Nová generácia konzol od Sony má byť skutočnou revolúciou v hernom priemysle. Podľa známeho leakera vystupujúceho pod pseudonymom Moore’s Law Is Dead (MLID) prinesie PlayStation 6, plánovaná na jeseň 2027, zásadné technologické vylepšenia. Uniknuté technické špecifikácie naznačujú, že PS6 by mohla redefinovať, čo hráči od konzol očakávajú, a priniesť tak výkon a grafickú kvalitu, aké sme doteraz videli len v high-end PC systémoch.
Výkon bez kompromisov
PlayStation 6 by mala byť poháňaná veľmi výkonným čipom APU od AMD s kódovým označením „Orion“. Tento procesor ponúkne 10 jadier architektúry Zen 6, čím poskytne masívne výpočtové kapacity. Na grafickej strane bude konzola využívať architektúru RDNA 5 s 52 až 54 výpočtovými jednotkami (CU) a s teoretickým výkonom medzi 34 a 40 TFLOPS. Takáto kombinácia dokáže priniesť minimálne 2,5-násobne vyšší výkon v rasterizácii a až 6- až 12-násobný nárast výkonu v ray tracingu v porovnaní s PlayStation 5.
Nový systém upscalingu s názvom PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) výrazne zlepší vizuálnu kvalitu hier. PS6 by mala byť schopná zvládnuť 4K rozlíšenie s plynulými 60 alebo 120 snímkami za sekundu, a to bez nutnosti kompromisov medzi výkonom a kvalitou grafiky. Navyše, nová úroveň hardvérového výkonu otvára dvere pre hry s omnoho realistickejšími tieňmi, odrazmi a globálnym osvetlením, čím by herný zážitok mohol dosiahnuť úroveň takmer nerozoznateľnú od reality.
Nové možnosti pre herný priemysel
Nárast výpočtového výkonu neznamená iba lepšiu grafiku. Silnejší procesor umožní tvorcom hier navrhovať oveľa komplexnejšie a dynamickejšie svety. Scenáre s tisíckami interaktívnych a inteligentných NPC postáv by sa mohli stať bežnou súčasťou hier. Rýchlejšie spracovanie by taktiež otvorilo možnosti pre úplne nové herné mechaniky, ako napríklad permanentne deštruovateľné prostredie alebo vysoko realistické interakcie s postavami využívajúcimi pokročilú AI technológiu.
Ray tracing na úrovni špičkovej grafickej karty NVIDIA RTX 5090 spolu s PSSR umožní vývojárom posunúť vizuálnu stránku hier na doteraz nevídanú úroveň. To by mohlo znamenať koniec tradičných grafických kompromisov v podobe „režimu kvality“ a „režimu výkonu“. PlayStation 6 má potenciál stať sa konzolou bez limitov, ktorá hráčom ponúkne úplne nový štandard.
Konzola pre budúcnosť
Sony má podľa všetkého ambíciu postaviť konzolu, ktorá nebude len ďalším prirodzeným krokom, ale skutočným skokom vpred. Technológie ako PSSR pomôžu maximalizovať možný grafický a výpočtový výkon, čo zabezpečí, že hráči dostanú pohlcujúce a interaktívne zážitky. Očakávaný dátum vydania na jeseň 2027 poskytuje dostatok času na ďalší vývoj a optimalizácie, ktoré budú nevyhnutné pre splnenie vysokých očakávaní.
Pre konzolových hráčov ide bezpochyby o skvelú správu, ktorá naznačuje, že budúcnosť hrania bude ešte realistickejšia, plynulejšia a pútavejšia. Ak sa zverejnené špecifikácie potvrdia, PS6 má potenciál stať sa revolučnou platformou, ktorá bude formovať herný priemysel na niekoľko rokov dopredu.