AndroidPortal.skAndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Novinky
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Font ResizerAa
AndroidPortal.skAndroidPortal.sk
Hľadať
  • Domov
  • Aplikácie
  • Hry
  • Recenzie
  • Zariadenia
Follow US
Neprehliadnite vlavoNovinkyTopkyZariadeniaZaujímavostiZaujímavosti

Nenechajte sa podviesť! Všetko, čo (ne)potrebujete vedieť pre hladkú reklamáciu

Martin Cimbálek
Last updated: 22. decembra 2017 11:30
Martin Cimbálek
Share
SHARE

Pozn. red.: Pôvodný článok je z roku 2013.

Contents
POZOR: spustili EXTRÉMNY útok na Slovákov. Pošta je v koncoch, ak vám doručí TOTO, volajte 158!Ausom L1 a L2: Výkon 1600 W, dojazd 70 km a CENA, ktorá odpáli všetko, čo robí konkurenciaSlovensko ako energetická veľmoc: Vznikne podnik za MILIÓNY eur, bude vyvíjať pokročilé jadrové reaktoryKúpaPOZOR: Za obyčajnú fotografiu hrozí pokuta 4 500 € alebo väzenie. Začal platiť OSTRÝ zákonGreta Thunbergová mieri s humanitárnou pomocou do Gazy, Izrael hrozí zásahomPrepašovaný smartfón zo Severnej Kórey šokoval expertov: Tajné sledovanie odhalilo desivé praktiky režimuZárukaReklamáciaČo (ne)musíte a na čo si treba dať pozorČo robiť, ak predajca reklamáciu zamietneZáverom

Keďže sa už opäť blížia sviatky radosti a pokoja (čítaj stresu a konzumu), mnohí z Vás budú pravdepodobne obdarovávať svojich blízkych nejakou tou spotrebnou elektronikou. A pretože nič na svete nie je dokonalé,  tak sa z času na čas stane, že treba niečo reklamovať. Mnoho ľudí ale nepozná dobre svoje práva a povinnosti spojené s reklamáciou. Patríte k nim aj Vy?

Právo na reklamáciu Vám vzniká vždy, keď dôjde na výrobku (alebo službe) k závade, ktorú ste nespôsobili vy zachádzaním s výrobkom. No nie vždy je reklamácia vyriešená k spokojnosti oboch strán a niekedy musí zakročiť dokonca aj súd. Takýmto ťahaniciam sa ale dá vyhnúť správnym postupom pri reklamácii.

Čítajte aj naTechByte
POZOR: spustili EXTRÉMNY útok na Slovákov. Pošta je v koncoch, ak vám doručí TOTO, volajte 158!

POZOR: spustili EXTRÉMNY útok na Slovákov. Pošta je v koncoch, ak vám doručí TOTO, volajte 158!

Ausom L1 a L2: Výkon 1600 W, dojazd 70 km a CENA, ktorá odpáli všetko, čo robí konkurencia

Ausom L1 a L2: Výkon 1600 W, dojazd 70 km a CENA, ktorá odpáli všetko, čo robí konkurencia

Slovensko ako energetická veľmoc: Vznikne podnik za MILIÓNY eur, bude vyvíjať pokročilé jadrové reaktory

Slovensko ako energetická veľmoc: Vznikne podnik za MILIÓNY eur, bude vyvíjať pokročilé jadrové reaktory

POZOR: spustili EXTRÉMNY útok na Slovákov. Pošta je v koncoch, ak vám doručí TOTO, volajte 158!
POZOR: spustili EXTRÉMNY útok na Slovákov. Pošta je v koncoch, ak vám doručí TOTO, volajte 158!
Ausom L1 a L2: Výkon 1600 W, dojazd 70 km a CENA, ktorá odpáli všetko, čo robí konkurencia
Ausom L1 a L2: Výkon 1600 W, dojazd 70 km a CENA, ktorá odpáli všetko, čo robí konkurencia
Slovensko ako energetická veľmoc: Vznikne podnik za MILIÓNY eur, bude vyvíjať pokročilé jadrové reaktory
Slovensko ako energetická veľmoc: Vznikne podnik za MILIÓNY eur, bude vyvíjať pokročilé jadrové reaktory

 

Kúpa

Na prípadnú reklamáciu je potrebné myslieť už v čase, kedy tovar kupujete. Všetko začína preberaním tovaru. Ak tovar nepreberáte osobne na predajni, vzniká Vám automaticky právo tovar do 7 dní bez udania dôvodu vrátiť. Do 7 dní môžete teda tovar vrátiť:

Čítajte aj naNewsByte
POZOR: Za obyčajnú fotografiu hrozí pokuta 4 500 € alebo väzenie. Začal platiť OSTRÝ zákon

POZOR: Za obyčajnú fotografiu hrozí pokuta 4 500 € alebo väzenie. Začal platiť OSTRÝ zákon

Greta Thunbergová mieri s humanitárnou pomocou do Gazy, Izrael hrozí zásahom

Greta Thunbergová mieri s humanitárnou pomocou do Gazy, Izrael hrozí zásahom

Prepašovaný smartfón zo Severnej Kórey šokoval expertov: Tajné sledovanie odhalilo desivé praktiky režimu

Prepašovaný smartfón zo Severnej Kórey šokoval expertov: Tajné sledovanie odhalilo desivé praktiky režimu

POZOR: Za obyčajnú fotografiu hrozí pokuta 4 500 € alebo väzenie. Začal platiť OSTRÝ zákon
POZOR: Za obyčajnú fotografiu hrozí pokuta 4 500 € alebo väzenie. Začal platiť OSTRÝ zákon
Greta Thunbergová mieri s humanitárnou pomocou do Gazy, Izrael hrozí zásahom
Greta Thunbergová mieri s humanitárnou pomocou do Gazy, Izrael hrozí zásahom
Prepašovaný smartfón zo Severnej Kórey šokoval expertov: Tajné sledovanie odhalilo desivé praktiky režimu
Prepašovaný smartfón zo Severnej Kórey šokoval expertov: Tajné sledovanie odhalilo desivé praktiky režimu
  • ak ste ho zakúpili pri podomovom predaji
  • ak Vám bol doručený zásielkovou službou
  • pri kúpe cez internet (e-shop)
  • prostredníctvom teleshoppingovej spoločnosti

Podrobnejšie sa tematike ohľadom vrátenia internetového nákupu do 7 dní venoval Lukáš v osobitnom článku.

Ak kupujete niečo osobne, nechajte si výrobok predviesť a pozorne skontrolujte, či na výrobku nie sú vady. Ak nejaké nájdete, najmä mechanické (iné nebudú pravdepodobne v čase nákupu zrejmé), nenechajte sa odbyť a požadujte iný kus. Predajcovia sa občas snažia predať už reklamované zariadenia, čoho známkou môžu byť práve drobné mechanické vady a poškodenia.

handshake

Ak ste so všetkým spokojní a tovar zakúpite, nezabudnite si odložiť pokladničný doklad. Zákon o ochrane spotrebiteľa síce zákazníkovi uchovanie pokladničného bloku neukladá ako povinnosť, výrazne to však môže zrýchliť a zjednodušiť proces reklamácie a predídete mnohým komplikáciam.

Na požiadanie je predajca povinný vystaviť zákazníkovi záručný list. Ten musí obsahovať meno, priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Ak záručný list obsahuje aj zoznam servisných opravovní, reklamáciu je možné uplatniť práve v nich.

 

Záruka

Záruky sú zo zákona stanovené podľa typu tovaru. Napríklad pre potraviny bez uvedeného dátumu spotreby je to 8 dní, na krmivá 3 týždne a na živé zvieratá 6 týždňov. Nás ale zaujíma spotrebná elektronika, ktorá spadá do kategórie spotrebného tovaru.

Pri spotrebnom tovare je zákonom daná záručná lehota minimálne 24 mesiacov. Pretože batéria ale podlieha rýchlejšiemu opotrebeniu, výrobcovia na ňu zvyčajne uvádzajú záruku pol roka. Ak to však nie je v záručnom liste osobitne uvedené, platí záruka na zariadenie ako celok celých 24 mesiacov vrátane batérie.

Predajca však môže ponúknuť aj dlhšiu záručnú dobu, ako stanovuje zákon. V tomto prípade si ale tiež môže určiť podmienky, za ktorých je možné záruku uplatniť (po uplynutí zákonných 24 mesiacov). Tie sa veľmi pravdepodobne budú líšiť a budú prísnejšie, ako tie nižšie popisované (napríklad predložiť zariadenie v originálnom obale).

n5krabicka-zadnastrana

Záruka sa vzťahuje aj na výrobky zakúpené v zľave či výpredajoch. Ak si ale kúpite výrobok zlacnený kvôli nejakej vade, záruka sa, pochopiteľne, na tuto vadu nevzťahuje.

Záručná doba sa predlžuje o dobu reklamácie. Ak je reklamácia vybavená výmenou tovaru, začína plynúť nová záručná doba od začiatku.

 

Reklamácia

Ak sa na zariadení v záruke objaví chyba, ktorú ste nezavinili Vy, najlepším riešením je výrobok reklamovať. Partnerom pre vybavenie reklamácie je vždy predajca a ten aj rozhoduje o vybavení reklamácie.

  • Reklamáciu je možné uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkarni predajcu, ak je v nej prijatie reklamácie možné vzhľadom na ponúkaný tovar, prípadne v mieste riadenia podniku. Výnimkou je, ak je na vybavovanie reklamácií určená iná osoba alebo firma.
  • Ak výrobok reklamujete menej ako 6 mesiacov od zakúpenia, je vada vnímaná tak, že existovala už v čase predaja. Preto je pre zamietnutie reklamácie na predajcovi, aby dokázal, že vina nie je na jeho strane – najlepšie odborným znaleckým posudkom.
  • Zákon stanovuje povinnosť predávajúceho mať na prevádzke pracovníka povereného vybavovaním reklamácií.
  • Poverený pracovník je v prípade reklamácie povinný spísať so zákazníkom reklamačný protokol, ktorého jedno vyhotovenie dostane zákazník, prípadne zákazníkovi postúpiť výsledok reklamácie (opravený/nový výrobok, vrátiť peniaze).
  • Poverený pracovník zvyčajne nemôže rozhodnúť o reklamácii hneď, často je potrebné odborné posúdenie chyby. Na vybavenie reklamácie aj s posúdením ale zákon stanovuje lehotu maximálne 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako by išlo o vadu, ktorú nie je možné odstrániť.
  • Pri neodstrániteľnej vade, ktorá znemožňuje normálne fungovanie výrobku, vzniká spotrebiteľovi právo na výmenu tovaru, prípadne právo odstúpiť od zmluvy (vrátenie peňazí).
  • Ak ide o odstrániteľnú vadu, ktorá sa však opakuje (aspoň 2 predchádzajúce opravy), alebo o väčšie množstvo vád, má kupujúci rovnaké právo ako v prípade neodstrániteľnej vady.
  • Ak je reklamácia vyriešená výmenou výrobku, alebo jeho časti, začína plynúť nová záručná doba.
  • Predajca nemá právo preniesť náklady spojené s reklamáciou na zákazníka (napríklad nechať ho zaplatiť znalecký posudok).

gavel

 

Čo (ne)musíte a na čo si treba dať pozor

  • K reklamácii je dôležité mať pokladničný doklad, nie je to však povinné. Značne to ale uľahčí a urýchli reklamáciu. Ak pokladničný doklad nemáte, je možné nákup preukázať inými dokladmi (výpis z účtu, záručný list, čestné prehlásenie,..).
  • Výrobok môžete reklamovať bez originálneho obalu.
  • Predajca nemá právo Vám odobrať pokladničný doklad. Originál si preto vždy nechajte u seba!
  • Reklamovať je možné počas celej prevádzkovej doby predajcu. Počas tej musí vždy byť prítomná osoba oprávnená prijímať reklamácie.
  • Pred podpisom si pozorne prečítajte reklamačný protokol. Váš popis vady a požiadavku na spôsob riešenia reklamácie formulujte jednoznačne a nezabudnite ani na riadne vyplnené údaje o predajcovi aj o kupujúcom.
  • Nesúhlaste s vybavením reklamácie až na 30. deň.
  • Za vybavenie reklamácie sa považuje až odovzdanie výrobku po oprave/výmene kupujúcemu, prípadne odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).

pokladnicny-doklad

 

Čo robiť, ak predajca reklamáciu zamietne

Ak predajca Vašu reklamáciu zamietne, no vy ste presvedčení, že reklamácia by mala byť uznaná, môžete podniknúť niektoré z následujúcich krokov (ideálne v poradí, v akom sú napísané):

  • Pokúste sa s predajcom dohodnúť. Ak nepristúpi, povedzte, že ste pripravení sa brániť.
  • Nechajte si zhotoviť znalecký posudok.
  • V prípade posudku vo Váš prospech sa pokúste znova uplatniť reklamáciu. Predajca však reklamáciu stále nemusí uznať.
  • Bráňte sa súdnou cestou. V prípade znaleckého posudku vo Váš prospech máte veľkú šancu uspieť. Predjca by v prípade prehry naopak mohol riskovať oveľa väčšie náklady, ako je cena výrobku.

 

Záverom

paragraph-title

Predajcovia často využívajú nevedomosť zákazníkov k tomu, aby ich od reklamácie odradili, alebo ich neprvávom zamietli, pretože sa neobávajú ďaľších krokov zo strany zákazníka. Málokomu sa chce „naťahovať“ po súdoch a hádať so o pár Euro a presne to menej seriózni predajcovia využívajú. Nedovoľme im to, stojme si za svojimi zákaznickými právami a nenechajme po sebe šliapať. Preto, ak po Vás budú chcieť originálny pokladničný doklad, alebo nebodaj originálne balenie, nebojte sa im oponovať a odporúčiť im preštudovať si zákon. Na druhej strane ale nezbúdajte ani na seriózne vystupovanie a dodanie potrebných dokladov k reklamácii z Vašej strany.

Aké sú Vaše skúsenosti s reklamáciami? Pozitívne, či negatívne? Ak Vás sklamal, alebo potešil prístup niektorého predajcu k reklamácii, podeľte sa o skúsenosti v diskusii nižšie.

Zdroj: PravaSpotrebitela.sk, Občiansky zákonník
TAGGED:pokladničný dokladreklamaciazáručný listzáruka
Share This Article
Facebook Copy Link Print
ByMartin Cimbálek
Follow:
Martin je 24 ročný študent informatiky a za počítačom prakticky vyrástol. Zaujíma sa o takmer všetko okolo informačných technológií, no niektoré veci stíha len okrajovo. Android k tým okrajovým ale rozhodne nepatrí.
48 komentárov
  • Pavol Kmet píše:
    10. decembra 2013 o 17:09

    chcel by som doplnit tuto informaciu a to,ze Slovensko a Cesko su v EU takze plati pre nas tato Smernica 1999/44/ES Európskeho parlamentu a Rady z 25. mája 1999 o určitých aspektoch predaja spotrebného tovaru a záruk

    napriek tomu,ze na zaklade tejto smernice,pokial nemate oficialnu rom+root,musi servis dokazat,ze chyba bola sposobena prave zmenou rom a pouzitim root…samozrejme aj tu treba pozerat do zarucnych podmienok a niektore firmy maju v zmluve,ze pripadna zmena ako root a rom,sposoby ukoncenie zaruky

    samozrejme,nas servis je v tomto tak vzdelany,ze vam vzdy zrusia zaruku po takychto zmenach…a neuhadate sa,jedine pred sudom…a tu je otazka,kto sa bude sudit

    dalej by som chcel zdoraznit…davajte si pozor co je v reklamacnom protokole a ziadajte ,aby bolo dokladne zapisany aj stav mobilu

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Jacko píše:
      10. decembra 2013 o 17:20

      Čo sa týka zariadení značky HTC, po odblokovaní bootloadera (stačí tento úkon, nemusí to byť ani nová romka nainštalovaná v zariadení) zákazník stráca záruku len na procesor, to znamená že pokiaľ závada nie je v procesore, zariadenie mu reklamujú. (Pokiaľ sa to nezmenilo, pracoval som tam pred rokom)

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
      • Pavol Kmet píše:
        10. decembra 2013 o 17:41

        nedavno sa stalo znamemu,ze mal odblokovany bootloader na HTC a pokazeny suplik na sim kartu…a z dovodu odblokovania bootloaderu sa na ten mobil ani nepozreli….bol tam spatny kontakt..videl som aj reklamacny protokol zo servisu…..ono by to tak malo aj fungovat,ale ako vidis nefunguje

        [img]http://fastimages.eu/images/screenyfy.png[/img]

        Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • viktor píše:
    10. decembra 2013 o 22:50

    Z akeho zdroja ma autor informaciu, ze nie je potrebny doklad o kupe pre uplatnenie reklamacie?

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Ján Štrbík píše:
      10. decembra 2013 o 22:51

      Viktor, zdroj máš pod článkom.

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
      • viktor píše:
        11. decembra 2013 o 01:36

        ano to vidim. pytal som sa zamerne, pretoze predpokladam, ze tuto informaciu necerpa z obcianskeho zakonnika, kde toto uvedene nie je. pravaspotrebitela.sk je co? maximalne skupina ludi interpretujucichzakon, no zial casto chybne. to ze doklad o kupe je nutny je fakt potvrdeny SOI. Zial pre mna clanok vyuzivajuci informacie z tejto alebo podobnych stranok straca akukolvek informacnu hodnotu. skor skodi ako pomaha, ked podava zavadzajuce informacie.

        Prihláste sa pre odoslanie odpovede
        • Martin Cimbálek píše:
          11. decembra 2013 o 11:11

          Ahoj viktor.
          Spýtam sa ťa takto. Ukladá zákon preukázať sa práve pokladničným dokladom? Ak áno, tak kde? Nejak dokázať kúpu je samozrejmé, ale práve bločkom to byť nemusí. Tu by mohol nastať problém až vtedy, keby chcel kupujúci vrátiť naspäť hodnotu tovaru. Musela by sa cena v danom období hľadať v účtovníctve.

          Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Pavol Kmet píše:
      11. decembra 2013 o 00:28

      nie je to nutne…ja som tiez posielal na opravu mobil bez dokladu….ved to kazda predajna vie podla vyrobneho cisla a IMEI

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • karla píše:
    23. apríla 2014 o 13:54

    Da sa reklamovat aj u internetovej firmy (pixmania), ktora na Slovensku ukoncila posobenie? Pokusali sme sa o opravu mobilu na vlastne naklady, ale zda sa, ze ani v oprave s tym nevedia nic robit.
    Ak ano, ako?
    Vdaka.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Peter píše:
    31. augusta 2014 o 17:27

    Mám nesledujúci problém a potreboval by som poradiť ako ďalej postupovať. 16.6. 2013 som si v predajni DATART v Banskej Bystrici Zakúpil fotoaparát NIKON COOLPIX P 520 za 379€. Prvý problém nastal 15.11.2013 vypálený pixel v hľadáčiku , reklamácia nevybavená v zákonnej lehote 30 dní a tak mi na základe mojej urgencie z 16.12. 2013 bol odovzdaný nový kus. Druhá závada na novom prístroji som zistil 4.1. 2014 pri nahrávaní videa v nahratom zázname bolo počuť strašný rámus a kvílenie pri zoomovaní. Prvý prístroj to nerobil porovnal som zaznamenané videá starého prístroja a nového . Vyjadrenie servisu Nikon Praha je že prístroj bol dokonale testovaný a že pracuje v rámci striktných originálnych parametrov. Reklamácia sa neuznáva. Nešiel som sa s týmto vyjadrením uspokojiť a na moje požiadanie sme s predavačom DATARTU porovnali záznam na vystavenom kuse v predajni a ten nerobil žiaden rámus ani iné pazvuky.S predavačom sme sa na seba s údivom pozreli – ďakujem za pečlivé testovanie servis NIKON PRAHA – mi sme zistili behom dvoch minút že to nieje v poriadku iba ak sú v Prahe servisáci hluchý, alebo žeby sa na to vôbec nepozreli ? Oprava neoprava aj tak trvala 25 dní. Predavač sa nado mnou zľutoval a z vlastnej vôle mi vymenil starý foťák za ten výstavný kus. Ďakujem mu aj touto cestou. A TERAZ k podstate môjho problému 9.7. 2014 sa mi aparát pokazil znovu samozrejme na dovolenke a to 9000 KM od domova. Nebudem sa roširovať ako asi som bol nadšený keď sa vám pokazí jediné záznamové médium po dvoch dňoch, a ešte máte 14 dní pred sebou. Po dovolenke 27.7 2014 prvá cesta viedla do predajne DATART spísali sme reklamáciu prístroj sa nedal vôbec zapnúť a na nič nereagoval len idikátor nabíjania blikal na zeleno. Po 25. dňoch 22.8.2014 prišlo vyjadrenie zo servisu – ,, vybavaní bylo poškozeno kapalinou nebo nadměrnou vlkostí zamítlá záruka“. Fotoaparát som nikde nenamočil nezmokol mi ani naň nešplechla vlna, používal som ho v bežných podmienkach pri fotografovaní pri mori hádam sú fotoaparáty NIKON na to stavané aby sme si mohli zdokumentovať strávené chvíle so svojimi rodinami. Normálne ma to urazilo že so mňa niekto spravil týmto vyjadrením podvodníka ktorý chce hádam na NIKONE zbohatnúť.alebo čo? Odmietol som reklamovaný prístroj s týmto vyjadrením prevziať a poprosil som predajcu aby vyjadril môj nesúhlas s daným posudkom a hlavne som chcel aby servis za definoval čo je to nadmerná vlhkosť ,aká hodnota,kedy sa už fotoaparát nesmie používať. Napísal so e-mail na NIKON servis Praha p. PROKURISTOVI Pavlovi Marekovi , s celý popisom a požiadal som ho o prehodnotenie vyjadrenia k reklamácii no doteraz som nedostal žiadnu odpoveď.27.8. ma predajca DATART písomne vyzval že ,, vaša zákazka bola vybavená aby som sa dostavil po prístroj. Už som si myslel že sa pohli ľady a že mi vybavili reklamáciu v môj prospech. Omyl chceli vyriešiť reklamáciu cez poisťovňu ja som si totižto pri poistil foťák cez predajňu v GENERALI SLOVENSKO. Znovu opakujem fotoaparát som neoblial ani inak nepoškodil. Prečo by mala byť preto záručná reklamácia riešená cez moju uzavretú poistku a mám prísť o 10% spoluúčasť ? Poprosím vás o radu ako najlepšie ďalej postupovať.Produkt je stále u predajcu zobral som si čas na premyslenie. Ospravedlňujem sa za rozsiahly popis ale chcel som aby bolo všetko zrozumiteľne popísané. Vopred ďakujem .

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Martin Cimbálek píše:
      18. decembra 2014 o 14:13

      Ospravedlňujem sa za neskorú odpoveď no nie som odborník v danej problematike. Ak už nič nepomáha, možno jediná možnosť bude ten znalecký posudok, prípadne nejaká právna firma. Rozumiem ale, že nechcete utrácať ďalšie peniaze, keď už samotný výrobok vás isto stál nemálo peňazí. Prípadne ďalšou možnosťou by mohlo byť obrátiť sa na niektoré z neziskových združení, alebo na štátne orgány na ochranu spotrebiteľa.
      http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=links

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Ervín píše:
    12. januára 2015 o 00:35

    Mám problém z obuvou mám od nej originál krabicu na ktorej je Čiarový kód a tášku pokladničný Bloček sa mi stratil viem ich aj bez Dokladu a kúpe .. reklamovať ?? Odpíšte čo mám robiť … obuv má cca 5 mesiacov prosím o pomoc …

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Martin Cimbálek píše:
      5. februára 2015 o 17:23

      Áno, ale musíš kúpu nejak doložiť, napríklad výpisom z účtu. Inak to môže byť problém.

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Jerry píše:
    22. januára 2015 o 19:13

    Zdravim, vcera som chcel v Baumaxe vratit vodovodnu bateriu, ktora mi odisla po 3 mesiacoch. Doniesol som im bateriu v originalnom obale a ukazal som im prefoteny (mobilom odfoteny a vytlaceny) nakupny blocik. Nechceli mi to za ziadnu cenu uznat odvolavajuc sa na neoreginalny blok a ich reklamacny poriadok. Prestudoval som si ho teda a maju tam nasledovne:

    Kupujúci uplatňuje reklamáciu tak, že sa preukáže daňovým dokladom o kúpe tovaru a záručným listom ak bol vystavený. Ak kupujúci nemôže vyššie uvedenými dokladmi preukázať nadobudnutie tovaru od predávajúceho, zváži predávajúci s prihliadnutím na okolnosti prípadu prijatie alebo odmietnutie reklamácie.

    Nie je specificky uvedene, ci danovy doklad musi byt original. Otazka teda znie, ma predavajuci pravo urcit taketo obstrukcie pri vrateni tovaru reklamacnym poriadkom? Kedze zakon to neupravuje, myslim si, ze asi ano. Aj ked rad by som sa mylil. Nejake odborne nazory?

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Gori píše:
    25. januára 2015 o 21:58

    Dobrý deň,

    Rad by som sa opýtal a overil si oprávnenosť postupu predávajúceho
    pri reklamácii.

    Na multimediálnom mobilnom telefóne sa vyskytuje chyba počas
    prehrávania hudby aj so vstavaného prehrávača aj so všetkými prehrávačmi
    ponúkanými v obchode.

    Chyba sa objavuje najčastejšie pri prechode jednej skladby
    na ďalšiu, ozve sa tam hodne hlasité a nepríjemné puknutie či prasknutie
    ktoré však nahrávka neobsahuje (v PC, inom telefóne ci mp3 prehrávači sú súbory
    dokonalé). Chyba sa vyskytuje aj cez posluch slúchadlami (odskúšaných niekoľko
    druhov) a aj pri pripojení MT k aktívnym reprobedniam, čiže chyba je
    jednoznačne v mobilnom prístroji. Nemôžem ho teda plnohodnotne využívať so
    všetkými funkciami na ktoré je určený (ten zvuk je nielen nepríjemný ale mohlo
    by doisť možno aj k poškodeniu sluchu ci pripojeného zariadenia – slúchadla
    , reproduktory )

    1 krát servis sa snažil chybu opraviť, vymenil konektor síce
    USB a nie napr. slúchadlový konektor ,,,, a nahral nanovo softvér ale
    prístroj sa správal úplné rovnako ako pred opravou, teda absolútne nič
    neopravili.

    Okamžite ako to bolo možné som ho odniesol na druhú
    reklamáciu s úplne rovnakou príčinou čo bolo patrične zdôraznene.

    Prístroj sa však vrátil zo servisu s poznámkou že „v
    servise so servisnou SIM sa chyba neprejavovala a nebol potrebný servisný
    zásah). Teda podľa ich vyjadrenia mal byt plne funkčný, avšak nebol, chyba sa
    prejavuje stále rovnako, chybu vôbec neodstránili.

    Chýbalo však poriadne vyjadrenie a zdôvodnenie prečo
    nebolo v servise nič opravované, aký je stav prístroja podľa servisu
    a ani kde by som si mohol dať preveriť túto skutočnosť či je to pravda.

    Po odskúšaní doma (v predajni je mobil v surovom,
    čistom stave, treba urobiť prihlásenie na
    oživenie a aj nakopírovať hudobné súbory aby mohlo byť zariadenie
    odskúšane (v predajni pri preberaní teda nie je možnosť toto overiť či je
    opravený, či sa chyba neprejavuje a teda ho pripadne neprevziať – je to
    tzv. skrytá závada)

    Prístroj bol teda okamžite hen d na druhý deň opäť tretí krát
    zanesený do predajne s úplne rovnakou vadou. Predajca však argumentoval že
    nejde o tretiu rovnakú závadu (teda dôvod na zrušenie zmluvy) keďže vo
    vyjadrení servisu bolo napísané že nebol (neuskutočnili) žiadny zásah, ale iba
    o druhú ??? Prístroj však vôbec nebol servisovaný, vrátil sa neopravený
    a stále so závadou s ktorou bol na reklamáciu odovzdaný !

    Servis podľa môjho názoru nedokáže závadu odstrániť,
    svojvoľne a bez riadneho vysvetlenia (nepravdivo) tvrdí niečo iné ako reklamujúci
    a takto sa len zbavuje zodpovednosti a dáva predajcovi priestor na
    manipuláciu
    Postupoval teda predajca správne a oprávnene ?

    Ako mám postupovať ďalej ?
    Ako sa zachovať a čo všetko môžem podniknúť keď sa vráti prístroj
    z terajšej reklamácie (ja som ho tam odniesol tretí krát s rovnakou
    závadou) a čo robiť keď chyba znovu nebude vôbec odstránená ?

    Aké sú moje možnosti a čo bude najlepšie aby som
    urobil, aby ma predajca nenapálil ?

    Zaujímala by aj možnosť že prístroj pošlem na nezávislé
    preskúmanie (v prípade že znovu servis bude tvrdiť že nebol potrebný žiadny
    zásah).

    V záakoníku sa vraj hovorí že „Predajca nemá právo
    preniesť náklady spojené s reklamáciou na zákazníka (napríklad nechať ho zaplatiť znalecký
    posudok).“

    ĎAKUJEM !

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • XxX píše:
      10. februára 2015 o 17:05

      Ja by som obnovil údaje výrobcu :)
      Nastavenie>Záloha a obnova>Obnovenie údajov výrobcu
      Toto keď nepomože až vtedy by som tam šiel

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Jana Jakušová píše:
    28. januára 2015 o 09:01

    Dobrý deň,

    potrebovala by som radu, ako mám postupovať v prípade reklamácie mobilného telefónu….
    zakúpili sme v máji minulého roka mobilný telefón…. v decembri sa prejavila chyba (na telefóne stmavne obrazovka a nedá sa rozbehnúť, pomôže len reštart, problém je, že sa to často objaví, keď prichádza na telefón hovor…) Zaslali sme telefon do servisu. Zo servisu nám ho vrátili s oznámením, že chyba sa vyskytuje z dôvodu neaktualizovania software. (Nemyslím si, že je povinnosť sťahovať upgrade.) Chybu však neopravili a asi po hodine používania sa chyba objavila znovu…. pomohol reštart, ale iba na chvíľu… Znovu sme zaslali telefón na opravu, tentokrát vymenili základnú dosku. Avšak ani táto oprava nepomohla a tá istá chyba sa vyskytla znovu.
    Vzhľadom na to sme uvedený mobil reklamovali znovu a žiadali odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí….
    Na základe tejto reklamácie nám však mobil vrátili s tým, že na vine je pamäťová karta a tú, keďže sme ju údajne kupovali my, tak je reklamácia neopodstatnená ….. Vyhlásili, že prvá a tretia reklamácia je neopodstatnená a musíme si vyžiadať znalecký posudok.
    Myslím, že nám ani neostáva nič iné, poradili nám síce znalca, ale radšej by som sa obrátila na niekoho iného, nie na toho, ktorého nám tak veľkoryso poradili oni. Viete mi poradiť niekoho, alebo stránky, kde by som takýchto znalcov našla?

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Lukáš Korec píše:
    9. marca 2015 o 17:12

    Dobrý deň, stala sa mi taká vec… Telefon som reklamoval už 3 krát, prvá reklamácia bola v decembri 2014 dalšia v januári 2015 a tretia vo februári presnejšie 4.2.2015, telefon sa mi vrátil dnes 9.3.2015 z reklamácie a to je 33 dní od priatia reklamácie … prosím vás čo mám robiť v tomto prípade ?? Napísali že bol telefon vymenený tak ako to napísali aj v predchádzaucich dvoch prípadoch … no telefon bol vždy vadný alebo doškrábaný … až teraz na 3 krát vyzerá byť zatiaľ schopný ….. no lenže je tam tých 33 dní a ja neviem čo mám robiť …

    Ďakujem :)

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Patrik Syrus Cabala píše:
      20. októbra 2015 o 18:38

      sa poser pre 3 dni omg neviem co mam robit omg co asi ak si chces mobil nehat tak si ho nehas ak nie tak ho nepreberes a ohlasis sa tym ze porusili lehotu 30 dni a vtedy plati na vyrobok pravo neodstranitelna vada v tom pripade mas pravo na new mobil alebo peniaze

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Ni Nibi Nibik píše:
      18. augusta 2016 o 00:25

      čo znamená vrátil? ak bol posielaný poštou tak je dôležitý den odoslania od nich a prijatia k nim, to ako dlho cestoval nieje podstatne

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Zuzana Pavlo píše:
    6. apríla 2015 o 17:16

    Dobry den, Vzala som si mobil od mobil. operatora bez sluzieb len na splatky v podstate. preberala som ho osobne ale bateraka skapinala za par hodin, signal stale vypadal a chytit ho bolo mozne len na silnych miestach. chcela ho ho dat hned reklamovat ako sa dostanem spat domov ale mobil ma predbehol a vypol sa sam a uz sa nezapol. takze doba pouzitia 6 dni z toho 3 dni bez signalu. Vzali mi ho na reklamaciu ale urcite uz tento typ mobilu po tychto skusenostiach nechcem. Je teda moznost ze mi vratia peniaze a zrusia zmluvu? Co ak mi tuto moznost zamietnu a s konkretnym mobilom spokojna nie som.
    Dakujem

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Svetlana Urbanová píše:
    25. septembra 2015 o 10:30

    Dobry den.reklamovala so telefon,ktoremu pol roka vypadaval signal.inac bol v poriadku.mobil sa mi vratil s tym ,ze je zaoxidovany ze mi zrusili zaruku,no telefon sa mi vratil nefunkcny.neda sa ani zapnut.znova som ho reklamovala a znova sa mi vratil,s tym ze ho neopravia.prosim ako mam postupovat? Ziadala som aby mi ho dali aspon do stavu pred reklamaciou,no odmietaju s nim nieco urovit…dakujem

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • DK píše:
    11. decembra 2016 o 17:23

    Zdravím, je možné pri reklamacii predložiť doklad aj v inej forme než vytlačený??? Odfoteny alebo scan originálu?

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Sony píše:
      9. mája 2019 o 05:39

      Samozrejme. Zákon neukladá povinnosť originálu.

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Lenka píše:
    28. februára 2017 o 14:18

    Predajca riesil reklamaciu kocika tak,ze ho chcel sam opravit vraj nakolko vyrobca uz neexistuje, vadu mame stale a nevieme ako pokracovat

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Nora Obdržalová píše:
    13. marca 2017 o 12:22

    Dobrý deň,v tesco Trenčín som zakúpila v novembri 2015 mobil a vo februari 2017 somho reklamovala s tým,že mi v ňom napučala baterka,tak som žiadala baterku vymeniť,no dnes 13.03.2017 mi oznámili,že reklamáciu neuznávajú z dôvodu mechanického poškodenia USB konektoru.Takže ak sa mi to nepáči mám sa obrátit na súdneho znalca,pritom som chcela iba vymenit baterku nič viac,ale zistila som,že baterky na LARK CIRRUS sa nedajú zohnat.Takže mám telefon,ktorý nemôžem používat.Ako by som mala postupovat?Ďakujem.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • luka21 píše:
    16. marca 2017 o 14:56

    Dobrý deň potrebujem poradiť kúpila som v Deichmane topánky a dala som ich reklamovať aj s origos blokom.Oni mi vydali reklamačný protokol ktorý neviem vôbec nájsť už som prehľadala celý dom.Reklamacia bola schválená že mi vrátia peniaze len keď nemám ten reklamačný protokol tak mi jedine môžu dať naspäť kazove topánky ževraj peniaze vrátiť nemôžu bez bloku čo mám robiť ďakujem

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Mayo Mayky píše:
      30. apríla 2017 o 09:22

      Pokial nemaju Vas podpis na odovzdani reklamacie do 30 dni a v lehotre 30 dni Vam neposlali ani vyzvu na prebratie plnenie reklamacie, kludne tam chodte a povedzte, ze pokial Vam nevratia peniaze, poslete na nich SOI, nakolko ste v prave, kedze nemaju, predpokladam ziaden doklad o vybaveni reklamacie v lehote. To, ze ste stratili doklad o odovzdani reklamacie obchodnikovi nie je prekzaka, na Vasu identifikaciu im musi stacit obciansky preukaz.

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
      • Sony píše:
        9. mája 2019 o 05:39

        Aký op preboha? Nemajú právo žoadať op. To ako pri prvej reklamácii vyžadovali op? Ak ho nežiadali, načo im bude druhýkrát? Prišiel by som za nimi, nepredložil op a nedal by som sa. Poslať SOI na nich.

        Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • alka69 píše:
    4. júla 2017 o 22:01

    Dobrý deň.
    Kúpila som si v Obi dve svietidlá. Jedno stálo 20 eur, bolo zabalené v krabici. Prišla som domov, krabicu vyhodila a nechala si len zabalené svietidlo v originál zalisovanej fólií. Zistila som však po priložení na plafón vo WC, že tie svietidlá sú príliš veľké:(. Išla som teda naspäť do predajne tovar vrátiť, lenže v tom odtieni nemali menšie, peniaze mi však nevrátili, pretože svietidlá neboli v krabici, napriek tom videli, že sú originál zalisované vo fólií, ale bohužiaľ. Ak by som ich mala v krabici, peniaze by mi vrátili….myslíte si, že majú pravdu? Ďakujem za odpoveď.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Pristy píše:
    10. júla 2017 o 08:41

    Dobrý deň,
    potrebujem poradiť..Piatok mi doniesol kuriér komplet displej na note3 všetko sa zdalo v poriadku po namontovaní displej nesvietil tak som si povedal že ho reklamujem to by ešte nebolo nič keď po namontovaní všetkých časti displej praskol z ničoho nič žiadny tlak na displej nebol.. vôbec mi nespadol veď som za neho dal 150e takže všetko bolo robené opatrne a precízne .. ako sa na to dá vyhovoriť myslel som že to pošlem a napíšem že bol poškodený kuriérom ale už sú odlepené originálne ochranné fólie z dôvodu skúšky … bojím sa len toho že keď im ho odošlem na reklamáciu tak určite napíšu že to bolo mojim pričinením čo nie je pravda na displeji je ešte nalepené aj ochranné tvrdené sklo ktoré je celé ale pod nim prasklo to kricie sklo… prosím Vás o radu a Ďakujem za odpoveďe.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Martina Jenett píše:
    13. júla 2017 o 14:44

    Dobry den

    Potrebujem poradit mam telefon samsung s7 edge ktory mam rok. Hned po kupe telefonu som ho za 2 mesiace musela poslat na reklamaciu pretoze som mala nieco s fotoaparatom a telefon mi zamrzal. Vsetko mi vyreklamovali s tym ze mi vymenili fotoaparat a displej a ani neviem z akeho dovodu. Lenze ja som bola sikovna a v oktobri minuleho roka som si rozbila displej ale s tym ze telefon mi isiel v poriadku (kedze vymena displeja je dost draha okolo tych 250-350 eur tak som to nechala tak). Od januara tohto roku mi telefon zamrza prehrieva sa mi sam od seba zapina a vypina (minimalne 50 krat za den)a to dokonca aj vtedy ked mam telefon vypnuty. Niekedy je taky horuci ze mam pocit ze mi vybuchne v rukach. Dnes som ho chcela dat reklamovat a povedali mi ze s tym nic neurobia ze bohuzial pretoze mam poskodeny displej. Ja som na to povedala ze mne nejde o displej ale o to aby mi telefon normalne fungoval ale ma odbili ze mam smolu. Zaruku na telefon mam este 1 rok s tym ze som nedostala vypisany zarucny list na moje meno a ani original blok ale iba obycajny paragon. (Zarucny list je od o2 rakusko akoze s tym ze mobil mi predala spolocnost intershops stanok 090X v OC max presov). Viete mi niekto poradit co mam dalej robit? Dakujem za rady

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Uff píše:
      23. decembra 2017 o 09:31

      akonahle je tovar poskodeny, pada zaruka. Je uplne jedno ci je poskriabany, alebo prasknuty iba displej. Dokonca aj keby mu naoko nic nebolo a zakaznik sa preriekne ze mu spadol na zem, pada zaruka lebo ide o zaobchadzanie ktore nie je v sulade s navodom na pouzivanie (hrube zaobchadzanie)

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Martin Basarab píše:
    5. septembra 2017 o 18:16

    Kupil som vodeodolny fotoaparat Panasonic FT30. Vse som robil podla navodu. Po prvnim foceni pod vodou prestali fungovat tlacitka a po ususeni a otevreni fotaku byla karta a baterka lehce mokre, vlhke. Dal som fotak reklamovat. Reklamace byla neuznana. Skuska tesnosti je v poriadku a chyba je na strane zakaznika. Firma Panasonic sa mi k tomu nevyjadrila a at poslu fotak do ineho servisu (asi na vlastne naklady). Vyborne investovane €. Co dalej neviem. Na internetu som nasiel viacej nespokojnych zakaznikov na tento vyrobok.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Marika píše:
    7. septembra 2017 o 12:48

    Dobrý den prosim vás ako mam postupovať.Dala som si vymeniť prasknutý displej na telefone .Ked mi ho opravili zistila som že je opraveny zle tak som na druhý den isla naspeť a reklamovala som zlu opravu,Uz to bude mesiac co mi to reklamuju len som zistila ze na papiery ktory mi dali nenapisali datum prijatia na reklamaciu .A nakolko mi uz ani nedvihaju telefon neviem ci pochodim na slovenskej inspekcii ked tam nieje datum neviem ako im to dokazem ze som ho tam doniesla hned na druhy den po oprave.A este som tam dala jeden telefon na opravu a stale sa nic nedialo tak som od nich chcela aby mi ho neopraveny vratili naspäT.Uz je to dva meiace aj nieco a este mi ho nevratili .Dakujem za odpoved pekny den prajem

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Vlado píše:
    10. septembra 2017 o 10:39

    Dobry den . Odporucania ktore tu davate su z akeho zakona nech si to prestudujem .

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Agaven Agaven píše:
    1. decembra 2017 o 17:43

    Zakupila som obuv.SPORTSIMO: PO 1 roku bola reklamacia zamietnuta.
    V predajni sme spisali protokol ruzovy a ten s obuvou som Ja na
    vlastne naklady mala zaniest poslat znalcovi. Povedali mi ze ak mi uzna
    vsetko mi preplatia.Ak neuzna vsetko mi preplatia.Ale ak neuzna obuv to
    mi nepreplatia . Iba naklady mi preplatia.Stala sa to z ena listku bolo
    napisane znalcovi vybavenie do 30dni. ja som obdrzala meil aby som obuv
    uhradila , ale za po 30 dnovej lehote,.Obuv Sportsimo mi zamietlo
    vratit celu sumu ako je dane 30 dnova reklamacia nebola spmnena mam
    narok na vratenie suma + uhrady s tym spojene. Preto dalsi posup som
    urobila to ze som podlala podnet na sud.
    Ale v ruzovom
    protokole nic nebolo napisane z emu nieco uhradia Iba ustne.Cize doklad o
    tom ze isto mi nieco preplatia iba jedn apani povedala. Preto radsej
    mam vsetko podlozene. Teraz mam ja uhradit po limite obuv znalcovi inak
    mi nic neposle.preto sa idem dalej poradit co s tym? Ak neprevezmem tak
    dam na sud a mam pravo na celu sumu topanok + uhrady s tym. Ak uhradim
    znalcovi co netsihol do lehoty poslat mi protokol znalecky ak to uhradim
    suhlasim zo vsetkym makm sa vratit do predajne uhradia mi ale iba ako
    som volala s nimi iba znaleky posudok pracu znalca.A co napisala pani
    -znalc apripadne napisala zamietnute tak nedostanem nic za obuv..Takto
    ak neprevezmem uz mam anrok na vratenie penazi.A este som ked isla doba
    po 15 a 18 dnos som pissala ci s ato stihne do 30 dni ..Ze znalec nie je
    poviny to spracovat posudok do 30 dni.Na listu bolo napisane co
    spisala predajna do 30 dni ..Ak mi vie niekto poradit co robit budem
    rada. Moj nazor sud.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • jara píše:
    6. decembra 2017 o 17:09

    Dobrý deň, reklamovala som sedaciu supravu, reklamáciu mi sice uznali, ale sedaciu supravu mám doručiť na opravu na vlastné náklady, čo nie je lacná záležitosť keďže nebola kupovana v mieste bydliska ale v inom meste, poprosím o radu ako mám postupovať ďalej, kto vlastne hradí náklady na prepravu spojenu s reklamáciou . Ako sa mám odvolať?
    ĎAKUJEM ZA RADU.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • Tomáš píše:
      22. decembra 2017 o 09:28

      Kupujúci.

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
      • Lubomir Kohut píše:
        14. januára 2018 o 18:59

        blbost. ak ti uznaju reklamaciu prepravu ma hradit predavajuci pretoze nie je to tvoja vina. predal ti nieco co nefunguje a nie tvojou vinou…

        Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Marek Chalmovský píše:
    10. mája 2018 o 18:54

    Dobrý deň, reklamoval som tenisky už druhý krát v obchode Board Paradise a tento raz mi reklamáciu neuznali. Tenisky som mal rok a ani som ich moc poriadne nenosil no roztrhali sa v niektorých miestach. Po druhej reklamácii mi prišlo vyrozumenie a tam mi tú reklamáciu zamietli a neposlali mi znalecký posudok. Dá sa s tým ešte niečo urobiť? Ďakujem za odpoveď.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Emily píše:
    6. augusta 2018 o 21:16

    Dobry deň kupili sme si malu pohovku z mall cez internet nepouzivali sme ju kôli prerabke bytu a teras asi 3 tyzden ju pouzivame a vobec sa na nej neda sedieť ako by so do dieri sadala na pohlad vizera dobre prosim mam pravo na vymenu tovaru lebo mi už taku značku nechceme sklamali sme sa prosim poradite nam vopred Ďakujem
    Kovačova

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Milan Nagy píše:
    14. decembra 2018 o 21:26

    Dobry den,kupil som si akumulacnu nadrz 800l,po natlakovani a spusteni do prevadzky zacala nadrz tiect co som hned nalasil firme ktora vykonala montaz.Montazna firma to reklamovala v predajni fy.attack a tlmocila im moju poziadavku na vymenu akumulacnej nadoby.Hlavnym reviznym technikom fyrmi bola moja ziadost zamietnuta zdovodu ze sme nadrz pouzili a tak nemam narok na vymenu asi tazko by som doma vedel zistit vadu nadrze bez toho ze by sme ju napustili vodou.Va bola nahlasena 19.11.2018 do dnesneho dna to nie je vyriesene.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Michal píše:
    16. apríla 2019 o 18:43

    Dobry den. No my sme reklamovali notebook a žiadali sme o vrátenie peňazí (reklamovali sme ho už 4.krat) ale oni to odignorovali a dali nám ho späť s tým že vymenili komponent. To im máme poslať späť či ako to máme riešiť?

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • milan píše:
    9. júla 2019 o 13:00

    Vsetko je to jedna banda nikde sa prava nedovolate…
    Dokonca ani obchodna inspekcia nic neurobi, len vyda stanovisko, ze mate pravdu ak ju mate.
    Ja mam problem z reklamaciou v PK auto Poprad, tí dokonca zabudli citat aj pisat ak chcete pisomne vyjadrenie k reklamacii a jednoducho ma ignoruju.
    Ziaden papier od reklamacie mi nedali ani nechcu vydat.
    Zvazte kupu auta v opel poprad radsej zvolte LM.

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
  • Martin píše:
    30. januára 2023 o 09:05

    Zamietnuta reklamacie sluchadiel kvoli usnemu mazu
    Jasne som zadal ,ze nehra lave sluchadlo,po neuznani reklamacie mi nehralo ani prave.kam sa odvolat?

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

Booking má problém: Obľúbenú platformu žaluje 25 krajín EÚ, ceny dovoleniek sa môžu výrazne zmeniť

Lukáš Zachar
3 Min Read

Gmail dostáva užitočnú novinku: E-maily za vás zhrnie umelá inteligencia, ušetrí vám čas aj nervy

Lukáš Zachar
3 Min Read

Ministerstvo zarobilo miliardu na bitcoinoch: Polícia preveruje, či nejde o peniaze z čierneho trhu

Lukáš Zachar
4 Min Read

POZOR na zajtrajšok: WhatsApp prestáva fungovať tisícom Slovákov, skontrolujte si svoj telefón

Lukáš Zachar
3 Min Read

You Might Also Like

Novinky

FOTO: Umelec šokujúcim spôsobom zahanbuje turistov, ktorí si pri pomníku zavraždeným Židom Európy fotili selfie

1 Min Read
Novinky

Elon Musk v tom má jasno: Povinná karanténa je fašizmus, treba ju zrušiť!

2 Min Read
miui
Novinky

Poznáme nové detaily o UI Xiaomi MIUI 9. Výrobca si pripravil niekoľko inovácií

4 Min Read
Neprehliadnite vlavo

Poznáte zariadenie Kuel f60Q?

1 Min Read

Spojte sa s nami

Facebook-f Instagram Youtube Rss

Tiež v našom portfóliu

AndroidPortal.sk
AndroidPortal.sk

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?