AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkyZaujímavostiZaujímavosti

IAB Slovakia zavádza novú metodiku Multiplatform pre výskum AIMmonitor

IAB Slovakia zavádza od augusta 2015 v spolupráci so spoločnosťou Gemius novú metodiku multiplatformového merania internetových médií. Výskum AIMmonitor poskytuje jednotné dáta o návštevnosti a sociodemografii slovenských internetových médií už od roku 2007.

Marek Urban
31. júla 2015 13:15
Marek Urban
Zdieľať
Zdieľať

IAB Slovakia zavádza od augusta 2015 v spolupráci so spoločnosťou Gemius novú metodiku multiplatformového merania internetových médií. Výskum AIMmonitor poskytuje jednotné dáta o návštevnosti a sociodemografii slovenských internetových médií už od roku 2007.

V súčastnosti je do výskumu zapojených takmer 80 médií. Jeho výsledky sú akceptovanou menou zo strany mediálnych agentúr a zadávateľov reklamy.
Po niekoľkomesačných rokovaniach sa IAB Slovakia a Gemius Slovakia dohodli na rámcovej spolupráci v trvaní ďalších troch rokov. Novozvolená Metodická komisia IAB Slovakia pod vedením Mareka Jakubovie z Universal McCann, zároveň schválila novú metodiku výskumu.

“Výskum AIMmonitor, ako jediný na Slovensku, umožňuje odhadnúť počet reálnych užívateľov internetu, a to vďaka kombinácii dát získaných site-centric zberom a offline štúdiou o veľkosti internetovej populácie. Nová metodika v podobe multiplatformového prístupu prináša presnejší pohľad na konzumáciu obsahu internetových médií, najmä vzhľadom na stále významnejší podiel mobilných zariadení na celkovej návštevnosti internetu.“, vyzdvihol výhody výskumu Marek Jakubovie.

NEWSBYTE
Nabíjajte na vlastné riziko: Zlodeji ničia infraštruktúru elektromobilov, škody dosahujú tisíce eur

Nabíjajte na vlastné riziko: Zlodeji ničia infraštruktúru elektromobilov, škody dosahujú tisíce eur

POZOR: Zmena času prinesie chaos na železniciach! Na tieto vlaky si dajte pozor, môžu meškať alebo stáť

POZOR: Zmena času prinesie chaos na železniciach! Na tieto vlaky si dajte pozor, môžu meškať alebo stáť

ŠOKUJÚCE varovanie od ŠÚKL: Tento liek môže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie, pozor na vedľajšie účinky!

ŠOKUJÚCE varovanie od ŠÚKL: Tento liek môže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie, pozor na vedľajšie účinky!

Nabíjajte na vlastné riziko: Zlodeji ničia infraštruktúru elektromobilov, škody dosahujú tisíce eur
Nabíjajte na vlastné riziko: Zlodeji ničia infraštruktúru elektromobilov, škody dosahujú tisíce eur
POZOR: Zmena času prinesie chaos na železniciach! Na tieto vlaky si dajte pozor, môžu meškať alebo stáť
POZOR: Zmena času prinesie chaos na železniciach! Na tieto vlaky si dajte pozor, môžu meškať alebo stáť
ŠOKUJÚCE varovanie od ŠÚKL: Tento liek môže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie, pozor na vedľajšie účinky!
ŠOKUJÚCE varovanie od ŠÚKL: Tento liek môže spôsobiť vážne zdravotné komplikácie, pozor na vedľajšie účinky!

Výskum bude i naďalej postavený na riešení gemiusAudience™, ale jeho výsledky budú poskytované zvlášť pre platformu PC a zvlášť pre platformu Mobil, ktorá zahŕňa aktivitu a návštevnosť generovanú užívateľmi prostredníctvom mobilných zariadení.

Ako uviedol Senior Business Development Manager spoločnosti Gemius Lukáš Vinkler, môže tento oddelený zber dát podľa typu zariadení, ktorým užívatelia pristupujú k internetovému obsahu, priniesť i odchýlky vo výsledkoch jednotlivých parametrov v porovnaní s pôvodne platnou metodikou.
„Jednoznačnou výhodou je však hlbšie a komplexnejšie meranie návštevnosti internetu. Dáta AIMmonitor tak obsahujú informáciu o množstve ľudí (Reálnych užívateľov) pristupujúcich na stránky meraných médií ako z klasických PC, tak z mobilných zariadení. Prevádzkovatelia médií zasa dostávajú informácie, ktoré im môžu pomôcť pri rozhodovaní o úpravách obsahu pre rôzne zariadenia, zadávateľa. Agentúry môžu dáta využiť napríklad pri rozhodovaní a plánovaní kampaní práve s ohľadom na zapojenie ďalších platforiem“ , tvrdí Lukáš Vinkler.

Sociodemografické dáta o profile užívateľov stránok budú dostupné iba pre PC platformu. V súvislosti s rozdelením platforiem sa mení i oficiálny údaj, vzťahujúci sa k rebríčku médií AIMmonitor, ktorým bude teraz metrika RU pre platformu PC.

Ďalším novým prvkom v zbere dát je identifikátor browserID™, ktorý umožňuje identifikovať aktivitu toho istého užívateľa na rôznych internetových stránkach všetkých účastníkov štúdie. Jeho výhodavýhoda spočíva v prekonaní problému predvoleného nastavenia o neprijímaní „3rd party cookies“ v mnohých moderných prehliadačoch, a to najmä v prípade mobilných zariadení.

Novinkou v dodaní dát pre zapojené médiá bude dodávka sociodemografických dát už len vo forme .gem, čím sa definitívne zrušia výstupy pre nečlenské médiá IAB v tlačenej forme. Dôrazom v komunikácii bude preto aj možnosť individuálneho školenia práce s .gem files, tak aby všetky zapojené médiá mohli naplno využiť výsledky výskumu. Vďaka tomuto riešeniu si zapojené média môžu upravovať obsah a produkty voči jednotlivým skupinám užívateľov.

Výhodou členských médií IAB Slovakia je okrem výraznej zľavy z ceny dát, i prístup k dátam všetkých meraných médií vo výskume.

Filip Kuna, člen Metodickej komisie za zoznam.sk: “Výskum je dôležitým projektom na slovenskom internetovom trhu, pretože poskytuje verejne dostupné porovnanie návštevnosti zapojených médií a napomáha definovať veľkosť internetového trhu. Zároveň vďaka jednotným dátam umožňuje plánovanie online reklamy na Slovensku. Nám v zoznam.sk umožňuje objektívny monitoring konkurencie (rast/pokles návštevnosti, PV) čo využívame ako jeden z ukazovateľov pre rozvoj vlastného portfólia.”

IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) vznikla v máji 2005 ako združenie subjektov pôsobiacich na slovenskom internetovom trhu, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má IAB Slovakia 34 členov. Výskum AIMmonitor využíva približne 80 internetových médií na Slovensku.
Štítky:aimmonitoriabmeraniemetodikanavstevnostspravatlacova
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByMarek Urban
Follow:
...27 rokov, odjakživa fascinovaný všetkým čo bliká, pípa a dokáže sa pripojiť na internet, často priťahovaný neznámou silou ku kinematografii a dobrému jedlu, inak alergický na kôpor a slabý WiFi signál...

Najčítanejšie

Slovenských divákov čaká ZMENA: Obľúbené české stanice budú čoskoro spoplatnené, náklady môžu vzrásť (čo sa deje)

Lukáš Zachar
4 Min Read

Nevídaný incident na palube lietadla: Neznámy objekt vo výške 11 km zranil pilota a ROZBIL čelné sklo

Lukáš Zachar
3 Min Read

Vianočná revolúcia od O2: Najmodernejšia sieť a ponuky, ktoré potešia každého Slováka

Lukáš Zachar
4 Min Read

Slovensko mení pravidlá: Nový zákon OVPLYVNÍ každého, zákazníci a obchodníci by mali zbystriť

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Aplikácie

Startup Awards Slovensko 2025: Slovenské talenty bojujú o 250-tisíc €, ich nápady menia svet

3 Min Read
Novinky

mBank HLÁSI veľkú odstávku: Pozor na nedostupnosť služieb a obmedzenia platieb!

3 Min Read
Apple

Apple má ďalší problém: iPhone Air je PREPADÁK, výroba sa drasticky znižuje. Čo bude ďalej?

3 Min Read
Hry

Revolúcia v hrách: Češi pripravujú akčné RPG z temnej budúcnosti, má veľký potenciál uspieť

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?