AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
AktuálneGoogleGoogleNovinkyVýrobcoviaZaujímavostiZaujímavosti

Google testuje radikálnu vizuálnu zmenu. Z tohto šalejú používatelia po celom svete!

Niektorí používatelia internetového vyhľadávača Google si v jeho výsledkoch vyhľadávania všimli zaujímavú zmenu, ktorá zatiaľ nie je prijímaná veľmi pozitívne. Spoločnosť Google začala testovať nový vzhľad zobrazovaných výsledkov vyhľadávania.

Marek Urban
10. mája 2016 19:33
Marek Urban
Zdieľať
© google.sk
Zdieľať

Niektorí používatelia internetového vyhľadávača Google si v jeho výsledkoch vyhľadávania všimli zaujímavú zmenu, ktorá zatiaľ nie je prijímaná veľmi pozitívne. Spoločnosť Google začala testovať nový vzhľad zobrazovaných výsledkov vyhľadávania. 

Ak ste niečo začali „googliť“, výsledky vyhľadávania sa vám zobrazili v kultovej modrej farbe. Spoločnosť Google sa rozhodla túto farbu nahradiť konzervatívnou čiernou, čo aktuálne testuje pred plošným uvedeným pre všetkých používateľov. Aj keď sa to zdá ako malichernosť, opak je pravdou. Spoločnosť Google si dáva záležať na každom detaile, ktorý ovplyvňuje správanie používateľov v ich službách.

google

google

Napríklad, ešte stále aktuálna modrá farba výsledkov prešla pred niekoľkými rokmi pedantným výberom. Vývojári sa rozhodovali medzi dvoma odtieňmi modrej, pričom spolu otestovali až 41 rôznych odtieňov modrej. Cieľom bolo zistiť, ktorej „modrej“ dávajú užívatelia viac prednosť, a to znamená viac klikov na odkazy. Správny výber modrej farby priniesol spoločnosti navyše 200 miliónov dolárov. Vývojári zistili, že používatelia viac inklinujú k modrej farbe, ktorá má mierne fialový odtieň.

NEWSBYTE
Blíži sa nevyhnutné: Slovensko stojí na prahu krízy, chudoba a chaos môžu zasiahnuť každého

Blíži sa nevyhnutné: Slovensko stojí na prahu krízy, chudoba a chaos môžu zasiahnuť každého

POZOR: Nový zákon mení pravidlá, rodičia prídu o peniaze, ak nesplnia tieto podmienky

POZOR: Nový zákon mení pravidlá, rodičia prídu o peniaze, ak nesplnia tieto podmienky

Vodiči pozor: Každoročné technické kontroly na spadnutie. Staršie autá vás môžu stáť viac, než čakáte

Vodiči pozor: Každoročné technické kontroly na spadnutie. Staršie autá vás môžu stáť viac, než čakáte

Blíži sa nevyhnutné: Slovensko stojí na prahu krízy, chudoba a chaos môžu zasiahnuť každého
Blíži sa nevyhnutné: Slovensko stojí na prahu krízy, chudoba a chaos môžu zasiahnuť každého
POZOR: Nový zákon mení pravidlá, rodičia prídu o peniaze, ak nesplnia tieto podmienky
POZOR: Nový zákon mení pravidlá, rodičia prídu o peniaze, ak nesplnia tieto podmienky
Vodiči pozor: Každoročné technické kontroly na spadnutie. Staršie autá vás môžu stáť viac, než čakáte
Vodiči pozor: Každoročné technické kontroly na spadnutie. Staršie autá vás môžu stáť viac, než čakáte

V minulom roku prešiel zmenou aj navigačný panel vyhľadávača. Pôvodný červený podpis nahradil modrý. Aj ten vývojári testovali niekoľko mesiacov pred tým, ako ho nasadili do „ostrej“ prevádzky.

© Google
© Google

Väčšina textu má na internete a aj v tlačených médiách čiernu farbu, respektíve nejaký jej odtieň. Google zrejme prišiel na to, že zobrazovanie výsledkov vyhľadávania v čiernej farbe bude vyzerať pre používanie prirodzenejšie a zrejme tak budú výsledky „klikanejšie“. Skutočný dôvod zatiaľ nepoznáme. Bazírovanie na každom detaile vadilo v roku 2009 poprednému dizajnérovi spoločnosti Google, Dougovi Bowmanovi. Ten dal dokonca výpoveď, čo odôvodnil slovami:

 „Nemôžem pracovať v takomto prostredí. Som unavený z neustáleho prerokovávania tak nepatrných vizuálnych zmien.“

© productforums.google.com
© productforums.google.com

Spoločnosť Google nie je jediná, ktorá testuje „lukrativitu“ zobrazovaného obsahu. Spoločnosť Netflix nedávno pripustila, že pri filmových a seriálových tituloch testovala šesť rôznych titulných obrázkov a vybrala ten, ktorý bol najklikanejší. Ak sa vám náhodou v blízkej budúcnosti zobrazia vyhľadávania v konzervatívnej čiernej a nie modrej, nehľadajte chybu vo svojom smartfóne alebo v PC. Postaral sa o to Google. Nižšie nájdete pár negatívnych reakcií na túto zmenu, s ktorými sa užívatelia zdôverili na sociálnej sieti Twitter.

© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk

Ako sa pozdáva zmena vám? Nezáleží vám na farbe výsledkov vyhľadávania alebo práve naopak, boli by ste za zachovanie modrej?

Štítky:ciernafarbagooglemodrávyhladavaniavysledkyzmena
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByMarek Urban
Follow:
...27 rokov, odjakživa fascinovaný všetkým čo bliká, pípa a dokáže sa pripojiť na internet, často priťahovaný neznámou silou ku kinematografii a dobrému jedlu, inak alergický na kôpor a slabý WiFi signál...

Najčítanejšie

Slováci môžu sledovať filmy ZADARMO: Na Netflix prichádza KONKURENCIA, ktorú si obľúbite

Lukáš Zachar
3 Min Read

Hodiny smrti už v predaji: Nosiť ich chce veľa ľudí, no odborníci varujú pred možnými následkami

Lukáš Zachar
3 Min Read

EÚ zavádza nové pravidlá: Batérie čaká revolúcia, zmena zasiahne aj Slovákov

Lukáš Zachar
3 Min Read

Slovenská pošta mení pravidlá hry: Pobočku navštívite len zriedka, všetko vybavíte cez mobil (čo prichádza)

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Novinky

Obľúbená televízna stanica končí: Slovákov čaká náhrada, ale s OBMEDZENIAMI (čo sa deje)

3 Min Read
Novinky

EÚ schválila historický rozpočet: Na obranu a vesmír pôjde rekordných 131 miliárd eur, zmení to budúcnosť bezpečnosti?

3 Min Read
Apple

iPhone 17 Air prichádza s veľkou slabinou: Výdrž batérie spôsobí používateľom vrásky (čo nás čaká)

2 Min Read
Novinky

Smartfóny dostali funkciu, ktorá MÔŽE ZACHRAŇOVAŤ ŽIVOTY: Ako funguje novinka od Xiaomi?

2 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?