Populárny doručovací servis Packeta plánuje výrazné obmedzenie svojich služieb počas plánovanej technickej údržby koncom júna. Zákazníci ani e-shopy sa v tomto čase nedostanú k väčšine funkcií aplikácie a ďalším dôležitým procesom.
Rozsiahle obmedzenia od sobotného večera
Podľa oficiálneho oznámenia spoločnosti Packeta na blogu, budú služby výrazne obmedzené od soboty 28. júna 2025 (od 20:00 hodiny) do skorého nedeľného rána 29. júna 2025 (do 8:00 hodiny). Hlavným dôvodom odstávky je údržba IT systémov na zefektívnenie a skvalitnenie poskytovaných služieb.
Počas tejto 12-hodinovej odstávky nebude možné cez aplikáciu Packeta odosielať nové zásielky ani sledovať priebeh ich doručovania. Klienti služby nebudú vedieť ani vyhľadať výdajné miesta, zobraziť heslá pre prevzatie zásielok či zaplatiť dobierku online prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Odstávka významne ovplyvní aj fungovanie populárnych doručovacích Z-BOXov. Tie počas trvania údržby nebudú umožňovať odosielanie balíkov či prevzatie zásielok prostredníctvom aplikácie. Na druhej strane, zákazníci budú môcť svoje zásielky zo Z-BOXov stále vyzdvihnúť pomocou manuálneho číselného kódu, ktorý zadávajú priamo na klávesnici zariadenia. Zásielkam, ktoré budú v Z-BOXoch uložené pred začiatkom plánovanej údržby, automaticky predĺžia dobu uloženia o jeden deň – vyzdvihnutie bude možné do nedele 29. júna 2025 do 23:59 hod.
Výpadok ovplyvní aj výdajné miesta a partnerské e-shopy
V obdobnom režime fungovania, s viacerými obmedzeniami, budú aj samotné výdajné miesta. Tie počas víkendovej technickej odstávky síce môžu ostať otvorené pre zákazníkov, no nebude cez ne možné podávať nové zásielky, vyzdvihovať vratky, či platiť dobierku kartou. Zákazníkom bude umožnené vyzdvihnúť už uložené zásielky len prostredníctvom hesla, pričom úhrada dobierky musí prebehnúť výhradne v hotovosti.
Plánovaná údržba prinesie úplnú nedostupnosť služieb tiež pre partnerské e-shopy. Od soboty večera o 20:00 nebudú mať obchodníci k dispozícii svoju klientsku sekciu, API pripojenie ani iné procesy na podávanie a správu zásielok. Spoločnosť pri výbere dátumu myslela najmä na minimalizáciu dopadu odstávky na e-shopy a zvolila víkend, počas ktorého býva historicky najnižší počet podávaných zásielok.
Packeta pokračuje v investíciách do rozvoja služieb
Napriek dočasným nepríjemnostiam, ktoré odstávka služieb môže klientom spôsobiť, ide podľa prepravcu o nevyhnutný krok pre ďalší rozvoj a zlepšovanie kvality poskytovaných služieb. Už teraz Packeta avizuje ďalšie investície, okrem iného v priebehu roka plánuje výrazne rozšíriť kapacitu svojich obľúbených doručovacích Z-BOXov, aby reagovala na neustále rastúci záujem spotrebiteľov.
Ak plánujete využiť služby Packety v uvedenom čase, odporúča sa zásielky podať alebo vyzdvihnúť v predstihu, s dostatočnou časovou rezervou, aby ste sa vyhli komplikáciám spojeným s technickou odstávkou.