České štúdio Hardwired Studios predstavilo na Kickstarteri svoj nový projekt – akčné RPG Carbon. Hra, ktorá kombinuje kyberpunkové a biopunkové prvky, prináša hráčom pohľad na dystopickú budúcnosť, kde moc ovládajú korporácie, augmentácie sú každodennou realitou a ľudstvo bojuje o prežitie. Hra sa zameriava na vysokú znovuhrateľnosť, kooperáciu a široké možnosti úpravy postáv. Štúdio sa snaží vyzbierať 100 447 dolárov na dokončenie svojho ambiciózneho projektu.
Futuristický svet plný možností
Dej hry Carbon sa odohráva v temnej budúcnosti, kde neúspešný pokus o terraformáciu Zeme zanechal planétu nehostinnou a zamorenú zmutovanými tvormi. Ľudská civilizácia sa rozdelila do rozličných kolónií roztrúsených po galaxii. Hráč sa ocitne v koži lovca odmien, ktorý sa pretláča vo svete ovládanom megakorporáciami, čelí nepredvídateľným nepriateľom a získava odmeny za splnené misie.
Autori ponúkajú hráčom jedinečný systém zlepšovania postáv prostredníctvom mechanických augmentácií alebo biologických vylepšení, pričom každá možnosť zásadne mení nielen vzhľad, ale aj herný štýl. Strom schopností obsahuje až 18 špeciálnych vetiev, ktoré hráči môžu postupne odomykať. Okrem toho hra kladie dôraz na získavanie unikátnej výbavy, pričom systém plne podporuje lov na vzácne predmety a ich skladanie podľa potrieb hráča.
Kooperácia a procedurálne úrovne
Carbon využíva koncept top-down perspektívy, podobne ako hry zo série Diablo. Hlavným cieľom je zaujať fanúšikov akčných RPG svojou znovuhrateľnosťou, ktorú zabezpečujú procedurálne generované úrovne. Vývojári plánujú aj pravidelné pridávanie dodatočného obsahu, ako sú sezónne udalosti či online rebríčky. Hráči budú mať tiež možnosť spojiť sa v kooperatívnom režime až so štyrmi ďalšími osobami, čím sa zážitok obohatí o tímovú taktiku a spoločné výzvy.
Prístup k hre však bude postupný. Podporovatelia, ktorí prispejú sumou 80 libier, získajú možnosť vyskúšať predbežnú verziu hry už v roku 2027. Tí, ktorí poskytnú minimálne 130 libier, budú mať možnosť hrať prvé demo s náhodnými misiami a dvoma triedami už o rok skôr, v treťom štvrťroku 2026. Pre verejnosť sa predbežný prístup plánuje na neskôr, pričom presný dátum zatiaľ nie je určený.
Česká scéna ako príklad kvality
Česká republika je už dlhodobo považovaná za jedno z popredných centier herného vývoja. Hry ako Kingdom Come: Deliverance alebo série Arma a DayZ od Bohemia Interactive definovali kvalitu v rôznych žánroch. Významné úspechy zaznamenali aj nezávislé tituly ako Factorio či série od SCS Software, ktoré stáli za masívnou popularitou kamiónových simulátorov. Na medzinárodnej scéne exceluje aj pražské štúdio Beat Games s VR hitom Beat Saber.
Carbon predstavuje ďalší krok českého herného priemyslu smerom k svetovej konkurencii. Hardwired Studios sa svojím projektom snaží nadviazať na úspech domácich hier, pričom mix kyberpunkových a biopunkových motívov ponúka unikátny pohľad na digitálnu zábavu. Ak sa Kickstarter kampaň podarí, hra má potenciál rozšíriť už aj tak pôsobivé portfólio českej hernej scény a získať si priazeň hráčov po celom svete.