AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkySociálne siete

YouTube pritvrdzuje: Platiaci používatelia dostanú viac reklám, Google priznáva, že potrebuje peniaze

YouTube Premium Lite zvýši množstvo reklám, Google testuje kontroverzné reklamy Peak Points. Aký bude dopad na používateľov a dostupné predplatné služby?

Lukáš Zachar
5. júna 2025 17:18
Lukáš Zachar
Zdieľať
Zdieľať

YouTube, ktorý prevádzkuje technologický gigant Google, pokračuje v agresívnej reklamnej stratégii. Dokonca aj zákazníci plateného predplatného YouTube Premium Lite sa budú v blízkej dobe stretávať s častejším zobrazením inzercie. Táto platená verzia platformy YouTube už od začiatku neposkytovala úplnú ochranu pred reklamami. Situácia sa však čoskoro ešte zhorší, keďže Google oficiálne potvrdil chystané zvýšenie množstva reklám aj pre týchto zákazníkov.

Kapitoly
Znižovanie výhod lacnejšieho predplatnéhoPOZOR: Slováci ZNOVU prídu o peniaze. Tentokrát ale za to nemôže štát (čo sa deje)Štát RADIKÁLNE zmení spôsob, akým platíme. Zavedie NOVÝ systém aj s aplikáciou (ako bude fungovať)Potrebujete si vybrať 5 €? Umožňujú to len DVE banky, ostatné sa vyhovárajúKontroverzná reklamná stratégia: Peak PointsVeľká výzva pre vodičov: Ford sťahuje milión áut, chyba môže zaviniť nehoduSamsung chystá revolúciu: Nový skladací smartfón Ultra má zmeniť pravidlá hry, konkurencia je bez šanceMajitelia iPhonov pozor: Experti upozorňujú na funkciu, ktorú máte zapnutú aj vy a môže ohroziť vaše súkromieMotiváciou Googlu sú príjmy z reklamy

Znižovanie výhod lacnejšieho predplatného

V marci tohto roku predstavil YouTube nové lacnejšie predplatné Premium Lite v cene 7,99 USD mesačne. Táto ponuka má síce výhodnejšiu cenu než klasické YouTube Premium, no prináša výrazne menej výhod. Predplatitelia sa už od začiatku občas stretli s reklamami, hoci menej ako bezplatní používatelia. Navyše, Premium Lite nemá ani ďalšie štandardné benefity, ako sú offline sťahovanie videí, prehrávanie obsahu na pozadí a prístup k platforme YouTube Music. Táto verzia predplatného stále nie je dostupná vo všetkých krajinách.

Od 30. júna však používatelia tejto služby pocítia ďalšie obmedzenia. Google totiž informoval o zavedení inzercie do krátkych videí, známych ako YouTube Shorts. Spoločnosť už údajne zaslala používateľom informačné e-maily, pričom dodáva, že väčšina videí predsa len zostane bez reklám, no ich počet sa oproti minulosti rozhodne zvýši.

Čítajte aj naTechByte
POZOR: Slováci ZNOVU prídu o peniaze. Tentokrát ale za to nemôže štát (čo sa deje)

POZOR: Slováci ZNOVU prídu o peniaze. Tentokrát ale za to nemôže štát (čo sa deje)

Štát RADIKÁLNE zmení spôsob, akým platíme. Zavedie NOVÝ systém aj s aplikáciou (ako bude fungovať)

Štát RADIKÁLNE zmení spôsob, akým platíme. Zavedie NOVÝ systém aj s aplikáciou (ako bude fungovať)

Potrebujete si vybrať 5 €? Umožňujú to len DVE banky, ostatné sa vyhovárajú

Potrebujete si vybrať 5 €? Umožňujú to len DVE banky, ostatné sa vyhovárajú

POZOR: Slováci ZNOVU prídu o peniaze. Tentokrát ale za to nemôže štát (čo sa deje)
POZOR: Slováci ZNOVU prídu o peniaze. Tentokrát ale za to nemôže štát (čo sa deje)
Štát RADIKÁLNE zmení spôsob, akým platíme. Zavedie NOVÝ systém aj s aplikáciou (ako bude fungovať)
Štát RADIKÁLNE zmení spôsob, akým platíme. Zavedie NOVÝ systém aj s aplikáciou (ako bude fungovať)
Potrebujete si vybrať 5 €? Umožňujú to len DVE banky, ostatné sa vyhovárajú
Potrebujete si vybrať 5 €? Umožňujú to len DVE banky, ostatné sa vyhovárajú

Kontroverzná reklamná stratégia: Peak Points

Tieto kroky prichádzajú krátko po ohlásení testovania kontroverzného reklamného formátu s názvom Peak Points. Nová metoda inzercie, ktorú aktuálne platforma skúša, spočíva v zobrazovaní reklám práve v najzaujímavejšom, respektíve kľúčovom momente sledovaného videa. Výber takýchto momentov má na starosti špeciálne vytrénovaná umelá inteligencia, ktorej cieľom bude zintenzívniť sledovateľnosť inzercie.

Zatiaľ nie je jasné, či pôjde o preskočiteľné reklamy, alebo budú používatelia nútení sledovať ich úplne do konca. Peak Points zatiaľ nie sú celosvetovo zavedené, no Google ich v súčasnosti aktívne testuje.

Čítajte aj naNewsByte
Veľká výzva pre vodičov: Ford sťahuje milión áut, chyba môže zaviniť nehodu

Veľká výzva pre vodičov: Ford sťahuje milión áut, chyba môže zaviniť nehodu

Samsung chystá revolúciu: Nový skladací smartfón Ultra má zmeniť pravidlá hry, konkurencia je bez šance

Samsung chystá revolúciu: Nový skladací smartfón Ultra má zmeniť pravidlá hry, konkurencia je bez šance

Majitelia iPhonov pozor: Experti upozorňujú na funkciu, ktorú máte zapnutú aj vy a môže ohroziť vaše súkromie

Majitelia iPhonov pozor: Experti upozorňujú na funkciu, ktorú máte zapnutú aj vy a môže ohroziť vaše súkromie

Veľká výzva pre vodičov: Ford sťahuje milión áut, chyba môže zaviniť nehodu
Veľká výzva pre vodičov: Ford sťahuje milión áut, chyba môže zaviniť nehodu
Samsung chystá revolúciu: Nový skladací smartfón Ultra má zmeniť pravidlá hry, konkurencia je bez šance
Samsung chystá revolúciu: Nový skladací smartfón Ultra má zmeniť pravidlá hry, konkurencia je bez šance
Majitelia iPhonov pozor: Experti upozorňujú na funkciu, ktorú máte zapnutú aj vy a môže ohroziť vaše súkromie
Majitelia iPhonov pozor: Experti upozorňujú na funkciu, ktorú máte zapnutú aj vy a môže ohroziť vaše súkromie

Motiváciou Googlu sú príjmy z reklamy

Z hľadiska obchodnej stratégie sú podobné opatrenia logickým krokom zo strany Googlu. Zobrazovanie väčšieho množstva reklám totiž priaznivo pôsobí na príjmy nielen samotného YouTube, ale aj jeho reklamných partnerov. Množstvo a efektivita reklamy priamo ovplyvňuje financie, ktoré spoločnosti plynú z inzercie. Na druhej strane je však otázne, ako dobre tieto opatrenia prijmú používatelia, a koľko z nich bude ochotných tolerovať ešte viac reklám za svoju mesačnú platbu.

Zákazníkom, ktorým prekáža častejšia reklama, zostáva aktuálne ako jediná spoľahlivá možnosť tradičné predplatné YouTube Premium. To ponúka kompletné odstránenie všetkých reklamných formátov, offline prístup k obsahu, prehrávanie videí na pozadí a prístup ku službe YouTube Music.

Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

Booking má problém: Obľúbenú platformu žaluje 25 krajín EÚ, ceny dovoleniek sa môžu výrazne zmeniť

Lukáš Zachar
3 Min Read

Gmail dostáva užitočnú novinku: E-maily za vás zhrnie umelá inteligencia, ušetrí vám čas aj nervy

Lukáš Zachar
3 Min Read

Ministerstvo zarobilo miliardu na bitcoinoch: Polícia preveruje, či nejde o peniaze z čierneho trhu

Lukáš Zachar
4 Min Read

POZOR na zajtrajšok: WhatsApp prestáva fungovať tisícom Slovákov, skontrolujte si svoj telefón

Lukáš Zachar
3 Min Read

You Might Also Like

Aktualizácie

Aktualizované: HTC One X dostává aktualizaci na Android 4.2.2 [SK+CZ]

1 Min Read
Hry

Herná pecka Temple Run 2 je už k dispozícii pre iOS zariadenia, Android verzia príde až ďalší týždeň

2 Min Read
Novinky

ZTE AXON Mini oficiálne – displej citlivý na tlak, skener očnej dúhovky a viac

2 Min Read
Novinky

Obor zrušil hranicu medzi smartfónmi a tabletmi

2 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?