Slovenský virtuálny mobilný operátor Okay fón, ktorý v posledných dňoch čelil úplnému výpadku svojich služieb, oznámil návrat do prevádzky. Po náhlom ukončení spolupráce s pôvodným poskytovateľom sieťovej infraštruktúry sa firme podarilo dohodnúť spoluprácu s novým partnerom. Obnova služieb priniesla technické vylepšenia v podobe eSIM kariet s prístupom do 5G siete. Zároveň však došlo k zmenám v ponuke dátových programov, ktoré nie všetkým zákazníkom vyhovujú.
Nový začiatok s vylepšenou sieťou
Okay fón oznámil, že všetkým svojim 1 500 zákazníkom rozpošle bezplatne nové eSIM karty. Tieto karty prinášajú technické inovácie ako rýchlejšie pripojenie cez siete O2 a Orange a podporu 5G pripojenia. Prvé testovania ukázali sťahovacie rýchlosti presahujúce 400 Mbit/s pri zníženej latencii, čo predstavuje podstatný technologický krok vpred.
Spoločnosť sa zároveň rozhodla vyjsť zákazníkom v ústrety, ktorí nebudú s novou ponukou spokojní. Tým bude umožnené zrušiť ich paušál a získať späť plnú sumu za predplatené služby. Podľa vedenia firmy to má prispieť k obnove dôvery po nedávnych komplikáciách.
Zmeny v dátových balíkoch
Popri technických vylepšeniach sa firma rozhodla pre radikálnu zmenu v štruktúre svojich ponúk. Najvyšší dátový program, ktorý predtým zahŕňal 300 GB údajov za 18 eur mesačne, bol nahradený menším balíkom s objemom 50 GB za 20 eur mesačne. Pohoršili sa aj stredné balíky, napríklad pôvodný Max program s 30 GB za 12 eur teraz ponúka len 20 GB za nižšiu cenu 10 eur. Najlacnejší Mini program bol však mierne vylepšený a teraz obsahuje 3 GB dát za rovnaké 2 eurá mesačne.
Ďalšie obmedzenia nastanú po vyčerpaní predplatených dát. Zatiaľ čo v minulosti bolo možné surfovať na spomalenej rýchlosti, nový režim umožní iba krátke spomalenie rýchlosti, po ktorom sa pripojenie úplne zastaví. Zákazníci si budú môcť dokupovať po 1 GB dát za cenu jedného eura.
Ďalšie kroky firmy
Okay fón sa plánuje obrátiť na regulačný úrad a preskúmať okolnosti náhleho vypovedania spolupráce zo strany pôvodného partnera. Vedenie firmy tvrdí, že prioritou do budúcnosti je opätovné zavedenie neobmedzených dát za dostupnú cenu. Okrem toho v najbližších dňoch spustí mobilnú aplikáciu, ktorá má zlepšiť správu zákazníckych účtov. Dovtedy vybavuje požiadavky ručne prostredníctvom e-mailu a platformy WhatsApp.
Aj keď obnovenie služieb prinieslo niekoľko technologických výhod, čas ukáže, či sa zmeny v ponuke stretli s pozitívnym ohlasom medzi zákazníkmi. Firma bude musieť v nasledujúcich mesiacoch bojovať nielen o dôveru existujúcich klientov, ale aj o priazeň potenciálnych nových zákazníkov na silne konkurenčnom trhu mobilných služieb.