Úvod Hry Hero of Many: Audiovizuální bomba, která vás nepovede za ručičku

[RECENZE] Hero of Many: Audiovizuální bomba, která vás nepovede za ručičku

1

Bude to již měsíc co jsme se dozvěděli o připravované hře od česko-slovenských TricksterArts. My jsme vyzpovídali designéra Matouše Ježka, který nám společně s uvolněným trailerem napověděl, že se máme na co těšit. Je tomu opravdu tak? A bude stát Hero of Many za to?

Screenshot_2013-06-18-11-56-41 Screenshot_2013-06-18-12-17-45

V první řadě bych chtěl říci, že nic takového jste na svém telefonu asi nehráli. Ano samozřejmě jsou hry, které se podobají graficky, principielně, nebo jakkoliv jinak, ale něco jako Hero of Many tu prostě není. A na dalších řádcích se vám budu snažit vysvětlit proč.

Screenshot_2013-06-18-12-05-22 Screenshot_2013-06-18-09-48-39

Začnu tím co mě osobně nejvíce nadchlo a tím je audiovizuální zpracování. Vizuálně nejde o nic úplně nového, s podobným stylem grafiky jsme se mohli setkat například ve hře Limbo, Countre Jour a sami vývojáři se nechali slyšet, že byli inspirováni třeba Abe’s Oddysee. I přesto se jim podařilo vytvořit skvostné dílo, které řadím mezi tři nejhezčí hry na Android. Vše se nádherně hýbe a svět působí neuvěřitelně živě, krásně působí kontrast mezi vámi ovládanou skupinkou a okolním světem a také barva pozadí není jen černo šedá, ale jak postupujete v příběhu, mění se dle prostředí, takže narazíte například na modý, červený nebo zelený svět.

HoM_Screen_02 HoM_Screen_11

Hudba je asi největší předností celé hry. Stojí za ní Matúš Široký, který složil hudbu pro Mafia II a všechny její DLC. Jak jste mohli slyšet v traileru, všechny potvůrky vydávají zvuky, pokaždé když jde do tuhého hudební podkres vám o tom dá vědět, naopak v  klidnější části rychlé bubny vystřídá klidnější melodie. Dle mého názoru na Play Store není nic co by se v audiovizuální stránce vyrovnalo Hero of Many.

Screenshot_2013-06-18-12-05-01

Co se týče hlavních principů hry, nechci prozrazovat mnoho. Jste hrdina, ne nepodobný vajíčku, a pomocí vašich spolubojovníků, ne nepodobných spermiím, plujete herním světem a snažíte se přežít. (Ještě dopním, že ukládání probíhá při potkání krystalu, který není nepodobný jednomu z pohlavních orgánů, takže s tou inspirací to nebude zase tak jednoznačné :D)  Zničit vás budou chtít nejen nepřátelské jednotky (čti spermijky), ale i podmořský svět sám o sobě je plný nebezpečných nástrah. Veliký důraz je kladen na průzkum světa, kdy v obrovském množství odboček můžete najít jak zdraví doplňující světélkující cosi, tak další spolubojovníky. Ti se mohou zdokonalovat v boji a tím zvyšovat svou úroveň.

Screenshot_2013-06-18-12-15-56 Screenshot_2013-06-18-11-59-58

Skvělou vlastností hry je, že díky audiovizuálnímu zpracování, si mohli vývojáři dovolit vyprávět příběh beze slov a na jednotlivé herní principy si dokonce musíte přijít sami. Na začátku vám sice hra naznačí základní ovládání, vše další si ale budete muset jaksi vydedukovat a tím vás hra nutí být neustále ve střehu. V průběhu hry tedy sami musíte přijít na to, které prvky vám pomohou pokračovat, a které zase zdecimují vaše řady. Proto by bylo přinejmenším necitlivé popisovat hru do hloubky. Jakýkoliv spoiler by mohl narušit váš budoucí herní zážitek.

Screenshot_2013-06-18-12-05-53 Screenshot_2013-06-18-11-57-32

Prozradit snad můžu alespoň to, že ovládání je velice intuitivní a rychle se vám dostane pod kůži. Skvěle navrženy jsou i jednotlivé levely, a pro lepší orientaci se v již prozkoumaných oblastech rozsvítí světýlko, na znamení, že tady jste už byli. Přítomny jsou i lehké puzzle prvky, které v celkovém kontextu dávají smysl a nejsou jen nastavovanou polévkou.

Screenshot_2013-06-17-20-40-58 Screenshot_2013-06-18-12-17-30 Screenshot_2013-06-18-11-59-45

Hero of Many je každopádně skvělou hrou. Bude vás překvapovat až do samého konce, uchvátí vás skoro až filmovým zážitkem, a nepustí vás díky výborně propracované hratelnosti. Nebude vás vodit za ručičku a naopak vás pokaždé vrhne do neprozkoumaných vod a je jen na vás jak se s tím poperete.

[app]com.tricksterarts.heroofmany[/app]