Na slovenskom trhu s mobilnými sieťami sa potichu odohrala zmena poradia. O2 Slovakia sa v treťom štvrťroku 2025 prehuplo na prvé miesto podľa počtu aktívnych SIM kariet, čím prekonalo dlhoročných lídrov. Operátor spolu s O2 Business Services eviduje vyše 2,37 milióna SIM kariet využívaných v mobilných službách a celkový počet aktívnych SIM dosiahol 2,44 milióna.
Operátor vstúpil na slovenský trh v roku 2007 a odvtedy zákaznícku bázu nepretržite rozširuje. Generálny riaditeľ Igor Tóth hovorí o najdôležitejšom signáli, že sa dlhodobá stratégia vypláca. Podľa neho zákazníci oceňujú jednoduché portfólio, jasné podmienky a možnosť využívať služby bez dlhých záväzkov, pričom práve tento prístup mal byť rozhodujúci v čase silnej konkurencie a tlaku na ceny.
5G sieť takmer pre všetkých
O2 sa nespolieha iba na rast počtu SIM kariet, výrazne investuje aj do infraštruktúry. Podľa aktuálnych údajov mala 5G sieť O2 v polovici októbra pokryť 97,47 percenta populácie Slovenska, pričom ešte rok predtým šlo o 84,9 percenta. Operátor plánuje, aby do konca roka 2025 malo rýchle 5G pripojenie k dispozícii viac ako 99 percent obyvateľov.
Modernizácia siete prebieha vo veľkom rozsahu. O2 posilňuje hustotu vysielačov a zároveň vymieňa rádiové technológie, čo má priniesť stabilnejšie prenosy aj vo frekventovaných lokalitách. Pred Vianocami tak môžu nároční používatelia čakať kvalitnejší signál a vyššie rýchlosti nielen v mestách, ale aj v menších obciach a rekreačných oblastiach.
Nové segmenty ťahajú rast
Pri mobilných službách rastie O2 najmä v oblasti M2M riešení, teda SIM kariet pre zariadenia a internet vecí. Ich počet sa medziročne zvýšil o 10 percent na 584 tisíc. Programy s pravidelnou mesačnou platbou stagnovali na úrovni približne 1,14 milióna, čo zodpovedá vyzretému trhu. Predplatené karty naopak klesli o 3 percentá na 649 tisíc, trend ústupu predplatených služieb je viditeľný naprieč celým odvetvím.
Silný posun vidieť v pevnom pripojení k internetu. Internet šírený vzduchom, teda Fixed Wireless Access, narástol na 73 tisíc prípojok a medziročne si polepšil o 7 percent. Ešte dynamickejší vývoj hlási optický internet, ktorý O2 ponúka len krátko. Počet zákazníkov optiky sa vyšplhal na 32 tisíc, čo predstavuje 79 percentný nárast. Operátor tak cieli na domácnosti, ktoré chcú vysoké rýchlosti a stabilné pripojenie pre prácu aj zábavu.
Obsah, Vianoce a odmeny za odporúčanie
Okrem konektivity stavia O2 aj na obsahu. Služba O2 TV a partnerské streamy, medzi nimi Netflix, HBO Max a Voyo, majú spolu 223 tisíc odberateľov. Ide o 12 percentný medziročný nárast, ktorý ukazuje, že zákazníci si čoraz častejšie objednávajú televíziu a streaming priamo od operátora. Pre Android používateľov je dôležitá dostupnosť aplikácií a možnosť sledovať obsah na smartfóne, tablete aj televízore.
V predvianočnom období nasadzuje O2 tradične aj agresívnejšiu ponuku zariadení. Aktuálne ponúka trojice produktov, pri ktorých zákazník zaplatí jednu cenu za smartfón a získa k nemu ďalšie zariadenia. Pri Samsung Galaxy A56 5G ide o bezdrôtové slúchadlá Galaxy Buds3 FE a náramok Galaxy Fit3 za 468 eur. Fanúšikovia Xiaomi nájdu balík Xiaomi 15T, robotický vysávač Xiaomi Vacuum Cleaner G20 Lite a reproduktor Xiaomi Sound Outdoor 30 W za 588 eur.
Pre tých, ktorí chcú ušetriť, je pripravený set Motorola Moto G86 Power 5G, tablet Lenovo Tab One LTE a bezdrôtové slúchadlá Motorola Moto Buds Bass za 396 eur. Súčasne O2 spúšťa akciu „Odporuč O2“. Zákazníci s O2 Paušálom alebo internetom môžu získať zľavu 50 eur za každého známeho, ktorý si prinesie číslo od iného operátora a aktivuje nový O2 Paušál v aplikácii, pričom rovnaká odmena čaká aj nového klienta.
Ak sa plány na viac ako 99 percentné pokrytie 5G naplnia, Slovensko sa môže zaradiť medzi krajiny, kde bude moderná mobilná sieť prakticky všadeprítomná. Pre používateľov Android zariadení to znamená rýchlejšie aktualizácie, kvalitnejšie streamovanie aj spoľahlivejšie cloudové služby, ktoré sa stanú bežnou súčasťou denného fungovania.
Otvorenou otázkou zostáva, ako na ofenzívu O2 zareagujú ostatní operátori a či sa boj o zákazníka ešte viac presunie k dátam, obsahu a balíčkom zariadení. Pre koncových používateľov však ide o obdobie, keď sa oplatí sledovať ponuky, porovnávať a využiť konkurenčný súboj vo svoj prospech.




