Obľúbená aplikácia pre prijímanie a odosielanie správ, Whatsapp je v poslednej fáze, pri ktorej sa dohaduje cena, za ktorú by ju odkúpil vyhľadávací gigant, Google.
Dohadovanie o cene začalo už pred štyrmi, či piatimi týždňami, no podľa informácií hrajú majitelia Whatsapp tvrďákov a z Google chcú vyžmýkať čo najviac peňazí. Posledná ponuka sa pohybuje na hranici $1 miliardy (768,5 milióna eúr).
O možnosti kúpy aplikácie určenej pre komunikáciu sa hovorilo už dávno, hlavne po tom, ako Facebook odkúpil Instagram, taktiež za 1 miliardu dolárov. Táto informácia je však oveľa viac, než len špekulácia.
Google sa snaží zjednotiť svoje komunikačné služby pod jednu strechu, ktorú nazýva Google Babble. Posielanie správ na Android zariadeniach je momentálne rozkúskované do niekoľkých menších aplikácií. Len sa zamyslite, koľko z Vás používa SMS, Whatsapp, Viber, Facebook Messenger, či dokonca Skype. Je to všetko, len nie zjednotené. Tento nedostatok potvrdil aj produktový manažér Google, Nikhyl Singhal, ktorý priznal, že komunikácia je jedna zo slabších stránok ich mobilnej stratégie.
Ak sa nad tým zamyslíte (nemusíte tvrdo, len tak trošku) zistíte, že aplikácie pre komunikáciu robia smartphony zariadeniami, akými sú. Nič iné nie je dôležitejšie, než posielanie informácií z jedného zariadenia na druhé.
Aby som Vám priblížil aké populárne sú aplikácie pre komunikáciu, požičiam si dáta od jedného nováčika, MessageMe, ktorý za 12 dní, čítate správne, ani dva týždne, dokázal prilákať 1 milión používateľov.
Google si nemôže dovoliť začať pracovať na novej aplikácii, pretože kým by ju dokončil, mohlo by byť neskoro. Whatsapp je jedna z najpopulárnejších (ak nie najpopulárnejšia) aplikácií a tak Google môže začať stavať na pevných základoch, ktoré vybudovali majitelia Whatsapp.
Záujem o Whatsapp rozhodne nie je nový. Google sa o odkúpenie už raz pokúsil, podobne ako sa o to pokúsil aj Facebook. Na iOS je Whatsapp platenou aplikáciou (u nás na Google Play to funguje rozdielne). Whatsapp je tak populárny, že je číslom 1 vo viac než 100 krajinách, používa sa taktiež vo viac než 100 krajinách, na viac než 750 operátoroch. Aby som Vám popularitu Whatsapp skutočne vysvetlil, stačí keď napíšem, že 31. decembra 2012 dátové centrum Whatsapp spracovalo viac než 18 miliárd správ. 18 tisíc miliónov. Veľa núl.
Whatsapp je však veľmi úspešný aj čo sa týka monetizácie. Ročné predplatné, ktoré Vám zabezpečí aplikáciu bez reklám a bezproblémového fungovanie stojí $0.99. Okrem toho však Whatsapp spolupracuje so zahraničnými operátormi. Ako príklad si zoberiem mesačný paušál s operátorom v Hong Kongu, 3 HK, ktorý stojí len $8HK, čo je v prepočte len €0,79. Čokoľvek robí Whatsapp, funguje to fantasticky a dokonca sa vlastnoručne podpísal pod zníženie využívania SMS správ.
Whatsapp sa ohľadom svojich príjmov nechce vyjadrovať, no odhaduje sa, že môže ísť až o $100 miliónov čistého zisku každý rok. Čo by ste povedali na to, ak by Whatsapp fungoval pod taktovkou Google? Celkom mi to pripomína odkúpenie YouTube.
Zdroj: DigitalTrends