AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
AplikácieNovinky

Klienti Slovenskej sporiteľne strácajú peniaze: Podvodníci ich oberajú rekordným tempom, banka varuje

Klienti Slovenskej sporiteľne čelia sofistikovaným podvodom, ktoré zahŕňajú manipuláciu, falošné výzvy a obrovské finančné straty. Ochrana a prevencia sú kľúčové.

Lukáš Zachar
15. októbra 2025 12:22
Lukáš Zachar
Zdieľať
Zdieľať

Klienti Slovenskej sporiteľne čelia novej vlne podvodov, ktorých intenzita a dôsledky presiahli očakávania. Telefonickí podvodníci opäť predstierajú, že sú zamestnancami banky, pričom využívajú presvedčivú komunikáciu na manipuláciu obetí. Straty zákazníkov banky stúpajú rekordným tempom a už presiahli minuloročnú bilanciu, čo vyvoláva vážne obavy medzi odborníkmi na finančnú bezpečnosť.

Premyslené praktiky podvodníkov

Podvody prebiehajú podľa dômyselných scénarov. Falošní bankári tvrdia, že niekto zneužil údaje klienta, založil kreditnú kartu alebo sa pokúsil vykonať podvodnú transakciu. Aby získali dôveru, používajú mená skutočných pracovníkov banky a naliehavo žiadajú obeť o okamžitú reakciu. Výhovorky zahŕňajú prihlásenie do internet bankingu, presun peňazí na údajne bezpečný účet alebo stiahnutie falošnej aplikácie banky.

Niektorí klienti boli dokonca oslovení s nezvyčajnými požiadavkami ako odovzdanie hotovosti kuriérovi. V iných prípadoch podvodníci vyzvali obete na poskytnutie osobných údajov cez neautorizované komunikačné kanály, ako napríklad falošný online formulár. Manipulatívne metódy zahŕňali psychologický nátlak, vyhrážky právnymi krokmi, zablokovanie účtu či iné formy psychologického zastrašovania.

NEWSBYTE
Black Friday 2024 na Slovensku prelomil rekordy, e-shopy utŕžili 18 miliónov eur

Black Friday 2024 na Slovensku prelomil rekordy, e-shopy utŕžili 18 miliónov eur

Rast cien tlačí Slovákov k lacnejšiemu jedlu: 32 percent znižuje kvalitu stravy

Rast cien tlačí Slovákov k lacnejšiemu jedlu: 32 percent znižuje kvalitu stravy

Pošta varuje pred chybami pri balíkoch: darčeky treba podať do 19. decembra

Pošta varuje pred chybami pri balíkoch: darčeky treba podať do 19. decembra

Black Friday 2024 na Slovensku prelomil rekordy, e-shopy utŕžili 18 miliónov eur
Black Friday 2024 na Slovensku prelomil rekordy, e-shopy utŕžili 18 miliónov eur
Rast cien tlačí Slovákov k lacnejšiemu jedlu: 32 percent znižuje kvalitu stravy
Rast cien tlačí Slovákov k lacnejšiemu jedlu: 32 percent znižuje kvalitu stravy
Pošta varuje pred chybami pri balíkoch: darčeky treba podať do 19. decembra
Pošta varuje pred chybami pri balíkoch: darčeky treba podať do 19. decembra

Straty presahujú rekordy

Slovenská sporiteľňa zaznamenáva výrazný nárast finančných strát svojich klientov. Počas minulého roka sa celkové straty spôsobené podobnými podvodmi odhadovali na 13 miliónov eur. Tento rok však už do septembra suma presiahla 14 miliónov eur a očakáva sa, že čísla budú do konca roka ešte vyššie. Najväčšie škody spôsobujú investičné podvody a podozrivé správy cez sociálne siete či aplikácie ako WhatsApp.

Podľa bezpečnostných analytikov je problémom zraniteľnosť klientov, ktorí podľahnú kombinácii časového tlaku a vybudovanej dôvery. Finančné podvody profitujú z rýchlych reakcií obetí, pričom narastajúca sofistikovanosť techník podvodníkov sťažuje ich odhalenie.

Kroky na ochranu pred podvodmi

Banka ubezpečuje svojich klientov, že zamestnanci nikdy nežiadajú o prístupové údaje, heslá ani presun financií na iné účty. Ak klient obdrží podobný telefonát, mal by ho okamžite ukončiť a kontaktovať banku cez overené oficiálne kanály. Odporúča sa ukladať si dôveryhodné kontakty banky do telefónu, pravidelne aktualizovať bezpečnostné aplikácie a odmietať poskytovanie osobných údajov prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.

Podľa odborníkov je prevencia kľúčová. Zvýšenie povedomia o moderných podvodoch môže výrazne znížiť počet obetí. Slovenská sporiteľňa okrem edukácie verejnosti apeluje na klientov, aby si dávali pozor na nezvyčajné požiadavky a nedôverovali naliehavým výzvam, ktoré pôsobia podozrivo. Rýchla informovanosť a zodpovedný prístup sú základnými krokmi na ochranu pred stratou financií.

Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print
ByLukáš Zachar
Follow:
Lukáš je zakladateľ a šéfredaktor AndroidPortal.sk, ktorý miluje mobilné a desktopové technológie. K Androidu sa dopracoval hneď po tom, ako si kúpil HTC HD2, do ktorého si ihneď nahral vtedy najnovší Android 2.3 Gingerbread. Okrem iného sa rád stará o AndroidPortal.sk po technickej, no hlavne po obsahovej stránke. Kontaktovať ho môžete aj pomocou Google+

Najčítanejšie

Môže sa vám páčiť

Aktuálne

Slovenské e‑shopy počas Black Friday dosiahli rekordných 18 miliónov eur tržieb

3 Min Read
Aktuálne

Nové pravidlá EÚ menia platby: banky ponesú väčšiu zodpovednosť za podvody

3 Min Read
Novinky

Polícia meria rýchlosť len špeciálnymi neoznačenými autami, čo dáva vodičom šancu vyhnúť sa pokutám

3 Min Read
Aplikácie

EÚ vyšetrovaním brzdí plán Mety zrušiť prístup externých AI vo WhatsAppe od 2026

3 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?