Kybernetické útoky na veľké korporácie naberajú na intenzite a tentoraz sa stali terčom hackeri jednej z najväčších svetových automobiliek – Stellantis. Tá potvrdila únik údajov zákazníkov v dôsledku narušenia bezpečnosti u tretieho poskytovateľa – platformy Salesforce. Udialo sa to len niekoľko mesiacov po tom, čo iný útok paralyzoval Jaguar Land Rover na Slovensku.
Útok na Salesforce s dopadom na zákazníkov Stellantis
Automobilka informovala o krádeži kontaktných údajov severoamerických zákazníkov cez neoprávnený prístup na systém Salesforce, ktorý firma využíva pri zákazníckych službách. Stellantis zdôraznila, že finančné ani citlivé osobné údaje neboli v platforme uložené, a preto nedošlo k ich kompromitácii. Momentálne nie je jasné, či sa únik údajov týka aj zákazníkov z iných krajín.
Firma vo svojom vyhlásení uviedla, že k incidentu došlo v systéme tretej strany, čo je čoraz bežnejší spôsob útokov. Hackeri sa zamerali na rôzne platformy, ktoré veľké spoločnosti využívajú na externé operácie, a Salesforce sa v tomto prípade ukázala ako zraniteľný článok.
Bezpečnostné opatrenia a ochrana zákazníkov
Po zistení narušenia bezpečnosti Stellantis okamžite aktivoval interné bezpečnostné protokoly a spustil rozsiahle vyšetrovanie. Firma taktiež podnikla opatrenia na zmiernenie negatívnych dopadov incidentu. Zákazníkom odporučila zvýšenú opatrnosť, aby sa chránili pred možnými phishingovými útokmi a overovali legitímnosť akýchkoľvek podozrivých správ či odkazov.
Spoločnosť upozornila, že hackeri môžu získať dôveru oslovených osôb prostredníctvom falošných e-mailov, textových správ alebo hovorov. Preto odporúča svojim klientom, aby si nezdieľali osobné údaje bez dôsledného overenia identity druhej strany.
Stellantis ako automobilová jednotka
Stellantis je jednou z popredných globálnych automobilových spoločností, ktorá vznikla v roku 2021 zlúčením PSA a Fiat Chrysler Automobiles. S celkovým objemom výroby patrí na piate miesto vo svete a môže sa pýšiť portfóliom 14 renomovaných značiek vrátane Fiat, Jeep, Peugeot, Opel či Maserati. Medzi jeho strategické výrobné závody patrí aj slovenský pri Trnave, ktorý je významnou časťou európskej produkcie.
Bezpečnostné incidenty ako tento ukazujú, že ani najväčšie korporácie nie sú imúnne voči kybernetickým hrozbám. Stellantis však svojimi pohotovými reakciami zdôrazňuje, že v centre jej záujmu zostáva ochrana údajov a dôvera zákazníkov, ktorú si plánuje udržať aj napriek technickým výzvam súčasnosti.