AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkySociálne siete

EU zasiahla: Facebook prestane zobrazovať politickú reklamu (čo to znamená pre Slovensko)

Meta prestane od októbra 2024 zobrazovať politickú reklamu v EÚ v reakcii na novú legislatívu TTPA o transparentnosti a regulácii politických kampaní.

Lukáš Zachar
25. júla 2025 17:53
Lukáš Zachar
Zdieľať
Zdieľať

Americká technologická spoločnosť Meta, ktorá spravuje sociálne siete Facebook, Instagram, Threads a komunikačnú aplikáciu WhatsApp, oznámila prelomový krok. Od októbra 2024 prestane na platformách v rámci Európskej únie zobrazovať politickú reklamu. Toto rozhodnutie je reakciou na novú európsku legislatívu zameranú na transparentnosť a reguláciu politických reklám.

Nová legislatíva a reakcia spoločnosti Meta

Rozhodnutie prichádza v súvislosti s nariadením o transparentnosti a cielení politickej reklamy, známe pod skratkou TTPA, ktoré nadobudlo účinnosť v apríli 2024. Od 10. októbra sa kľúčové ustanovenia tohto nariadenia zavedú do praxe. Legislatíva má zabezpečiť presné označovanie politických reklám, vrátane uvedenia zadávateľa, finančných údajov a konkrétneho volebného účelu. V prípade nedodržania pravidiel môžu spoločnostiam hroziť sankcie až do výšky šiestich percent ich ročných tržieb.

Meta označila nové pravidlá za zložité a právne neisté, čo vytvára komplikácie nielen pre technologické platformy, ale aj pre samotných inzerentov. Obdobné obmedzenia už predtým prijala spoločnosť Alphabet, materská firma Googlu, ktorá sprísnila pravidlá politickej reklamy už koncom minulého roka.

NEWSBYTE
Obdobie neistoty je tu: Slovensko čelí následkom rozhodnutia EÚ, hrozí vážna kríza!

Obdobie neistoty je tu: Slovensko čelí následkom rozhodnutia EÚ, hrozí vážna kríza!

Štát pripravuje zásadné kroky: Finančná pomoc dlžníkom končí, hypotékari zostanú bez podpory (čo sa deje)

Štát pripravuje zásadné kroky: Finančná pomoc dlžníkom končí, hypotékari zostanú bez podpory (čo sa deje)

EÚ zasiahla tvrdo: Facebook ruší politické reklamy pre Slovensko aj celú Úniu (čo to znamená)

EÚ zasiahla tvrdo: Facebook ruší politické reklamy pre Slovensko aj celú Úniu (čo to znamená)

Obdobie neistoty je tu: Slovensko čelí následkom rozhodnutia EÚ, hrozí vážna kríza!
Obdobie neistoty je tu: Slovensko čelí následkom rozhodnutia EÚ, hrozí vážna kríza!
Štát pripravuje zásadné kroky: Finančná pomoc dlžníkom končí, hypotékari zostanú bez podpory (čo sa deje)
Štát pripravuje zásadné kroky: Finančná pomoc dlžníkom končí, hypotékari zostanú bez podpory (čo sa deje)
EÚ zasiahla tvrdo: Facebook ruší politické reklamy pre Slovensko aj celú Úniu (čo to znamená)
EÚ zasiahla tvrdo: Facebook ruší politické reklamy pre Slovensko aj celú Úniu (čo to znamená)

Dopady na politickú komunikáciu v EÚ

Spoločnosť Meta upozornila, že rozhodnutie zastaviť politickú reklamu v Európskej únii môže ovplyvniť možnosti politických subjektov a občianskych organizácií informovať o dôležitých témach. Personalizovaná reklama predstavovala doteraz významný nástroj na šírenie politických posolstiev a interakciu s voličmi. Nová regulácia podľa Mety tento proces výrazne sťaží, čo môže obmedziť prístup občanov k relevantným informáciám počas volebných kampaní.

Pravidlá sa budú vzťahovať na všetky kampane spojené s politikou, voľbami a spoločenskými otázkami, pričom zákaz platí len pre krajiny EÚ. V ostatných regiónoch sveta zostávajú podmienky zobrazovania politickej reklamy bez zmien.

Významný míľnik vo vzťahu EÚ a technologických platforiem

Meta doposiaľ neoznámila žiadne výnimky z tohto rozhodnutia ani alternatívne formy zabezpečenia politickej komunikácie na svojich platformách. Spoločnosť zatiaľ neposkytla informácie o tom, či v závislosti od ďalšieho vývoja regulácií v EÚ plánuje toto rozhodnutie prehodnotiť.

Najnovší krok spoločnosti Meta predstavuje významný míľnik vo vzťahu medzi technologickými gigantmi a európskymi regulátormi. Poukazuje na narastajúce napätie medzi záujmom EÚ efektívne regulovať digitálny priestor a obchodnými prioritami globálnych technologických platforiem. Vývoj situácie môže mať dlhodobé dôsledky pre digitálny reklamný priemysel a politickú komunikáciu v regióne.

Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

PlayStation 6 prichádza: Nová generácia s OBROVSKÝM výkonom, no cena môže šokovať hráčov

Lukáš Zachar
2 Min Read

Podvodníci útočia vo veľkom: Slováci sú terčom sofistikovanej phishingovej kampane, ide o obľúbené služby (na toto si dajte pozor)

Lukáš Zachar
3 Min Read

Tatra banka prichádza s revolučnou službou: Klientom ponúka bezpečnú podporu na diaľku, ktorá šetrí čas aj starosti

Lukáš Zachar
4 Min Read

Prichádza digitálna REVOLÚCIA: ECB zavádza digitálne euro, hotovosť ohrozená? Ako to ovplyvní Slovákov?

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Novinky

T-Mobile priniesol prelom: Nová AI Magenta je ZDARMA, no v budúcnosti môže zmeniť pravidlá hry

3 Min Read
Novinky

POZOR na palube: Letecké spoločnosti zakázali NABÍJANIE mobilov počas letu, hrozia prísne tresty

3 Min Read
Aplikácie

Google ruší obľúbenú funkciu: Zmien spôsobí ZMÄTOK medzi používateľmi Maps od septembra

3 Min Read
Apple

Staršie iPhony už nemusia zaostávať: Toto puzdro im pridá USB-C port, cena vás prekvapí

4 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?