Afera okolo údajného manipulovania s trvanlivosťou mäsa v reštauráciách KFC v Česku sa podľa vedenia siete výrazne prejavila na návštevnosti. Riaditeľka KFC pre český trh Ivana Makalová Dlouhá po dlhšom mlčaní priznala, že negatívna publicita firme uškodila, no zároveň odmietla tvrdenia o tom, že by úrady z hygienických dôvodov zatvárali ich prevádzky.
Impulzom k celonárodnej diskusii bol zásah inšpektorov v pobočke v Liberci, kde kontrolóri našli 8,6 kilogramu pokazeného marinovaného mäsa. Prípad sa rýchlo rozšíril po sociálnych sieťach a vyvolal množstvo kritických reakcií, na čo firma reagovala sprísnením vnútorných procesov.
Ako vznikol problém
Makalová Dlouhá potvrdila, že pracovníci v Liberci pochybili, no upozornila aj na časový kontext. Mäso podľa nej exspirovalo počas noci a kontrola prebehla ešte pred otvorením prevádzky. Tvrdí, že manažérka by zásoby pred spustením predaja vyhodila, pričom zdôraznila, že napriek tomu ide o chybu, ktorú firma rieši.
Spoločnosť odvtedy zintenzívnila kontrolné mechanizmy. Interných auditov je približne o polovicu viac a manažéri musia každé ráno zasielať fotografie prepraviek s jasne čitateľnými štítkami do uzavretej skupiny. Vedenie zároveň odmieta, že by sa označenia potravín systematicky prelepovali, keďže by to narušilo ich sledovanie a neprinieslo by to žiadnu výhodu.
Kontrol pribúda, zatváranie nie
KFC je od začiatku roka pod zvýšeným dohľadom aj zo strany štátnych inštitúcií. Od januára do 6. novembra prebehlo v celej sieti 220 kontrol, pričom Státní zemědělská a potravinářská inspekce preverila 136 reštaurácií. Inšpektori narazili aj na ďalšie jednotlivé problémy, napríklad plesnivý muffin či nesprávne rozmrazovanie mäsa v pražských Dejviciach.
Napriek zisteniam však úrady žiadnu z prevádzok nezavreli. Makalová Dlouhá označila informácie o údajnom zatváraní reštaurácií za nepravdivé a vysvetlila, že ak bola niektorá pobočka dočasne mimo prevádzky, išlo o plánovanú rekonštrukciu, nie o zásah kontrolných orgánov.
Plány na ďalší rast
Reťazec sa po škandále sústreďuje na obnovu dôvery zákazníkov a súčasne pokračuje v expanzii. V budúcom roku chce v Česku otvoriť približne sedem nových reštaurácií. Ak sa plán naplní, KFC prekročí hranicu 140 prevádzok na tamojšom trhu.




