UniCredit Bank na Slovensku aj v Českej republike čelí významnej hrozbe pre svojich klientov. Vlna phishingových útokov, ktorá sa zameriava na dôverčivých používateľov, využíva meno tejto renomovanej finančnej inštitúcie. Podvodníci sa snažia získať citlivé údaje a tým ohroziť bezpečie bankových účtov klientov.
Českí klienti v hľadáčiku podvodníkov
Phishingové útoky momentálne aktívne cielia na klientov UniCredit Bank v Českej republike. Podvodná aktivita spočíva v rozposielaní e-mailov, ktoré informujú príjemcov o údajnej bezpečnostnej hrozbe na ich účte. E-maily tvrdia, že banka zaznamenala neobvyklú aktivitu, kvôli čomu môže byť prístup k účtu dočasne obmedzený.
V správe sa od používateľov žiada potvrdenie identity prostredníctvom „zabezpečeného portálu UniCredit Bank“. Kliknutím na priložený odkaz sa však klientom otvorí falošná webová stránka, ktorá verne napodobňuje skutočnú prihlasovaciu stránku banky. Nedbalý používateľ teda ľahko poskytne svoje prihlasovacie údaje priamo podvodníkom.
Mohlo by sa to týkať aj Slovenska
V súčasnosti útoky smerujú najmä na českých klientov, no bezpečnostní odborníci nevylučujú možnosť, že podobná vlna zasiahne aj slovenský trh. Falošné webové stránky boli síce promptne zablokované, no podvodníci rýchlo vytvárajú nové domény, čím získavajú čas na ďalšie útoky.
Podvodníci zvyčajne využívajú psychologické taktiky, ako je vzbudenie strachu a naliehavosti. Cieľ je jednoduchý: získať prihlasovacie údaje a následne voľne manipulovať s finančnými prostriedkami obetí. Takéto praktiky môžu ľuďom spôsobiť vážne finančné straty, pričom obnoviť kontrolu nad účtom môže byť obzvlášť zložité.
Ako sa chrániť a postupovať
UniCredit Bank svojich klientov dôrazne varuje pred akýmkoľvek vyplňovaním údajov na podozrivých webových stránkach. V prípade, že už niekto údaje poskytol, je dôležité čo najskôr kontaktovať banku, zmeniť prihlasovacie údaje a dôkladne skontrolovať všetky aktivity na svojom účte. Ak došlo k neoprávneným transakciám, je nutné obrátiť sa aj na políciu.
Odporúča sa tiež zvýšiť obozretnosť pri otváraní e-mailov, ktoré pôsobia naliehavo alebo žiadajú potvrdenie identity. Oficiálne inštitúcie, ako je UniCredit Bank, nikdy od svojich klientov nežiadajú zdieľanie prihlasovacích údajov prostredníctvom e-mailu. V prípade podozrenia by mal klient overiť pravosť správy priamo na oficiálnych kontaktných linkách banky.
Hoci sa bezpečnostné incidenty ako tieto môžu zdať špecifické, reflektujú širšie riziko v digitálnom svete. Prevencia, vzdelanie o kybernetických hrozbách a rýchla reakcia môžu byť kľúčom k zamedzeniu závažných finančných strát.




