta elektrika nie je 100 percent ekologicka aj ked je z obnovitelnych zdrojov, tu vrtulu na vietor trebalo vyrobit.
NO dobre,elektrovozidlo -lacnejšia cesta jedna strana mince.Druha strana mince-napr.dopravna nehoda na dialnici,vonku 33-35°c zapcha a čo teraz,baterka sa vymlati lebo klima