Netflix vstupuje do jednej z najväčších transakcií v dejinách zábavného priemyslu. Firma oznámila, že získa spoločnosť Warner Bros. Discovery, vrátane štúdií Warner Bros., značky HBO aj streamovacej služby HBO Max. Hodnota obchodu, ktorý sa bude financovať kombináciou hotovosti a akcií, dosahuje približne 82,7 miliardy dolárov.
Najväčšia zmena na trhu
Dohoda stanovuje hodnotu vlastného imania na úrovni 72 miliárd dolárov a cenu za jednu akciu WBD na 27,75 dolára. Celý proces sa však uzavrie až po tom, čo sa divízia globálnych sietí Discovery Global oddelí do samostatnej verejne obchodovateľnej spoločnosti. Podľa harmonogramu by sa transakcia mala definitívne dokončiť v treťom štvrťroku 2026.
Netflix tak získa rozsiahle portfólio svetoznámych titulov. Do jeho katalógu, v ktorom sa už nachádzajú úspešné projekty ako Wednesday, Bridgerton či Money Heist, pribudnú značky spojené s Warner Bros., napríklad Hra o tróny, Sopranovci, Teória veľkého tresku, Čarodejník z krajiny Oz aj celé univerzum DC.
Vyjadrenia vedenia oboch firiem
Spoluzakladateľ Netflixu Ted Sarandos zdôraznil, že ich cieľom je dlhodobo prinášať zábavu globálnemu publiku a spojenie s Warner Bros. to podľa neho posilní. Vyzdvihol kombináciu kultových titulov ako Casablanca so súčasnými hitmi typu Harry Potter alebo Priatelia. Greg Peters doplnil, že akvizícia má rozšíriť ponuku a urýchliť rozvoj firmy na dlhé roky.
Šéf Warner Bros. Discovery David Zaslav označil spojenie spoločností za kľúčový krok, ktorý má zabezpečiť, aby si nové aj budúce generácie užili príbehy, na ktorých Warner Bros. pracuje už celé storočie. Podľa neho ide o posilnenie dvoch najsilnejších hráčov v oblasti filmovej a seriálovej tvorby.
Finančné prínosy a budúci rast
Netflix plánuje ponechať Warner Bros. v súčasnej prevádzkovej podobe a využiť ich skúsenosti aj kapacity, pričom chce pokračovať v uvádzaní filmov do kín. Firma očakáva, že rozšírené portfólio priláka nových predplatiteľov a posilní lojalitu existujúcich používateľov. Do tretieho roka po uzavretí obchodu by mali ročné úspory dosiahnuť 2 až 3 miliardy dolárov a už v druhom roku má transakcia pozitívne prispievať k zisku na akciu.
Pripravované spojenie tak nepredstavuje iba rozšírenie obsahu, ale aj strategické posilnenie pozície Netflixu na globálnom trhu, ktorý sa po roku 2026 zmení výraznejšie než kedykoľvek predtým.




