AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkySociálne sieteTlačová správaVýrobcoviaVýrobcoviaZaujímavostiZaujímavosti

Odvrátená tvár sociálnych médií: Túžba uspieť za každú cenu môže vyvolať negatívne emócie a ovplyvniť naše priateľstvá v reálnom svete

Sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Mnohí sme si v nich našli spôsob, ako ostať v kontakte so svojimi blízkymi či priateľmi a ako sa s nimi podeliť o svoje zážitky.

Tlačová správa
10. januára 2017 10:56
Tlačová správa
Zdieľať
Zdieľať

Sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Mnohí sme si v nich našli spôsob, ako ostať v kontakte so svojimi blízkymi či priateľmi a ako sa s nimi podeliť o svoje zážitky.

Nedávny prieskum spoločnosti Kaspersky Lab však ukázal, že aktivity na sociálnych sieťach v nás môžu vyvolať aj negatívne pocity. Vo väčšine prípadov išlo o sklamanie z nedosiahnutia očakávaného počtu „lajkov“, pričom 42 % respondentov sa priznalo k žiarlivosti, keď ich známi boli úspešnejší so svojimi príspevkami ako oni. A nezriedka sa nájdu aj takí, ktorých šťastnejší život priateľov na sociálnych sieťach privádza k závisti a frustrácii.

Prieskum spoločnosti Kaspersky Lab, ktorého sa zúčastnilo 16 750 respondentov z celého sveta, odhalil frustráciu ľudí zo sociálnych médií. Ukázalo sa, že ľudia často opúšťajú sociálne siete s negatívnymi pocitmi, a to z rôznych dôvodov. Tie v mnohých prípadoch dokonca potlačia všetky pozitívne zážitky či skúsenosti.

NEWSBYTE
Od 20. decembra sa nad Slovensko valí chlad: šanca na biele Vianoce rastie

Od 20. decembra sa nad Slovensko valí chlad: šanca na biele Vianoce rastie

Od januára 2026 Meta zavedie pre Európanov bezplatné účty s menej sledovaním reklám

Od januára 2026 Meta zavedie pre Európanov bezplatné účty s menej sledovaním reklám

Trinásty plat má len tretina Slovákov, 84 percent žiada radšej koncoročný bonus

Trinásty plat má len tretina Slovákov, 84 percent žiada radšej koncoročný bonus

Od 20. decembra sa nad Slovensko valí chlad: šanca na biele Vianoce rastie
Od 20. decembra sa nad Slovensko valí chlad: šanca na biele Vianoce rastie
Od januára 2026 Meta zavedie pre Európanov bezplatné účty s menej sledovaním reklám
Od januára 2026 Meta zavedie pre Európanov bezplatné účty s menej sledovaním reklám
Trinásty plat má len tretina Slovákov, 84 percent žiada radšej koncoročný bonus
Trinásty plat má len tretina Slovákov, 84 percent žiada radšej koncoročný bonus

Väčšina ľudí (65 %) využíva sociálne siete na to, aby ostala v kontakte s priateľmi, známymi či kolegami, alebo len  kvôli pobaveniu (60 %). Mnohí trávia hodiny vytváraním vlastného digitálneho profilu plného pozitívnych momentov, uverejňujú príspevky, ktoré ich zaujali či pobavili (61 %) a s veľkou obľubou zdieľajú svoje zážitky z dovoleniek či prázdnin (43 %).

Nie je preto prekvapujúce, že až 72 % ľudí vadí na sociálnych sieťach reklama, ktorá je podľa nich stále dotieravejšia a prerušuje ich v online komunikácii. Dôvodov na frustráciu je však oveľa viac.  Napriek tomu, že sa väčšina teší z interakcie na sociálnych sieťach, nie vždy odchádzajú zo svojej online návštevy s pozitívnymi pocitmi. Rozpačito na nich môžu pôsobiť napríklad aj veselé príspevky priateľov plné zážitkov z dovoleniek, osláv či iných úspechov. Pretože práve tie môžu v ľuďoch vyvolať závisť, ba dokonca žiarlivosť nad tým, že si niekto užíva život viac než oni. V prieskume totiž uviedlo napríklad až 59 % respondentov, že boli nešťastní po vzhliadnutí príspevkov z osláv, na ktoré neboli pozvaní. V mnohých prípadoch (45 %) vyvolali v ľuďoch negatívne emócie aj šťastné príspevky z dovoleniek. Rovnako frustrujúco pôsobí na niektorých prezeranie si vlastných príspevkov z minulosti, najmä ak majú pocit, že kedysi prežívali oveľa priaznivejšie obdobie ako v súčasnosti.

K podobným záverom došiel aj ďalší z prieskumov spoločnosti Kaspersky Lab zameraný na vzťah používateľov k sociálnym sieťam. V ňom až 78 % percent respondentov potvrdilo, že zvažujú zrušenie svojho profilu na sociálnych sieťach, no boja sa straty svojich digitálnych spomienok, fotografií či kontaktu s priateľmi. Udržanie kontaktu s priateľmi a blízkymi môže byť problematické. Na problém s uchovaním digitálnych spomienok však našla spoločnosť Kaspersky Lab riešenie.

Štítky:kasperskymediaodvratenasocialnetlacova spravatvar
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print

Najčítanejšie

Môže sa vám páčiť

Facebook

Od januára 2026 získajú Európania na Facebooku a Instagrame voľbu s väčším súkromím

3 Min Read
Google

Podvody zneužívajúce AI útočia na používateľov Gmailu a kradnú ich údaje

2 Min Read
Aktuálne

Slovensko skončilo posledné v rebríčku OECD, slabé výsledky výrazne oslabujú dôveru investorov

2 Min Read
Aktuálne

Konsolidácia v roku 2026 zvyšuje dane a odvody pre všetky domácnosti a firmy

4 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?