Slovenská pošta predstavila svoje plány na rozšírenie funkcionalít mobilnej aplikácie, ktorú jej zákazníci aktívne využívajú už od roku 2019. Cieľom je poskytnúť klientom pohotový a jednoduchý prístup k službám, čím by sa mohla výrazne znížiť potreba osobnej návštevy pobočiek.
Efektívnejšie riešenie vrátenia zásielok
Jednou z najvýraznejších noviniek bude zjednodušenie procesu vrátenia zásielok. Táto funkcionalita bude zahŕňať nielen vrátenie objednávok z e-shopov, ale umožní aj jednoduchšiu výmenu tovarov medzi jednotlivcami. Pošta aktuálne neuviedla presný dátum spustenia tejto novinky, ale očakáva sa, že na jej implementáciu nebudú zákazníci čakať dlho.
Okrem toho, pošta plánuje v budúcnosti rozšíriť aplikáciu o ďalšie užitočné funkcie. Medzi nimi je napríklad možnosť elektronickej úhrady rôznych typov poplatkov. Pripravuje sa aj nástroj na online rezerváciu termínu pre zložitejšie služby, na ktoré sú zvyčajne potrebné osobné návštevy a dlhší čas na vybavenie. Vo vývoji je aj funkcia zameraná na digitálne overenie identity klientov.
Aktuálne funkcie a plány do budúcnosti
Mobilná aplikácia Slovenskej pošty je už v súčasnosti populárnym nástrojom, ktorý zákazníkom poskytuje viacero praktických služieb. Medzi najvyužívanejšie patrí sledovanie zásielok, ktoré umožňuje získať jasný prehľad o aktuálnej polohe balíkov, či už prichádzajúcich, alebo odchádzajúcich. Používatelia si môžu cez aplikáciu jednoducho zmeniť dátum doručenia, predĺžiť dobu uloženia zásielky alebo si vybrať, na ktorú pobočku bude balík presmerovaný.
Dôležitou funkcionalitou je aj možnosť podania a zaplatenia zásielky online. Klienti stačí vyplniť požadované údaje, zaplatiť a buď vytlačiť adresný štítok alebo použiť pridelený kód. Takto pripravenú zásielku môžu vložiť do Balíkoboxu či podať na akejkoľvek pobočke Slovenskej pošty. Táto funkcia výrazne šetrí čas a minimalizuje potrebu manuálneho vypisovania dokumentov na mieste.
Rastúci záujem o mobilné riešenia
Mobilná aplikácia Slovenskej pošty funguje už od roku 2019 a za štyri roky si ju stiahlo približne 650-tisíc používateľov. Zo štatistík vychádza, že približne 150-tisíc ľudí ju aktívne využíva každý mesiac. Popri klientele zo Slovenska má aplikácia používateľov aj z krajín ako Česko, Nemecko, USA či Nový Zéland. Aplikácia je dostupná zadarmo prostredníctvom oficiálnych kanálov v obchodoch Google Play a App Store, čím si zachováva dostupnosť pre obe najväčšie mobilné platformy.
Generálny riaditeľ Slovenskej pošty deklaroval, že vylepšenia aplikácie majú za cieľ ešte viac skracovať čas potrebný na využívanie poštových služieb, rovnako ako zlepšiť celkovú spokojnosť klientov. Zameranie na inováciu a modernizáciu aplikácie je zároveň krok smerom k digitálnej transformácii dôležitého poskytovateľa služieb, akým je Slovenská pošta.