Hlavne v USA populárne tablety a čítačky zo série Kindle od Amazonu sa tešia dobrým predajným číslam aj vďaka skvelej cene, ktorá však kopíruje výrobné náklady. To logicky znamená, že spoločnosť nemá na výrobkoch žiadny zisk. Prečo to potom robí?
Šéf Amazonu, Jeff Bezos, vo včerajšom rozhovore pre BBC celú situáciu ozrejmil.
“ V podstate predávame hardware na naše náklady. Nesnažíme sa zarobiť na hardware komponentoch. Chceme, aby čo najviac ľudí používalo naše zariadenia a následne sme vygenerovali zisk z predaja software obsahu. „
Čiže cieľom je predávať prostredníctvom tabletov aplikácie, hry, e-knihy, hudbu a poprípade filmy a televízne relácie. Okrem toho, v niektorých Kindle produktoch sa stretnete s reklamou, ktorá taktiež zvyšuje percento zisku. Táto stratégia je v ostrom kontraste so stratégiou Apple, ktorá si za svoj hardware nechá náležite zaplatiť.
V podobnom duchu sa snaží fungovať aj spoločnosť Google, ktorá chce tak isto v prvom rade zarobiť na software produktoch a preto ponúka tablet Nexus 7 za veľmi prijateľnú cenu. Tá však úplne nedorovnáva výrobné náklady a predaj generuje zisk rádovo pár dolárov.
Čo si o stratégii myslíte? Zahlasujte si v ankete, ktorej výsledky zverejníme.
[poll id=“50″]
zdroj: androidauthority.com