AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkySociálne sieteTlačová správaVýrobcoviaVýrobcoviaZaujímavostiZaujímavosti

Odvrátená tvár sociálnych médií: Túžba uspieť za každú cenu môže vyvolať negatívne emócie a ovplyvniť naše priateľstvá v reálnom svete

Sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Mnohí sme si v nich našli spôsob, ako ostať v kontakte so svojimi blízkymi či priateľmi a ako sa s nimi podeliť o svoje zážitky.

Tlačová správa
10. januára 2017 10:56
Tlačová správa
Zdieľať
Zdieľať

Sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Mnohí sme si v nich našli spôsob, ako ostať v kontakte so svojimi blízkymi či priateľmi a ako sa s nimi podeliť o svoje zážitky.

Nedávny prieskum spoločnosti Kaspersky Lab však ukázal, že aktivity na sociálnych sieťach v nás môžu vyvolať aj negatívne pocity. Vo väčšine prípadov išlo o sklamanie z nedosiahnutia očakávaného počtu „lajkov“, pričom 42 % respondentov sa priznalo k žiarlivosti, keď ich známi boli úspešnejší so svojimi príspevkami ako oni. A nezriedka sa nájdu aj takí, ktorých šťastnejší život priateľov na sociálnych sieťach privádza k závisti a frustrácii.

Prieskum spoločnosti Kaspersky Lab, ktorého sa zúčastnilo 16 750 respondentov z celého sveta, odhalil frustráciu ľudí zo sociálnych médií. Ukázalo sa, že ľudia často opúšťajú sociálne siete s negatívnymi pocitmi, a to z rôznych dôvodov. Tie v mnohých prípadoch dokonca potlačia všetky pozitívne zážitky či skúsenosti.

NEWSBYTE
Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí

Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí

RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí

RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí

Česko šokuje: Živnostníkom ZRUŠIA vyššie odvody a peniaze im vrátia späť! Čo to znamená?

Česko šokuje: Živnostníkom ZRUŠIA vyššie odvody a peniaze im vrátia späť! Čo to znamená?

Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí
Tesla šokuje vodičov: Nový Model 3 bude bez rádia, európski majitelia sú v napätí
RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí
RECENZIA JCB Toughphone P20: Smartfón do extrému, ktorý ohúri aj odradí
Česko šokuje: Živnostníkom ZRUŠIA vyššie odvody a peniaze im vrátia späť! Čo to znamená?
Česko šokuje: Živnostníkom ZRUŠIA vyššie odvody a peniaze im vrátia späť! Čo to znamená?

Väčšina ľudí (65 %) využíva sociálne siete na to, aby ostala v kontakte s priateľmi, známymi či kolegami, alebo len  kvôli pobaveniu (60 %). Mnohí trávia hodiny vytváraním vlastného digitálneho profilu plného pozitívnych momentov, uverejňujú príspevky, ktoré ich zaujali či pobavili (61 %) a s veľkou obľubou zdieľajú svoje zážitky z dovoleniek či prázdnin (43 %).

Nie je preto prekvapujúce, že až 72 % ľudí vadí na sociálnych sieťach reklama, ktorá je podľa nich stále dotieravejšia a prerušuje ich v online komunikácii. Dôvodov na frustráciu je však oveľa viac.  Napriek tomu, že sa väčšina teší z interakcie na sociálnych sieťach, nie vždy odchádzajú zo svojej online návštevy s pozitívnymi pocitmi. Rozpačito na nich môžu pôsobiť napríklad aj veselé príspevky priateľov plné zážitkov z dovoleniek, osláv či iných úspechov. Pretože práve tie môžu v ľuďoch vyvolať závisť, ba dokonca žiarlivosť nad tým, že si niekto užíva život viac než oni. V prieskume totiž uviedlo napríklad až 59 % respondentov, že boli nešťastní po vzhliadnutí príspevkov z osláv, na ktoré neboli pozvaní. V mnohých prípadoch (45 %) vyvolali v ľuďoch negatívne emócie aj šťastné príspevky z dovoleniek. Rovnako frustrujúco pôsobí na niektorých prezeranie si vlastných príspevkov z minulosti, najmä ak majú pocit, že kedysi prežívali oveľa priaznivejšie obdobie ako v súčasnosti.

K podobným záverom došiel aj ďalší z prieskumov spoločnosti Kaspersky Lab zameraný na vzťah používateľov k sociálnym sieťam. V ňom až 78 % percent respondentov potvrdilo, že zvažujú zrušenie svojho profilu na sociálnych sieťach, no boja sa straty svojich digitálnych spomienok, fotografií či kontaktu s priateľmi. Udržanie kontaktu s priateľmi a blízkymi môže byť problematické. Na problém s uchovaním digitálnych spomienok však našla spoločnosť Kaspersky Lab riešenie.

Štítky:kasperskymediaodvratenasocialnetlacova spravatvar
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print

Najčítanejšie

Slovenských divákov čaká ZMENA: Obľúbené české stanice budú čoskoro spoplatnené, náklady môžu vzrásť (čo sa deje)

Lukáš Zachar
4 Min Read

Nevídaný incident na palube lietadla: Neznámy objekt vo výške 11 km zranil pilota a ROZBIL čelné sklo

Lukáš Zachar
3 Min Read

Vianočná revolúcia od O2: Najmodernejšia sieť a ponuky, ktoré potešia každého Slováka

Lukáš Zachar
4 Min Read

Slovensko mení pravidlá: Nový zákon OVPLYVNÍ každého, zákazníci a obchodníci by mali zbystriť

Lukáš Zachar
3 Min Read

Môže sa vám páčiť

Novinky

Živnostníci si môžu vydýchnuť: Vláda ZRUŠÍ plánované zvýšenie odvodov a vráti im preplatky (čo to znamená)

3 Min Read
Aplikácie

Pozor na nový podvod: Podvodníci zneužívajú meno štátneho úradu, hrozí strata peňazí aj krádež identity

3 Min Read
Elektromobilita

Zlodeji decimujú infraštruktúru: Krádeže káblov z nabíjačiek spôsobujú chaos, náklady rastú do závratných súm

3 Min Read
Aplikácie

Startup Awards Slovensko 2025: Slovenské talenty bojujú o 250-tisíc €, ich nápady menia svet

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?