AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkyZariadenia

Koniec otravných čakačiek pri pokladniach: Revolučná technológia mieri do obchodov, Slováci zatiaľ len ticho závidia

Obchodný reťazec Albert zavádza pokročilú umelú inteligenciu do samoobslužných pokladní, zlepšuje identifikáciu tovarov a zrýchľuje nákupný proces.

Lukáš Zachar
10. júna 2025 22:48
Lukáš Zachar
Zdieľať
Zdieľať

Obchodné reťazce vytrvalo hľadajú spôsoby, ako zákazníkom maximálne urýchliť a spríjemniť ich nákupné zážitky. Jedným zo zaujímavých riešení posledných rokov sú samoobslužné pokladne, ktoré si získali popularitu najmä pre rýchlu a pohodlnú obsluhu. Hoci majú viaceré výhody, od jednoduchosti po minimalizáciu kontaktu s personálom, stále však rovnako často čelia praktickým problémom. Kľúčovým problémom býva napríklad nesprávne načítanie čiarových kódov alebo problémy s identifikáciou nebaleného tovaru.

Kapitoly
Albert nasadzuje umelú inteligenciu do pokladníEfektívnejšie fungovanie a výhody pre zákazníkov aj zamestnancovDostanú technológiu aj slovenskí zákazníci?

Albert nasadzuje umelú inteligenciu do pokladní

Český obchodný reťazec Albert sa rozhodol s uvedenými problémami efektívne zatočiť. Nedávno pristúpil k zavedeniu umelej inteligencie, ktorá pomôže samoobslužným pokladniam bezchybne rozpoznať nebalené produkty, ako sú pečivo, ovocie či zelenina. Technológia využíva kamerový systém a pokročilý softvér na báze strojového učenia. Pokladne dokážu bez potreby čiarových kódov automaticky správne identifikovať jednotlivé produkty, ušetriť čas zákazníkom i personálu a významne urýchliť celý nákupný proces.

Obchodný reťazec tento systém úspešne otestoval už pred necelým rokom v rámci pilotného projektu v dvoch pražských predajniach. Po jeho úspešnom zavedení nasleduje aktuálne širšie rozšírenie do ďalších približne päťdesiatich predajní v Českej republike. Do konca tohto roka plánuje Albert implementovať túto pokročilú AI technológiu vo všetkých svojich 350 prevádzkach na českom trhu.

Efektívnejšie fungovanie a výhody pre zákazníkov aj zamestnancov

Automatizované rozpoznávanie produktov prostredníctvom umelej inteligencie prináša podstatnú výhodu podľa vedenia reťazca najmä v oblasti komfortu zákazníkov a efektivity práce zamestnancov. Pracovníci sa nemusia zaoberať manuálnym hľadaním jednotlivých položiek v pokladničnom systéme. Namiesto toho len jednoducho a rýchlo potvrdia výsledok alebo prípadne vykonajú drobnú korekciu, ak si AI technológia tovar nesprávne zaradí. Zavedením umelej inteligencie tak môže Albert výrazne optimalizovať nákupný zážitok svojich zákazníkov a zároveň zvýšiť produktivitu personálu.

Obchodný reťazec však využíva umelú inteligenciu aj mimo pokladní. Už dnes tak napríklad optimalizuje prostredníctvom AI svoje procesy zásobovania, pracuje so spracovávaním faktúr, či dokonca využíva umelú inteligenciu aj v rámci riešenia personálnych otázok a agendy ľudských zdrojov. Navyše v jeho predajniach aj skladoch odnedávna nasadil automatizované robotické systémy na upratovanie, čím ďalej prispieva k zvýšeniu efektivity svojich každodenných operácií.

Dostanú technológiu aj slovenskí zákazníci?

Zatiaľ sú tieto inovatívne samoobslužné pokladne dostupné výhradne pre zákazníkov na území Českej republiky. Na Slovensku reťazec Albert v súčasnosti nepredstavuje svoju maloobchodnú sieť, a slovenskí zákazníci preto nemajú možnosť priamo využívať túto pokrokovú technológiu. Pre tých, ktorí bývajú blízko českej hranice, však zostáva možnosť využiť tieto moderné pokladne v susednej Českej republike. Pre mnohých zákazníkov by to mohlo byť lákavou alternatívou, ktorá im ušetrí množstvo času a prípadne aj finančných prostriedkov.

To, či sa podobné technológie v blízkej budúcnosti objavia aj na slovenskom trhu prostredníctvom iných obchodných reťazcov, zatiaľ zostáva otvorené. Príklad Alberta však jasne ukazuje, že spojenie pokladní s AI riešeniami môže výrazne prispieť k zlepšeniu zákazníckeho zážitku a efektívnosti fungovania maloobchodu ako celku.

Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

Totálne fiasko Ruska: Chceli utajiť vojenské objekty, namiesto toho ich ukázali celému svetu

Lukáš Zachar
3 Min Read

Koniec AdBlockov na YouTube: Google pritvrdzuje boj, používatelia čelia nepríjemnému rozhodnutiu

Lukáš Zachar
3 Min Read

Veľký škandál v AI sektore: Revolučná technológia bol podvod, namiesto robotov ju potajme robili ľudia z Indie

Lukáš Zachar
3 Min Read

Slovenská pošta spúšťa obrovské zmeny: Desiatky pobočiek zaniknú, služby budú fungovať úplne inak (čo nás čaká)

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Novinky

Huawei šokuje svet: Napriek sankciám USA vyvinul superčip, ktorý dobieha americkú konkurenciu

4 Min Read
Aplikácie

POZOR na smartfóny: Google zaviedol novú funkciu, ktorá skenuje vaše fotky. Mnohí o tom netušia

3 Min Read
Apple

Apple predstavil revolučné novinky: Prichádza umelá inteligencia, ktorá skutočne zmení spôsob používania vašich zariadení

4 Min Read
Novinky

Letiská zavádzajú prísne obmedzenia: Túto powerbanku vám už do lietadla nevezmú, treba si dávať pozor

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?