AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkySociálne siete

YouTube pritvrdzuje: Platiaci používatelia dostanú viac reklám, Google priznáva, že potrebuje peniaze

YouTube Premium Lite zvýši množstvo reklám, Google testuje kontroverzné reklamy Peak Points. Aký bude dopad na používateľov a dostupné predplatné služby?

Lukáš Zachar
5. júna 2025 17:18
Lukáš Zachar
Zdieľať
Zdieľať

YouTube, ktorý prevádzkuje technologický gigant Google, pokračuje v agresívnej reklamnej stratégii. Dokonca aj zákazníci plateného predplatného YouTube Premium Lite sa budú v blízkej dobe stretávať s častejším zobrazením inzercie. Táto platená verzia platformy YouTube už od začiatku neposkytovala úplnú ochranu pred reklamami. Situácia sa však čoskoro ešte zhorší, keďže Google oficiálne potvrdil chystané zvýšenie množstva reklám aj pre týchto zákazníkov.

Znižovanie výhod lacnejšieho predplatného

V marci tohto roku predstavil YouTube nové lacnejšie predplatné Premium Lite v cene 7,99 USD mesačne. Táto ponuka má síce výhodnejšiu cenu než klasické YouTube Premium, no prináša výrazne menej výhod. Predplatitelia sa už od začiatku občas stretli s reklamami, hoci menej ako bezplatní používatelia. Navyše, Premium Lite nemá ani ďalšie štandardné benefity, ako sú offline sťahovanie videí, prehrávanie obsahu na pozadí a prístup k platforme YouTube Music. Táto verzia predplatného stále nie je dostupná vo všetkých krajinách.

Od 30. júna však používatelia tejto služby pocítia ďalšie obmedzenia. Google totiž informoval o zavedení inzercie do krátkych videí, známych ako YouTube Shorts. Spoločnosť už údajne zaslala používateľom informačné e-maily, pričom dodáva, že väčšina videí predsa len zostane bez reklám, no ich počet sa oproti minulosti rozhodne zvýši.

NEWSBYTE
Diaľničné známky 2026: Chystá sa niečo, čo môže prekvapiť každého vodiča

Diaľničné známky 2026: Chystá sa niečo, čo môže prekvapiť každého vodiča

Operátor šokuje zákazníkov: Prekvapivá zmena v dátach a cenách, obľúbený program zanikol

Operátor šokuje zákazníkov: Prekvapivá zmena v dátach a cenách, obľúbený program zanikol

Pripravte sa na ZDRAŽOVANIE: EÚ zavádza nové pravidlá, ceny produktov porastú (detaily)

Pripravte sa na ZDRAŽOVANIE: EÚ zavádza nové pravidlá, ceny produktov porastú (detaily)

Diaľničné známky 2026: Chystá sa niečo, čo môže prekvapiť každého vodiča
Diaľničné známky 2026: Chystá sa niečo, čo môže prekvapiť každého vodiča
Operátor šokuje zákazníkov: Prekvapivá zmena v dátach a cenách, obľúbený program zanikol
Operátor šokuje zákazníkov: Prekvapivá zmena v dátach a cenách, obľúbený program zanikol
Pripravte sa na ZDRAŽOVANIE: EÚ zavádza nové pravidlá, ceny produktov porastú (detaily)
Pripravte sa na ZDRAŽOVANIE: EÚ zavádza nové pravidlá, ceny produktov porastú (detaily)

Kontroverzná reklamná stratégia: Peak Points

Tieto kroky prichádzajú krátko po ohlásení testovania kontroverzného reklamného formátu s názvom Peak Points. Nová metoda inzercie, ktorú aktuálne platforma skúša, spočíva v zobrazovaní reklám práve v najzaujímavejšom, respektíve kľúčovom momente sledovaného videa. Výber takýchto momentov má na starosti špeciálne vytrénovaná umelá inteligencia, ktorej cieľom bude zintenzívniť sledovateľnosť inzercie.

Zatiaľ nie je jasné, či pôjde o preskočiteľné reklamy, alebo budú používatelia nútení sledovať ich úplne do konca. Peak Points zatiaľ nie sú celosvetovo zavedené, no Google ich v súčasnosti aktívne testuje.

Motiváciou Googlu sú príjmy z reklamy

Z hľadiska obchodnej stratégie sú podobné opatrenia logickým krokom zo strany Googlu. Zobrazovanie väčšieho množstva reklám totiž priaznivo pôsobí na príjmy nielen samotného YouTube, ale aj jeho reklamných partnerov. Množstvo a efektivita reklamy priamo ovplyvňuje financie, ktoré spoločnosti plynú z inzercie. Na druhej strane je však otázne, ako dobre tieto opatrenia prijmú používatelia, a koľko z nich bude ochotných tolerovať ešte viac reklám za svoju mesačnú platbu.

Zákazníkom, ktorým prekáža častejšia reklama, zostáva aktuálne ako jediná spoľahlivá možnosť tradičné predplatné YouTube Premium. To ponúka kompletné odstránenie všetkých reklamných formátov, offline prístup k obsahu, prehrávanie videí na pozadí a prístup ku službe YouTube Music.

Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

Potvrdené veľké zmeny: iPhone 17 Pro prichádza s novým dizajnom, starý koncept je minulosťou

Lukáš Zachar
3 Min Read

Samsung predstavil One UI 8: Nový systém prichádza s výraznými zmenami, dostupný je pre každý mobil (čo ponúka)

Lukáš Zachar
3 Min Read

Telekom šokuje Slovensko: Nový AI asistent a revolučné zariadenia úplne zadarmo pre všetkých!

Lukáš Zachar
4 Min Read

Orange prekvapil zákazníkov: nový paušál za 10 € a zľavy na techniku. Poteší hlavne rodiny (čo ponúka)

Lukáš Zachar
4 Min Read

Môže sa vám páčiť

Novinky

Operátor mení pravidlá: Dáta DRAHŠIE a menej výhodné, no sľubuje moderné riešenia (prehľad zmien)

3 Min Read
Novinky

Samsung prináša revolúciu: Galaxy S25 Edge prichádza na Slovensko s extrémne nízkou cenou (čítajte, v čom je výnimočný)

3 Min Read
Novinky

Robotická revolúcia v domácnostiach: Humanoid zvláda úlohy, ktoré väčšina ľudí neznáša

4 Min Read
Aplikácie

Bitcoin prekonal rekord: Cena vyskočila nad 124 000 dolárov, odborníci varujú pred rizikami

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?