Podľa uniknutej výskumnej správy investičnej spoločnosti JPMorgan má Apple namierené k revolúcii na trhu smartfónov. Prvý skladací iPhone, ktorý by mal byť predstavený v septembri 2026, sľubuje výrazne ovplyvniť doterajšie trendy v technologickom priemysle. Analytici predpokladajú, že tento produkt nebude len úspešným novoprírastkom do portfólia Applu, ale aj globálnym lídrom v segmente skladacích smartfónov, ktorý aktuálne dominujú spoločnosti Samsung a Huawei.
Ambiciózny cieľ pre rok 2028
Predstavenie zariadenia, pravdepodobne pomenovaného ako iPhone Fold, má podľa JPMorgan potenciál presunúť skladaciu technológiu do mainstreamu. Očakáva sa, že predaj prvých kusov sa rozbehne už v roku 2026, no hlavný nárast predaja má nastať v roku 2028. Apple vtedy predpokladá dodávku až 45 miliónov zariadení, čo by znamenalo možnú tržbu až 65 miliárd dolárov. Cena novinky má byť nastavená na približne 1 999 dolárov.
Oproti očakávanému modelovému radu iPhone 17, ktorý podľa analytikov neprinesie významné inovácie, má iPhone Fold upútať pozornosť zákazníkov a posunúť ďalšie generácie na novú úroveň. Hlavným bodom záujmu je schopnosť Applu vyriešiť pretrvávajúce problémy skladacieho dizajnu, najmä viditeľnú ryhu na ohybe displeja. Spoločnosť údajne pracuje na technológii, ktorá tento nedostatok takmer úplne eliminuje.
Technologická dokonalosť aj strategická trpezlivosť
Očakávané špecifikácie skladacieho iPhonu zahŕňajú prémiové funkcie a inovácie, ktoré by mohli nastaviť nové štandardy. Zariadenie má ponúknuť 7,8-palcový vnútorný displej a 5,5-palcový vonkajší displej, pričom bude chránené extrémne odolným pántom vyrobeným z materiálu „Liquid Metal“. Dizajn bude pripomínať štýl knihy a doplní ho titánový rám, ktorý má zabezpečiť pevnosť a nízku hmotnosť. Navyše, obľúbený snímač odtlačkov prstov Touch ID nahradí na skladacom modeli technológiu Face ID.
Silná stránka Applu však spočíva nielen v hardvérovej dokonalosti, ale aj vo strategickom prístupe. Spoločnosť sa tradične nepokúša byť prvá na trhu, ale zameriava sa na zdokonalenie existujúcich konceptov. Pri vývoji skladacieho iPhonu Apple zjavne dôkladne analyzoval problémy konkurencie, sústrediac sa na odstránenie najväčších nedostatkov – od krehkosti displejov až po technológiu pántov.
Jedinečná sila ekosystému
Obrovskou výhodou Applu je jeho uzavretý ekosystém. Milióny zákazníkov, ktoré využívajú iMessage, iCloud, Apple Watch či AirPods, už len ťažko dokážu prejsť na konkurenčný Android. Kvôli tomu nie je hlavnou konkurenciou nový skladací Samsung, ale doterajšie neskladacie modely iPhonov. Apple sa tak zameriava na svojich existujúcich používateľov, ktorým chce ponúknuť elegantnú alternatívu v podobe skladacieho smartfónu vyvinutého podľa vlastných vysokých štandardov.
Strategický prístup Applu by tak mohol výrazne zmeniť dynamiku na trhu. S očakávanou kvalitou, dizajnovým spracovaním a marketingovou silou značky sa zdá, že skladací iPhone prinesie nielen technologickú inováciu, ale aj nový impulz pre rast celého segmentu.