Slovenské cesty sa za posledné dva či tri roky zmenili. Čoraz viac ľudí sa hlavne vo väčších mestách, v ktorých je často problém so zápchami obracia na elektrické náhrady alebo služby, ktoré ponúkajú lacný a rýchly transport, hoc aj na úkor miernej fyzickej aktivity. Z mnohých komentárov vieme, že medzi našimi čitateľmi je aj veľa prívržencov elektrických kolobežiek, ktoré ponúkajú perfektnú rovnováhu medzi rýchlosťou prepravy, mobilitou a cenou.
Na rozbehnutý vlak elektromobily chce naskočiť čo najviac spoločností. Stačí sa pozrieť na úspech kolobežiek od Xiaomi a zistíte, že trh pre takýto typ dopravného prostriedku je skutočne veľký a plný možností. Niet sa preto čomu čudovať, že so svojim riešením prichádza aj firma Kugoo, ktorá na trh prináša elektrickú kolobežku Kugoo S1. Ide o alternatívu ku spomínanej kolobežke od Xiaomi a verte nám, že ide o viac než vydarenú alternatívu.
Kugoo S1: Kde ju kúpiť
Kolobežku Kugoo S1 na test máme z obchodu Geekbuying.com, kde si ju môžete kúpiť aj vy. Obchod kolobežku zasiela z poľského skladu, vďaka čomu vám príde do niekoľkých dní. Pri doručení nedoplácate DPH ani žiadne iné poplatky. To, čo zaplatíte pri objednávke je finálna cena. Pri objednávke nezabudnite zadať náš exkluzívny kupón WAQDZNDZ.
Dobrou správou je možnosť zaslania kolobežky v prípade poruchy späť do Poľska, čo vám obchod zaplatí. Zároveň vám kolobežku do 7 dní vymení kus za kus.
Kugoo S1: Výdatná maximálka
Hoci si kolobežky často spájame s hračkami pre naše ratolesti, pri ich elektrických verziách je opak pravdou. Ako by básnik povedal, novinky z dielne veľkých výrobcov „idú ako čert“. Dôkazom je aj Kugoo S1, ktorá dokáže vďaka 350 W motoru vyvinúť rýchlosť až 35 km/h. Záleží však od toho, kto sa na nej vozí. Ja, 90 kg chlap som bol schopný dosiahnuť rýchlosť 30 km/h, podstatne ľahšia priateľka zas úplnú maximálku 35 km/h. Všetko, samozrejme, na rovnom povrchu. Dole kopcom to ide ešte o niečo rýchlejšie.
Kolobežka Kugoo S1 ponúka nosnosť až 120 kg, čo je viac ako pri riešení od Xiaomi. Silnejší motor zároveň zaručuje stabilnejší výkon aj pri miernom stúpaní, čo mi pri kolobežke od Xiaomi robilo menšie problémy.
Zariadenie ponúka 3 režimy výkonu, vďaka ktorým môžete podstatne presnejšie reagovať na rôzne situácie. Ak pred sebou máte dlhú a hlavne hladkú rovinku, kolobežku prepnete do maximálneho výkonu. Ak však idete po hrboľatom povrchu alebo sa potrebujete preštrikovať cez skupinky ľudí, pomôže vám režim s nižším výkonom, ktorý na zmenu rýchlosti reaguje pomalšie.
Kugoo S1: Dá sa poskladať a ľahko prenášať
Výhodou elektrických kolobežiek je ich spratnosť. Či si ju beriete do práce alebo ju chcete zbaliť do kufra auta, Kugoo S1 to nerobí problém. Kolobežka má na spodku konštrukcie malý hákový mechanizmus, ktorý drží základňu a riadidlá v približne 90-stupňovom uhle. K dispozícii je aj 3-stupňové nastavenie výšky riadidiel, ktoré sa dajú taktiež zložiť. Na pocit nie sú až tak pevné, ako v prípade Xiaomi, no pri jazde sa na ne môžete spoľahnúť a o tom to je.
Celý stroj váži 11 kilogramov, čo nie je úplne najmenej, no zároveň to nie je ani nič, čo by sa nedalo zvládnuť. Za väčšinu váhy môžu batérie a kovová konštrukcia, ktorá je naozaj robustná (až na riadidlá). Upozorním ešte na fakt, že kolobežka ako táto nie je určená pre príliš vysokých ľudí. Ja mám 184 cm a pri jazde som cítil, že približne takáto výška je strop, pri ktorom sa jazda ešte dá zvládnuť. Byť vyšší, tak si jazdu vôbec neužijem.
Kugoo S1: Štandardná výbava
Kolobežka stojí na 8,5-palcových bezdušových pneumatikách, čo má svoje pre aj proti. Na jednu stranu síce nedostanete defekt, no na druhú je znížený komfort pri jazde. Nie je to nič, čo by sa nedalo vydržať, no je to badateľné. Určite by sme sa však vyhli kockám alebo inému nerovnému povrchu, kolobežke to totiž v žiadnom prípade nesvedčí.
Kugoo S1 ponúka 2 typy bŕzd. Priamo na riadidlách je elektronická brzda, ktorá kolobežku brzdí elektromotorom, čím zároveň dobíja batérie. Takéto brzdenie však nie je veľmi efektívne, a tak by ste ho mali využívať len pri postupnom spomaľovaní. Ak potrebujete na brzdu „dupnúť,“ budete musieť skutočne dupnúť. Na zadnom kolese je blatník, ktorý zároveň funguje ako brzda.
Kugoo S1: Bez aplikácie, no s počítačom
Na jazdu kolobežkou Kugoo S1 si treba zvyknúť. Myslím to však v dobrom. Kolobežka totiž akceleruje poriadne rýchlo. Dosiahnutie maximálnej rýchlosti, na druhú stranu, chvíľu trvá, no to pri teste nebol žiaden problém, keďže pri 30 km/h už začínate pochybovať o tom či sa na nej udržíte.
Zaujímavo je vyriešený aj „palubný počítač,“ ktorý sa nedá odstrániť a ktorý neponúka prepojenie s aplikáciou. Asi prvýkrát som rád, že nejaký produkt nemá mobilnú aplikáciu. Všetko, čo potrebujete máte hneď k dispozícii. Na displeji vidíte aktuálnu rýchlosť, prejdenú vzdialenosť, nastavenie režimu výkonu, stav batérie a pod. Všetky nastavenia budete ovládať piatimi tlačidlami umiestnenými na spodnej časti displeja. Na prednej strane zas nájdete predné svetlo pozostávajúce z 24 LED-iek.
Kugoo S1: Dojazd, ktorý poteší
Pri testovaní sa mi na jedno nabitie batérie podarilo prejsť 25 kilometrov, no je nutné dodať, že pri najnižšom výkone motora. Ak som kolobežku prepol do stredného nastavenia, dojazd klesol na približne 20 kilometrov, no jazda bola podstatne príjemnejšia a hlavne rýchlejšia. Pri maximálnom výkone očakávajte dojazd približne 15 kilometrov.
Po vybití batérie musíte kolobežku prirodzene opäť nabiť, čo trvá približne 5 až 6 hodín. To je vzhľadom na pracovný deň alebo nočné nabíjanie perfektný čas, na ktorý sa dá zvyknúť. Port pre nabíjanie je prekrytý gumeným štupľom, ktorý zariadenie chráni pred vniknutím vody či prachu. Celá kolobežka disponuje certifikáciou IP54, vďaka čomu jej nerobí problém letná prehánka. Ponorenie do vody alebo dlhšie vystavenie dažďu však neodporúčam.
KUGOO S1: Slovo na záver
Kugoo S1 je solídna kolobežka, ktorá má výkonný motor schopný prepraviť aj osoby so zavalitejšou postavou. Vďaka nastaviteľnej výške riadidiel je vhodná pre ľudí, ktorí sú vysokí do 185 cm, resp. 190 cm, ak ste ochotní cestovať mierne prikrčení.
Najväčšou konkurenciou Kugoo S1 je jednoznačne Xiaomi M365, ktorá má síce kvalitnejšiu konštrukciu, no je pomalšia a ponúka nižšiu nosnosť. Po niekoľkotýždňovom používaní môžem s kľudom Angličana povedať, že ju môžem odporučiť komukoľvek, kto má o podobné zariadenie záujem.
Kolobežku Kugoo S1 si môžete objednať na webe Geekbuying, ktorý ju zasiela z poľského skladu, kam ju v prípade poškodenia alebo nefunkčnosti môžete vrátiť. Cena pri objednávke je zároveň finálna, nedoplácate DPH ani žiadne iné poplatky. Nezabudnite si ale uplatniť náš zľavový kód WAQDZNDZ.
Ked uplatnim Vas zlavovy kod, tak sa povodna cena kolobezky zmeni z 300 na 433 € a z toho sa vypocita zlava a teda konecna cena je vyssia ako povodna bez zlavy…
Ahoj, preveríme to. Ja som to skúšal a fungovalo to ok.
Ahoj, pozrel som to a mne kupón funguje. Výsledná cena je 291 €. https://uploads.disquscdn.com/images/af76c437bce4f95eb4ffb37a5ec6d2bbd0845b6261004e591f985a364ac3f857.jpg
Ahoj, chcel by som sa spytat na tu zaruku, mas s nou nejake skusenosti ? Ked sa mi pokazi poslem ju do Polska a tam mi ju opravia, resp. vratia peniaze ? Dik
Kupil som s neposlali adaptér na nabíjanie,takže teraz mám problém a chcú mi poslať smiešnych 12 euro
Bývaš v BA? Ak áno, zájdi si na Šustekovu 10, tam majú sxt (etwow), čo je cca to isté aj adaptér, stačí si ho kúpiť.
Ja by som povedal, že ešte väčším konkurentom ako Xiaomi je e twow (sxt), z ktorej je táto odvodená, vyzerá takmer celkom rovnako, najväčší rozdiel je iný display, novšie už majú aj odrazky na rohoch, kde sú tie hliníkové „diery“ a má silnejší motorček 500W. Osobne ju mám (sxt Light Plus V) a fakt som s ňou veľmi spokojný! Okrem jednej záručnej poruchy batérie ktorá bola promptne vymenená lietam na nej už cca rok a mám necelých 3000 km. V okolí BA, kde bývam je mnoho dobrých trás a cyklotrás, kde sa s ňou dá krásne jazdiť ale je použiteľná aj v bežných uliciach.
ja som mal tiez sxt light plus a tiez som bol spokojny teraz rozmyslam o verzii V alebo ultimate pro :-) ale nasiel som tuto kugo a som v rozpakoch 300,-e vs 1000,- a vravis ze je to to iste? mas kugo vyskusane?
Zistil som, že nie je to to isté, kugoo je slabé: výkon 350W versus 500W sxt Light PlusV. V tej cene by mala byť zahrnutá určitá kvalita (konkrétne nemecká). Osobná skúsenosť: mal som e twow Booster, čo je detto sxt Liht vyrobené v Rumunsku, po roku mi ho šlohli.Kúpil som sxt Light PlusV a bol som veľmi prekvapený, ide neporovnateľne tichšie, je silnejšia (vytiahne lepšie do určitých kopcovitých úsekov, kde som sa v minulosti musel trocha poodraziť, pomôcť, tejto to vôbec netreba. Ide aj o to, že pravdepodobne niektoré diely môžu byť v lacnejšom prevedení z nejakého plastu, zlomia sa, poserie sa to, kdežto nemecká kvalita drží, je to v podstate nezmar. Jediná vada, rozpadá sa mi zadný blatník, to je všetko. Takže keď to zhrniem: kugoo bude dobré tak na roviny, jazda proti vetru asi nič moc a typujem, že sebemenšie výškové rozdiely iba s biedou :)
Nekupujte kugoo nejazdite za mokra dažďu neumývajte ju pokazí sa Vám a ty hajzli
v ELKO TRADE v Čechách v Brne Vás pošlú do piče . A zaúčtuju Vám 130€
za to aby zarobili .