AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
NovinkyZaujímavostiZaujímavosti

ŠTÚDIA: Streaming videa je už rovnako populárny ako tradičná televízia

Najnovšie vydanie štúdie TV and Media 2014, ktorú každoročne vydáva Ericsson ConsumerLab ukazuje, že spotrebitelia stále častejšie sledujú video streamované na internete.

Tlačová správa
29. septembra 2014 12:33
Tlačová správa
Zdieľať
Zdieľať

[dropcap size=small]N[/dropcap]ajnovšie vydanie štúdie TV and Media 2014, ktorú každoročne vydáva Ericsson ConsumerLab ukazuje, že spotrebitelia stále častejšie sledujú video streamované na internete. Dokonca takmer rovnako často ako tradičnú televíziu. Tú dnes v priemere sleduje 77 % populácie, pričom streamovaný videoobsah si na internete viackrát za týždeň pustí až 75 % spotrebiteľov. Štúdia vznikla na základe rozhovorov s viac ako 23 tisíc zákazníkov v 23 krajinách sveta.

 

Štúdia v bodoch:

NEWSBYTE
Slovensko na pokraji kolapsu: Odborníci varujú pred hroziacim nedostatkom základných potravín, situácia je kritická

Slovensko na pokraji kolapsu: Odborníci varujú pred hroziacim nedostatkom základných potravín, situácia je kritická

Vodiči, POZOR: Poisťovne vám môžu vyplatiť stovky eur navyše, stačí vedieť, ako na to

Vodiči, POZOR: Poisťovne vám môžu vyplatiť stovky eur navyše, stačí vedieť, ako na to

Praha zasiahla: Nový zákaz na známej ulici, kolobežkárov čakajú pokuty až 80 eur

Praha zasiahla: Nový zákaz na známej ulici, kolobežkárov čakajú pokuty až 80 eur

Slovensko na pokraji kolapsu: Odborníci varujú pred hroziacim nedostatkom základných potravín, situácia je kritická
Slovensko na pokraji kolapsu: Odborníci varujú pred hroziacim nedostatkom základných potravín, situácia je kritická
Vodiči, POZOR: Poisťovne vám môžu vyplatiť stovky eur navyše, stačí vedieť, ako na to
Vodiči, POZOR: Poisťovne vám môžu vyplatiť stovky eur navyše, stačí vedieť, ako na to
Praha zasiahla: Nový zákaz na známej ulici, kolobežkárov čakajú pokuty až 80 eur
Praha zasiahla: Nový zákaz na známej ulici, kolobežkárov čakajú pokuty až 80 eur
  • Streamovanie videa na internete je dnes takmer rovnako populárne ako tradičná televízia
  • Za dva roky vzrástol počet zákazníkov, ktorí sú ochotní platiť za prístup k obsahu na akomkoľvek zariadení o 25 %
  • Na vzostupe je fenomén nárazového sledovania seriálov, teda niekoľkých častí za sebou. Je to tak aj vďaka rozširovaniu video on demand služieb.

Jeden z piatich divákov (19 %) je ochotný zaplatiť si za možnosť sledovať svoj obľúbený obsah na akomkoľvek zariadení. Za dva roky počet týchto spotrebiteľov vzrástol o štvrtinu.

Výsledky prieskumu ukazujú, ako sa v televíznom a mediálnom priemysle udomácnili nové trendy, ktoré menia správanie televíznych divákov. Tieto zmeny predstavujú postupný odklon od starých formátov a návykov, sľubujú príchod novej éry vysoko kvalitnej zábavy dostupnej kdekoľvek, odkiaľkoľvek a na akomkoľvek zariadení.

Štúdia potvrdila nárast využívania predplatených vysielacích služieb typu video on demand. Pokračuje Niklas Rönnblom Heyman, z Ericsson ConsumerLab: „Naša štúdia ukazuje, že 56% používateľov si predpláca video on demand služby, aby mali mohli seriály sledovať v čase kedy im to najviac vyhovuje. Iní ich zase vyhľadávajú kvôli tomu, aby mohli pozerať seriály nárazovo po viacerých častiach.“

Až 41% divákov chce svoje obľúbené programy sledovať z ľubovoľného miesta. To však vytvára tlak na zvyšovanie nákladov na prenos dát, ale aj samotný obsah. Štúdia taktiež zistila, že pomerne veľká časť spotrebiteľov nehodlá robiť kompromisy čo sa týka kvality obrazu. 43% z nich chce obraz v rozlíšení Ultra High Definition (UHD).

Rönnblom Heyman dodáva: „Výsledky štúdie potvrdzujú, že sa radikálne zvyšujú nároky divákov. Poskytovatelia TV služieb sa teda budú musieť týmto zmenám prispôsobiť a prehodnotiť spôsoby ako tvoriť a šíriť obsah. Budú sa zameriavať na vysokú kvalitu a to bez ohľadu na zariadenie, na ktorom bude obsah sledovaný.

O štúdii

Štúdia TV and Media 2014 od Ericsson ConsumerLab bola zostavená na základe výstupov z 23 tisíc rozhovorov s používateľmi širokopásmového internetového pripojenia. Prieskum sa uskutočnil v týchto krajinách: Brazília, Čile, Čína, Francúzsko, Grécko, Maďarsko, Indonézia, Írsko, Kanada, Južná Kórea, Malajzia, Mexiko, Nemecko, Portugalsko, Rusko, Singapur, Švédsko, Taiwan, Turecko, USA, Veľká Británia, Taliansko a Spojené arabské emiráty. Výsledky tejto štúdie reprezentujú 620 miliónov ľudí.

Údaje zo štúdie pochádzajú aj z 22 hĺbkových rozhovorov so zákazníkmi v San Franciscu, Londýne, Štokholme a 11 rozhovormi s odborníkmi z odvetvia médií.

Zdroj: Tlačová správa

Štítky:online videostreamingštudiatelevizia
Zdieľať tento článok
Facebook Copy Link Print

Najčítanejšie

Kuriózny incident s kuriérom: Firma ukončila spoluprácu po videu, ktoré pobúrilo verejnosť (čo sa stalo)

Lukáš Zachar
2 Min Read

RTVS v problémoch: Skončila ĎALŠIA obľúbená relácia, humor vo verejnom éteri môže zaniknúť

Lukáš Zachar
3 Min Read

Banky na Slovensku v KRÍZE: MASÍVNE zatváranie pobočiek a prepúšťanie. Čo nás čaká?

Lukáš Zachar
3 Min Read

Samsung Galaxy S25 FE prichádza: revolučná AI, špičkový hardvér a dostupná CENA (čo všetko ponúka?)

Lukáš Zachar
4 Min Read

Môže sa vám páčiť

Elektromobilita

Praha zakazuje elektrické kolobežky: Prví jazdci už dostali pokuty, väčšina o tom netušila

3 Min Read
Elektromobilita

EUROPA mení pravidlá: Vodičák s neobmedzenou platnosťou KONČÍ, prichádzajú digitálne vodičské preukazy

3 Min Read
Novinky

Slováci majú JEDINEČNÚ šancu ako ušetriť STOVKY eur: Toto sa nemusí opakovať (PREHĽAD)

5 Min Read
Novinky

Revolúcia v upratovaní: Roborock Saros 10R mení pravidlá hry, no má to svoju cenu

5 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?